Ήταν δίκαιο, έγινε πράξη. Η ηλεκτρική Mercedes G-Class κάνει επιτέλους την επίσημη πρεμιέρα της, με μια ροπή που άνετα θα μπορούσε να ανήκει σε κάποιο από τα φορτηγά της εταιρίας. Το καλύτερο; Όπως σε κάθε EV, παροχή από το απόλυτο μηδέν.
Η G 580 with EQ Technology (G 580 EQ για συντομία), όπως ονομάζεται το G-Wagen μηδενικών εκπομπών ρύπων, μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με τις θερμικές G-Class. Η κλειστή μάσκα με το φωτιζόμενο περίγραμμα και οι διαφορετικές, αεροδυναμικά σχεδιασμένες, ζάντες κάνουν τη διαφορά, ενώ το «γυμνασμένο» μάτι θα διακρίνει και την απουσία εξάτμισης πίσω. Κατά τα άλλα, όμως, η εικόνα είναι πανομοιότυπη με όλων των G-Class. Κάτι για το οποίο πάλεψαν οι σχεδιαστές της Mercedes, προκειμένου να ενσωματώσουν την ηλεκτρική εκδοχή στην κληρονομιά του γερμανικού off roader. Κι όταν μιλάμε για off roading, η G 580 δεν αστειεύεται.
Οι διπλές οθόνες των 12,3 ιντσών στο εσωτερικό παρέχουν έλεγχο σε μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα, που εκτοξεύουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες σε επίπεδα ενδεχομένως άπιαστα, για κάθε άλλη G-Class που έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα. Καταρχάς έχουμε το G-Turn, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να στρίβει σαν τανκ. Το G-Steering είναι παραλλαγή του G-Turn και μειώνει δραματικά τον κύκλο στροφής, βελτιώνοντας την ευελιξία. Το Intelligent Off-Road Crawl προσαρμόζει την ταχύτητα σε πολύ κακοτράχαλα εδάφη και έντονες κατωφέρειες, ενώ το G-Roar δημιουργεί συγκεκριμένους ήχους που εντείνουν την αίσθηση του off-roading. Όλα αυτά, δε, μαζί με πλαίσιο τύπου σκάλας, «κοντές» σχέσεις (παρότι δεν υπάρχει κιβώτιο, προσομοίωση στη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων), απόσταση 25 εκατοστών από το έδαφος, κορυφαίες γωνίες προσέγγισης-αποχώρησης (32 και 30,7 μοίρες αντίστοιχα, με 20,3 μοίρες ράμπας) και δυνατότητα περάσματος από νερά βάθους 85,1 εκατοστών.
Το πάτωμα διαθέτει ανθρακονημάτινα πάνελ για την προστασία των μηχανικών μερών, ενώ οι 4 ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν την προσομοίωση και των μπλοκέ διαφορικών μέσω torque vectoring. Η τετράδα των μοτέρ παράγουν συνδυαστικά 588 ίππους και 1.164 Nm ροπής, επιταχύνοντας την G 580 with EQ Technology στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,6 δλ. και φτάνοντας μέχρι τα 180 χλμ./ώρα τελικής, όπου περιορίζεται ηλεκτρονικά. Η μπαταρία των 116 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία 473 χλμ., με τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 27,7-30,3 kWh/100 χλμ. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 200 kW, επιτρέποντας πλήρωση από 10 σε 80% μέσα σε 32 λεπτά.