Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles επέλεξε η Audi για να παρουσιάσει με την επισημότητα που του αρμόζει το πολυτελές και γρήγορο RS Q8, με τους 600 ίππους!
Να θυμίσουμε πως το Audi RS Q8 είναι το ταχύτερο SUV που έχει «γυρίσει» την πίστα του Nürburgring σε μόλις 7.42.2, «γκρεμίζοντας» τη Mercedes-AMG GLC 63 S από τον θρόνο της κατηγορίας.
Δείτε ακόμα: Νέο και πιο σπορ Audi e-tron Sportback με 408 ίππους
Ας ξεκινήσουμε από το… φαίνεσθαι. Οι σχεδιαστές της Audi Sport τοποθέτησαν γνώριμα στοιχεία τα οποία διατυμπανίζουν ότι αυτό δεν είναι ένα απλό Audi, αλλά ανήκει στην σβέλτη σειρά RS. Διακρίνονται οι μεγάλες εισαγωγές στην Singleframe μάσκα, με τις γρίλιες με κυματιστό μοτίβο, ενώ γενικότερα ο σχεδιασμός του ξεχωρίζει με τις μυώδεις καμπύλες, οι οποίες «μπλέκονται» όμορφα με τις έντονες ακμές του αμαξώματος. Τέλος αποκλειστικά για την περίσταση του RS Q8, υπάρχουν μεγαλύτερα πίσω φτερά, καθώς και μια ειδικά σχεδιασμένη πίσω αεροτομή.
Ο γρήγορος χαρακτήρας του μοντέλου τονίζεται από την μικρότερη απόσταση από το έδαφος, τις ζάντες των 22 ιντσών, όπου αν δεν σας φαίνονται αρκετές, η Audi μπορεί να σας προμηθεύσει με 23 ίντσες, που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Το ίδιο σπορ μοτίβο όμως διαθέτει και η πολυτελής καμπίνα του νέου SUV της Audi. H ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα «απλά» Q8 είναι η προβολή ενδείξεων και πληροφοριών στο virtual cockpit που σχετίζονται με παραμέτρους, όπως το χρόνο εντός πίστας, τα G πλευρικής και γραμμικής επιτάχυνσης, αλλά και λοιπές παραμέτρους που αφορούν την λειτουργία του κινητήρα. Ξεχωριστή πινελιά το shift light για να αλλάζονται σε σωστό timing οι σχέσεις.
Διαβάστε επίσης: Audi TT RS με αναβάθμιση στα 460 άλογα
Η καρδιά του κτήνους λοιπόν, είναι ο 4λίτρος twin-turbo κινητήρας βενζίνης, διάταξης V με 8 κυλίνδρους, που όπως και στην περίπτωση των RS 6 Avant και RS 7 Sportback, συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που αποδίδει 600 ίππους και 800 Nm ροπής! Έτσι για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 3,8 δλ. (3,6 δλ. χρειάζεται η Lamborghini Urus) με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Αν όμως επιλέξετε την έκδοση με τους κεραμικούς δίσκους, τότε δεν υπάρχει περιορισμός στην τελική η οποία θα αγγίζει τα 305 χλμ./ώρα. Η ισχύς περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της γενιάς Tiptronic. Σύμφωνα με την Audi, το σύστημα τετρακίνησης του RS Q8 είναι «προικισμένο» με σύστημα torque vectoring ελέγχοντας το διαμοιρασμό της ροπής του V8 ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά και σπορ πίσω διαφορικό για τον έλεγχο της τελευταίας, ανάμεσα στους αντίστοιχους τροχούς.
Δείτε ακόμα: Νέο Audi R8 RWD για τους λάτρεις της πίσω κίνησης
Σε ότι αφορά την ανάρτηση τώρα, το Audi RS Q8 διαθέτει αερανάρτηση, καθώς και το γνωστό από άλλα σπορ μοντέλα της μάρκας σύστημα EAWS (ηλεκτρομηχανικός έλεγχος των αντιστρεπτικών δοκών σε πραγματικό χρόνο). Εφαρμογή βρίσκει όμως και το Drive Select όπου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τα 7 προφίλ οδήγησης (comfort, auto, dynamic, allroad, offroad, RS1 και RS2) που «επηρεάζουν» το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα και της μετάδοσης, το σύστημα διεύθυνσης, την αερανάρτηση, τον ήχο του κινητήρα καθώς και το σύστημα τετραδιεύθυνσης. Να σημειώσουμε πως τα προγράμματα RS1 και RS2 μπορούν να διαμορφωθούν από τον ίδιο τον οδηγό και να επιλεγούν μέσω του κουμπιού RS-Mode που βρίσκεται στο τιμόνι.
Το Audi RS Q8 θα είναι διαθέσιμο από το πρώτο τρίμηνο του 2020 με την τιμή του στη Γερμανία να ξεκινά από τα 127.000 ευρώ.