Τις πρώτες εικόνες και πολλές πληροφορίες για το νέο μοντέλο Enyaq iV έδωσε στη δημοσιότητα η Skoda, το οποίο δοκιμάζεται καμουφλαρισμένο στους δρόμους της Ιρλανδίας. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας που βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων MEB του VW Group και θα προσφέρει μεγάλους χώρους, πρακτικότητα και ελκυστικό σχεδιασμό.
Δείτε ακόμα: Skoda Octavia 1.9 TDI από 90 PS σε 177 PS (+video)
Το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της Skoda έχει μήκος 4.648 χλστ., πλάτος 1.877 χλστ. και ύψος 1.618 χλστ. Το μεταξόνιο είναι 2.765 χλστ. και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι 585 λίτρα. Το κατώφλι φόρτωσης, το οποίο έχει ρυθμιστεί χαμηλά για ένα SUV, επιτρέπει την εύκολη φόρτωση, ακόμη και για βαριά ή ογκώδη αντικείμενα.
Δείτε ακόμα: Αθάνατη Skoda Fabia 1.9 TDI με 1.3 εκ. χλμ.!
Στις βασικές εκδόσεις, ένας κινητήρας τοποθετημένος πίσω δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις διαθέτουν ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στο μπροστινό μέρος, για να μεταδίδουν την ισχύ στο δρόμο ακόμα πιο αποτελεσματικά. Συνολικά θα διατίθενται με πέντε διαφορετικές παραλλαγές ισχύος και τρία μεγέθη μπαταριών. Ανάλογα με την επιλεγμένη έκδοση, η κίνηση μεταδίδεται είτε στους πίσω τροχούς είτε και στους τέσσερις. Χάρη στις εξαιρετικά αποδοτικές μπαταρίες, τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και την αεροδυναμική που είναι εξαιρετική για ένα SUV (Cd από 0,27), το Skoda Enyaq iV θα έχει αυτονομία έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Δείτε ακόμα: Οι τιμές της νέας Skoda Octavia στην Ευρώπη
Το βασικό μοντέλο είναι το Skoda Enyaq iV 50. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ονομαστική χωρητικότητα 55 kWh (καθαρή χωρητικότητα: 52 kWh). Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 148 PS, προσφέροντας μέγιστη αυτονομία έως και 340 χλμ. Αυτή αυξάνεται μέχρι τα 390 χλμ. στο Skoda Enyaq iV 60 των 179 PS, εξοπλισμένο με μπαταρία 62 kWh (καθαρή: 58 kWh). Το Skoda Enyaq iV 80 με μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς παράγει 204 PS, έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP. Η μπαταρία του των 82 kWh (καθαρή: 77 kWh) χρησιμοποιείται επίσης από τις δύο εκδόσεις που είναι εφοδιασμένες με ένα δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα, τοποθετημένο εμπρός και συνεπώς με κίνηση σε όλους τους τροχούς: τα Skoda Enyaq iV 80X και Skoda Enyaq iV vRS, τα οποία παράγουν 265 PS και 306 PS αντίστοιχα. Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δλ. και έχει μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η μέγιστη αυτονομία και των δύο τετρακίνητων εκδόσεων φτάνει μέχρι τα 460 χλμ.
Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε η Skoda Felicia Fun πριν 25 χρόνια;
Το Skoda Enyaq iV μπορεί να φορτιστεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Εκτός από την συμβατική υποδοχή 230 Volt οικιακής πρίζας με έξοδο εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW, το όχημα μπορεί επίσης να φορτιστεί άνετα κατά τη διάρκεια της νύχτας στο σπίτι (ή την παραμονή στο γραφείο) χρησιμοποιώντας ένα WallBox ισχύος έως και 11 kW. Αυτή διαρκεί έξι έως οκτώ ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης DC με ισχύ φόρτισης 125 kW αποτελούν την τρίτη επιλογή. Μπορούν να επαναφορτίζουν τη μπαταρία του Enyaq iV από το 10% στο 80% σε μόλις 40 λεπτά.
Δείτε ακόμα: Ετοιμοπαράδοτα Audi, Skoda, VW με ένα κλικ
Σημείο αναφοράς του νέου Skoda Enyaq iV είναι το καινοτόμο εσωτερικό του. Ο οδηγός απολαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες μέσω μιας κεντρικής οθόνης 13 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται στο χώρο και, εάν είναι επιθυμητό, ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. Μια μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο εξασφαλίζει ότι όλες οι εφαρμογές είναι πάντα ενημερωμένες. Με το λανσάρισμα του Enyaq iV, η Skoda παρουσιάζει επίσης ένα νέο concept για το εσωτερικό: αειφόρα και οικολογικά υλικά όπως ο φλοιός της ελιάς χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν από μεγάλη γκάμα νέων σχεδίων.
Δείτε ακόμα: Ήρθε το πιο ακριβό και δυνατό Skoda Kodiaq RS
Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV θα ξεκινήσει να παράγεται στα τέλη του έτους στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda Auto στη Mladá Boleslav, με έναρξη πωλήσεων στις αρχές του 2021. Παράλληλα είναι το πρώτο όχημα του Volkswagen Group στην Ευρώπη, που βασίζεται στην MEB και παράγεται εκτός Γερμανίας.