Πριν 3 χρόνια η Koenigsegg αναστάτωνε τους πάντες με το Gemera, παρουσιάζοντας το πρώτο plug-in υβριδικό αυτοκίνητο στα χρονικά της. Μια κατασκευή 1.724 ίππων, που αποτελείτο από έναν 3κύλινδρο twinturbo κινητήρα 2.0 λίτρων και 3 ηλεκτροκινητήρες. Ο 2.0λιτρος μάλιστα είναι με τεράστια διαφορά ό,τι ισχυρότερο έχει παρουσιαστεί αμιγώς θερμικά σε 3 (και 4) κυλίνδρους παραγωγής. Η δύναμη και η τεχνολογία εξάλλου αποτελούν τους θεμέλιους λίθους της σουηδικής εταιρίας. Συνήθως, όμως, απορρέουν από twinturbo V8 κινητήρες. Τώρα, λοιπόν, η κατάσταση έρχεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με την παράδοση.
Ο Christian von Koenigsegg αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του πρώτου mega-GT, όπως αποκαλεί ο ίδιος το Gemera, επιφυλάσσοντας παράλληλα μια τεράστια έκπληξη για όλους. Το υβριδικό σύστημα του Gemera προσφέρεται και με τον 5.0 V8 twinturbo του Jesko, δημιουργώντας μια εξωσυμπαντική παρουσία 2.300 ίππων και τουλάχιστον 2.750 Nm ροπής! Ο 2.0λιτρος τρικύλινδρος FreeValve είναι η βασική επιλογή, όμως μόνο αδύναμο δεν τον λες – κι ας έχει χάσει λίγο συγκριτικά με το πρωτότυπο. Η συνολική απόδοση του «μικρού» Regera ανέρχεται σε 1.400 άλογα και 1.850 Nm, αντί των 1.724 ίππων και 3.500 Nm του πρωτοτύπου. Και πάλι, βέβαια, οι αριθμοί στο «μεγάλο» είναι πρωτοφανείς.
Εξίσου σημαντική διαφοροποίηση συνιστά και το ηλεκτρικό σκέλος. Αντί για 3 ηλεκτροκινητήρες, το Regera παραγωγής έχει 1 μοτέρ τοποθετημένο μπροστά. Το πρωτότυπο κουβαλούσε 2 μπροστά και 1 στο μηχανοστάσιο, οπότε κάπως έτσι χώρεσε ο V8. Ο ηλεκτροκινητήρας ονομάζεται Dark Matter και παράγει 800 ίππους με 1.250 Nm, ενώ εξίσου ευφάνταστη είναι η ονομασία του 2.0λιτρου μοτέρ (Tiny Friendly Giant). Η τεράστια ισχύς του διτούρμπινου οκτακύλινδρου (1.600 άλογα και 1.500 Nm στο Jesko, 608 άλογα ο 2.oλτ. FreeValve) επιβάλλει αλλαγές στη μετάδοση, η οποία στο V8 Gemera αποτελείται από το 9άρι αυτόματο κιβώτιο Light Speed – αυτό που συναντάμε και στο Jesko, δηλαδή. Δυστυχώς δεν ανακοινώνονται ακόμα επιδόσεις, όμως και μόνο οι υποθέσεις αρκούν για να εκτινάξουν το ενδιαφέρον. Το Gemera των 1.724 ίππων ανακοινωνόταν στα 1,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 400 χλμ./ώρα τελικής. Μόνο να βάλουμε με το μυαλό μας μπορούμε, το πού μπορεί να φτάνει η έκδοση με τους σχεδόν 500 παραπανίσιους ίππους.
Για το πόσο θα κάνει, αντίθετα, δεν χρειάζεται φαντασία. Το οκτακύλινδρο Gemera, και ταυτόχρονα ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών (όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, δίχως όμως να έχει παρουσιαστεί επίσημα), θα κοστίζει 400.000 δολάρια (365.000 ευρώ) περισσότερα από το «βασικού», του οποίου η τιμή εκκίνησης τοποθετείται στα 1,7 εκατ. δολάρια (1,55 εκατ. ευρώ). Κοινώς, πάνω από 2 εκατ. ευρώ θα χρειάζονται για την αγορά του. Στο δρόμο πάντως θα αργήσουμε να το δούμε, καθώς το λανσάρισμα του Gemera (και των δυο εκδόσεων) αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 2025.