H Mercedes-AMG αποχαιρέτησε τον twinturbo V12 κινητήρα και την S65, αλλά η νέα S63 E Performance φροντίζει να αποζημιώσει με το πολύ παραπάνω. Πώς; Καταφέρνοντας αφενός να είναι η ισχυρότερη S-Class όλων των εποχών, αφετέρου η τρίτη πιο δυνατή Mercedes παραγωγής μετά το hypercar One (1.000 άλογα) και την GT 63 S E Performance (843)!
Εμφανισιακά, η S63 E τονίζει τη θέση της μέσω του πακέτου της AMG, που περιλαμβάνει τον χαρακτηριστικό «jet wing» προφυλακτήρα μπροστά, πλαϊνές ποδιές, πολυάκτινες νικελωμένες ζάντες 21 ιντσών (στάνταρ 20άρες) και τετραπλές απολήξεις για την εξάτμιση πίσω, συνοδεία διαχύτη. Ως γνήσια δημιουργία της AMG, η μάσκα Panamericana δεν θα μπορούσε να απουσιάζει.
Στο εσωτερικό η S63 δεν λησμονεί πως πρόκειται για την υπέρτατη γερμανική λιμουζίνα, διατηρώντας σε πρώτο πλάνο την πολυτέλεια και τον πλουσιοπάροχο εξοπλισμό. Τέσσερις μπάκετ πολυθρόνες φροντίζουν για την άνεση και την πλευρική στήριξη του οδηγού και 3 επιβατών, οι οποίοι απολαμβάνουν οθόνες μέχρι στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, κόκκινο ambient φωτισμό, αποκλειστικές ραφές AMG και δυο επιλογές για το ντύσιμο του ταμπλό: είτε μια επένδυση που μιμείται το μοτίβο της μάσκας, είτε παραδοσιακά ανθρακονήματα. Κάτω από το αριστοκρατικά δυναμικό αμάξωμα και το αυτοκρατορικό μεταξόνιο των 3.396 χλστ. (μόνο ως LWB διαθέσιμη), ωστόσο, είναι που κρύβονται τα ακόμα πιο ωραία.
Καρδιά της νέας S63 είναι το plug-in υβριδικό σύνολο, που πρωτοείδαμε στην GT 63 S E Performance. Ο 4.0 V8 twinturbo βρίσκεται λίγο χαμηλότερα σε σχέση με την GT 63, παράγοντας 612 ίππους (αντί 639) και 900 Nm (ίδια), ενώ ελαφρώς detuned είναι και ο ηλεκτροκινητήρας, που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Εδώ η αρωγή του ρεύματος ανέρχεται σε 190 ίππους (από 204), ενσωματώνοντας κιβώτιο 2 σχέσεων, (το βασικό κιβώτιο είναι το 9τάχυτο της AMG) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Συνολικά, ο οδηγός προστάζει με το δεξί του πόδι 802 ίππους και 1.430 Nm ροπής (843 άλογα και 1.470 Nm η GT 63) – με τεράστια διαφορά ό,τι ισχυρότερο έχει φορέσει το σήμα της S-Class, στα 68 χρόνια ιστορίας του μοντέλου! Στα λιγότερο ενθουσιώδη νέα, η μπαταρία των 13.1 kWh εξασφαλίζει μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 33 χλμ.
Παρά την αρκετά μεγάλη αύξηση στο βάρος σε σχέση με την προηγούμενη S63 (+525 κιλά, 2.520 στο σύνολο), το χάσμα στην ισχύ (+190 ίπποι και +530 Nm) είναι τέτοιο ώστε «ξυρίζει» δυο δέκατα στο 0-100 χλμ./ώρα. Η PHEV τετρακίνητη ναυαρχίδα της Mercedes-AMG θέλει μόλις 3,2 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, με την τελική να εξακολουθεί να περιορίζεται είτε στα 250 χλμ./ώρα (στάνταρ) είτε στα 290 χλμ./ώρα (πακέτο AMG Driver’s). Το φρενάρισμα εναποτίθεται σε δισκόπλακες 15,7 ιντσών εμπρός και 15 ιντσών πίσω, με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες αντίστοιχα, ενώ προαιρετικά διατίθενται κεραμικά δισκόφρενα. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά με τη σειρά τους, είναι υπόθεση αερανάρτησης, ενεργών αντιστρεπτικών, ηλεκτρονικά ελεγχόμενων βάσεων κινητήρα και συστήματος τετραδιεύθυνσης.