Το ερχόμενο φθινόπωρο η Skoda θα αποκαλύψει τα νέα Kodiaq και Superb, τα οποία έχει υποβάλλει σε πολλές εξαντλητικές δοκιμασίες και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Αμφότερα πέρασαν με επιτυχία τις δοκιμές στον παγωμένο Αρκτικό Κύκλο, όπου οι διάφορες λειτουργίες των αυτοκινήτων, η ποιότητα και η ανθεκτικότητά τους αξιολογήθηκαν σε θερμοκρασίες έως και -30 βαθμών Κελσίου.
Ο κύριος στόχος αυτών των δοκιμών ήταν η οδική συμπεριφορά, η άνεση των επιβατών σε συνθήκες παγετού και η συνολική αξιοπιστία κατά τη διάρκεια μεγάλων χειμερινών ταξιδιών. Επιπλέον, τα οχήματα έπρεπε να αντέξουν το επιπλέον βάρος του πάγου και του χιονιού. Με την ολοκλήρωση των δοκιμών με εξαιρετικό κρύο, οι δοκιμές των νέων μοντέλων μπαίνουν πλέον στην τελική φάση.
Ακραίες χειμερινές συνθήκες για όλα τα συστήματα
Οι εντατικές δοκιμές σε ακραίες συνθήκες ψύχους αποτελούν μέρος του τυπικού προγράμματος για την ανάπτυξη νέων οχημάτων. Η Skoda πραγματοποιεί τακτικά τέτοιες δοκιμές στον Αρκτικό Κύκλο, όπου η τέταρτη γενιά του Superb και η δεύτερη γενιά του Kodiaq έχουν πλέον αποδείξει ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάθε χειμερινή πρόκληση. Κάθε μέρος των οχημάτων δοκιμής εξετάστηκε εξονυχιστικά: πλαίσιο, αμάξωμα, κινητήρας, θέρμανση και ολόκληρο το ηλεκτρικό σύστημα.
Για να αξιολογήσει τη γενική χειμερινή απόδοση των οχημάτων, η Skoda εξετάζει την επίδραση του χιονιού στο αμάξωμα καθώς και τις επιπτώσεις του χιονιού που εισέρχεται στο χώρο του κινητήρα και στις εισαγωγές αέρα. Όλες οι μηχανικές λειτουργίες του αμαξώματος του οχήματος καθώς και των ηλεκτρικών πρέπει να εκτελούνται άψογα ακόμη και σε θερμοκρασίες -25 βαθμών Κελσίου και ο κινητήρας πρέπει να ξεκινά χωρίς προβλήματα σε θερμοκρασίες κοντά στους -30 βαθμούς. Όλες οι πόρτες, το καπό και η πόρτα του χώρου αποσκευών, καθώς και η τάπα πλήρωσης καυσίμου και το κάλυμμα της υποδοχής φόρτισης στα οχήματα PHEV πρέπει να μπορούν να ανοίγουν ακόμη και κάτω από τέτοιες αντίξοες συνθήκες.
Δεκάδες χιλιόμετρα πάνω από τον πάγο
Η οδήγηση πάνω από μπλοκ πάγου δοκιμάζει τη στιβαρότητα της ανάρτησης και του κάτω μέρους του αμαξώματος. Οι δοκιμαστικοί οδηγοί ελέγχουν πώς συμπεριφέρονται τα οχήματα σε παγωμένους και χιονισμένους δρόμους και πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα υποβοήθησης. Οι δοκιμαστές αξιολογούν τη δυναμική οδήγησης των αυτοκινήτων, την απόδοση της τετρακίνησης, εάν υπάρχει, και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και την οδηγική άνεση της ανάρτησης. Ελέγχουν αν το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει άψογα και αν λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες. Ο φωτισμός του οχήματος τη νύχτα και η ακουστική συμπεριφορά των παγωμένων εξαρτημάτων του οχήματος ελέγχονται επίσης. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης των οχημάτων PHEV φορτίζονται σε παγωμένη κατάσταση, ακολουθούμενο από προσδιορισμό της μέγιστης εμβέλειας. Για την ακριβή αξιολόγηση της αντοχής των οχημάτων σε χειμερινές συνθήκες, οι δοκιμαστικοί οδηγοί καλύπτουν δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Δοκιμές και για τις εσωτερικές λειτουργίες
Το πρόγραμμα των δοκιμών εξετάζει και πολλές λειτουργίες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, όπως είναι για παράδειγμα την απόδοση του συστήματος θέρμανσης σε εξαιρετικά χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες και το επίπεδο θερμικής άνεσης στο εσωτερικό. Οι δοκιμαστές ελέγχουν επίσης εάν τα παράθυρα θολώνουν και πόσο γρήγορα μπορούν να ξεπαγώσουν. Επιπλέον, αξιολογούν εάν τα συστήματα θέρμανσης για τα καθίσματα, το τιμόνι, τους εξωτερικούς καθρέπτες, το παρμπρίζ και το πίσω παράθυρο λειτουργούν όπως πρέπει. Πρόσθετα, οι οδηγοί ελέγχουν πόσο καλά ανταποκρίνεται η κεντρική οθόνη αφής όταν η εσωτερική θερμοκρασία του οχήματος πέσει υπό το μηδέν.