Μάστερ της ευελιξίας το νέο Suzuki Swift

Λίγες μέρες μετά τις πρώτες φωτογραφίες από το επερχόμενο νέο Swift, η Suzuki παρουσιάζει το νέο της μοντέλο στο Japan Mobility Show. Και μπορεί η ονομασία του αυτοκινήτου να συμπληρώνεται από τη λέξη «Concept», μια ματιά αρκεί για να καταλάβεις πως ουσιαστικά μιλάμε για την έκδοση παραγωγής.

Το Swift Concept αποτελεί σχεδιαστική εξέλιξη του σημερινού, αντί για ριζικά ανανεωμένη πρόταση. Τα ανασχεδιασμένα φανάρια και η νέα, μικρότερη μάσκα τραβούν τα βλέμματα εμπρός, όπως και η μετακόμιση του σήματος από τη γρίλια στον προφυλακτήρα. Τη θέση του στη μάσκα παίρνει ένα σετ ραντάρ και κάμερας, οπότε δεδομένα το νέο Swift θα εξοπλίζεται με περισσότερα και εκσυγχρονισμένα συστήματα ασφαλείας. Το καπό εμφανίζεται πιο στρογγυλεμένο, ενώ η γραμμή που ξεκινά από τα εμπρός φτερά φτάνει μέχρι το τέλος, πίσω. Εκεί όπου τα φανάρια διαφοροποιούνται ακόμα περισσότερο σε σχέση με του σημερινού Swift, συγκριτικά με το τι συμβαίνει στα εμπρός. Η εμφανέστερη διαφορά στο προφίλ πάντως, εντοπίζεται επί των πίσω θυρών. Εκεί οι κρυφές χειρολαβές στο πλαίσιο της πόρτας αποχωρούν, για να αναλάβουν κλασικές πάνω στο πάνελ.

Όσο φρεσκαρισμένο παρουσιάζεται οπτικά, τόσο απαράλλαχτο μένει σε διαστάσεις. Οι Ιάπωνες πάνε κόντρα στη διαχρονική τακτική των σουπερμίνι, που τα θέλει να παίρνουν μπόι με κάθε νέα γενιά, καταφέρνοντας να κρατήσουν το Swift MK6 σε πανομοιότυπα επίπεδα με του MK5. Για την ακρίβεια, δε, το καινούργιο είναι ελαφρώς μικρότερο! Το Swift Concept φτάνει τα 3.860 χλστ. μήκους, την ώρα που το σημερινό Swift βρίσκεται στα 3.890 χλστ. Κατά συνέπεια η κορυφαία ευελιξία του τρέχοντος μοντέλου παραμένει, σε μια κατηγορία που οι περισσότεροι εκπρόσωποι πια ξεπερνούν τα 4 μέτρα. Ανάλογη μείωση παρατηρούμε στο πλάτος των 1.695 χλστ. (-40 χλστ.) και το ύψος (1.500 χλστ. από 1.520), ενώ το μεταξόνιο μένει σταθερό στα 2.450 χλστ.

Στο εσωτερικό συναντάμε πολύ εκτενέστερες διαφοροποιήσεις, καθώς ολόκληρο το ταμπλό αλλάζει -κι όχι μόνο αυτό, αλλά παίρνει κλίση προς τον οδηγό! Οι στρογγυλοί αεραγωγοί δίνουν τη σκυτάλη σε οριζόντιους, με μια ευμεγέθη οθόνη αφής 9 ιντσών για το infotainment από πάνω. Η διάταξη θυμίζει αρκετά εκείνη του S-Cross, αναβαθμίζοντας ολιστικά το διάκοσμο της καμπίνας. Τα υλικά επίσης αναμένονται ποιοτικότερα, ενώ δεν θα λείπουν οι νέες επενδύσεις.

Το σήμα «Hybrid» στα εμπρός φτερά υποδεικνύει τα δρώμενα στο μηχανοστάσιο, όπου συναντάμε ένα νέο τρικύλινδρο ήπια υβριδικό μοτέρ. Χαρακτηριστικά δεν ανακοινώνονται, πέρα από ότι τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς και συνδυάζεται με κιβώτιο CVT. Πιθανόν και οι γνωστοί mild hybrid 1.2λτ. των 83 ίππων με τον αντίστοιχο 1.4 τούρμπο των 129 ίππων να συνεχίσουν κανονικά, αλλά τα μεγάλα νέα αφορούν τον ολοκαίνουργιο κινητήρα. Το νέο Swift θα παρουσιαστεί αρχικά για την αγορά της Ιαπωνίας, αλλά μέσα στο επόμενο έτος θα έρθει και στα μέρη μας.

Get it on Google Play Download on the App Store