Η Ford παρουσίασε το πιο απόλυτο Focus ST που έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα, το οποίο ευελπιστεί να καλύψει το τεράστιο κενό του «εκλιπόντος» RS.και παράλληλα, να καταθέσει τα σέβη του στη μηχανική μετάδοση.
Το Focus ST Edition ξεχωρίζει μεμιάς χάρη στο Azera Blue χρώμα, που παραπέμπει ευθέως στο RS – όπως και οι μαύρες 19άρες ζάντες αλουμινίου, που μειώνουν τη μη αναρτώμενη μάζα κατά 10% και περιβάλλονται από ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Οι High Gloss Black αποχρώσεις στις πλευρικές εισαγωγές του προφυλακτήρα, τους καθρέπτες, τη μάσκα, την οροφή και τον διαχύτη ολοκληρώνουν το οπτικό πακέτο του ST Edition, προσδίδοντας μια δυναμική αντίθεση με το γαλάζιο χρώμα του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό συναντάμε τα εξαιρετικά μπάκετ της Recaro συνοδεία λευκών ραφών, που εκτείνονται και σε τιμόνι, λεβιέ, ταμπλό, χειρόφρενο, υποβραχιόνιο. Ολόκληρη η καμπίνα χαρακτηρίζεται από τη μίξη μαύρων και λευκών πινελιών, την ώρα που ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μέχρι κορυφαίου επιπέδου ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με 10 ηχεία και ενσωματωμένο subwoofer.
Την κίνηση αναλαμβάνει ο 2.3 EcoBoost, με απόδοση 280 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 420 Nm στις 3.000-4.000 σ.α.λ., σε αποκλειστική συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η ισχύς και οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ., τελική ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 250 χλμ./ώρα) μπορούν να παραμένουν κοινές με το απλό ST, όμως το Edition διαθέτει μελετημένες αναβαθμίσεις. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο διαθέτει το σύστημα anti-lag των GT και F-150 Raptor, παρέχοντας βελτιωμένη απόκριση στο γκάζι όταν είναι επιλεγμένα τα προγράμματα Sport ή Track.
Ακόμα περισσότερες οι αλλαγές στην ανάρτηση, που πλέον αποτελείται από ένα ρυθμιζόμενο coilover kit της KW σεταρισμένο από τη Ford Performance, μέσα στο Nurburgring. Τα ελατήρια είναι 50% σφιχτότερα και 10 χλστ. χαμηλότερα εμπρός-πίσω, αφήνοντας άλλα 20 χλστ. ρύθμισης για τον οδηγό. Οι επιλογές μάλιστα είναι τόσες πολλές (12 για τη συμπίεση, 16 για το rebound), ώστε το Focus ST Edition συνοδεύεται από ξεχωριστό manual με προτεινόμενα settings! Τα φρένα της Brembo και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό αναβαθμίζουν περαιτέρω τις δυνατότητες του κορυφαίου ST, το οποίο σύντομα θα αφήσει μόνο του στην γκάμα των γρήγορων Ford το αντίστοιχο Puma.
Το Focus ST Edition είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης μόνο με το πεντάθυρο αμάξωμα, τη στιγμή που το κανονικό ST συνεχίζει να προσφέρεται και ως station wagon.