Η Subaru Tecnica International έβαλε «φωτιά» στο Σαλόνι του Τόκιο, παρουσιάζοντας το ισχυρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία των «Πλειάδων»! Τι πετυχαίνει το STI E-RA;
Καταρχάς, πρόκειται για ό,τι πιο δυνατό έχει παρουσιάσει η φίρμα από το Φούτζι. Η απόδοση των 1.088 ίππων δεν έχει προηγούμενο, κάτι που ισχύει για το σύνολο των εξ Ιαπωνίας αυτοκινητοβιομηχανιών. Το STI E-RA είναι το ισχυρότερο τετράτροχο που έχει παρουσιάσει Ιάπωνας κατασκευαστής, ανεξαρτήτου αν μιλάμε για αυτοκίνητο παραγωγής, πρωτότυπο ή αγωνιστικό! Για να αντιληφθούμε το μέγεθος του επιτεύγματος, το concept car της Subaru αποδίδει υψηλότερη ισχύ τόσο από τα μονοθέσια της Toyota στη Formula 1 (980 ίπποι μάξιμουμ), όσο και από το TS050 Hybrid που σαρώνει στο Le Mans (1.000 ίπποι)!
Η αναφορά στο αγωνιστικό πρωτότυπο της Toyota δεν είναι τυχαία, καθώς το STI E-RA προορίζεται για ανταγωνιστής του. Όπως βλέπουμε, το αυτοκίνητο είναι μια καθαρόαιμη κατασκευή προσανατολισμένη στους αγώνες αντοχής. Αμάξωμα και σασί είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, η ανάρτηση ρυθμίζεται προς πάσα κατεύθυνση και η εμφάνιση κυριαρχείται από τις επιταγές των αεροδυναμικών βοηθημάτων. Ξεχωριστή πινελιά τα φωτιζόμενα σήματα «STI», με το πίσω να λειτουργεί παράλληλα ως φως ομίχλης. Κάτω από το φαντασμαγορικό περίβλημα, όμως, είναι που το E-RA γράφει Ιστορία.
Το «Ε» δεν αφήνει πολλά περιθώρια σύγχυσης, αναφορικά με το κινητήριο σύνολο. Το πρωτότυπο της Subaru κινείται αποκλειστικά από ηλεκτρικό ρεύμα, προσφορά τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων (ένας ανά τροχό) και μιας συστοιχίας μπαταριών χωρητικότητας 60 kWh. Τον έλεγχο των 1.088 ίππων αναλαμβάνει ένα πολύπλοκο σύστημα torque vectoring, που καθορίζει την κατανομή της ροπής βάσει δεδομένων που λαμβάνει από αισθητήρες για τη γωνιακή ταχύτητα των τροχών, την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τη γωνία του τιμονιού, το φορτίο γκαζιού, τις δυνάμεις G, την κεντρομόλο και τη φόρτιση κάθε τροχού ξεχωριστά. To STI E-RA θα πατήσει κανονικά πίστα, με απώτερο στόχο έναν χρόνο στα 6 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα στο Nurburgring!
Σαφώς πιο «γήινο» το Solterra STI Concept, που είναι η δεύτερη ατραξιόν της Subaru στο Τόκιο. Στην ουσία πρόκειται για το κανονικό Solterra, αεροδυναμικές προσθήκες, χαμηλωμένη ανάρτηση, διαφορετικές ζάντες και τα σήματα της STI. Επιβεβαίωση δεν υπάρχει ακόμα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα μπει στην παραγωγή – άγνωστο πότε, όμως.