Τα αποκαλυπτήρια του νέου και εντυπωσιακού αμιγώς ηλεκτρικού, μεσαίου SUV μοντέλου Enyaq iV πραγματοποίησε η Skoda πριν από λίγα λεπτά, το οποίο ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο και μια νέα εποχή για την τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 2.0 TDI 150 PS DSG7
Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, με πολύ ελκυστικό και δυναμικό σχεδιασμό και μοναδικά χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά είναι η μάσκα με τις φωτιζόμενες κάθετες LED γρίλιες. To Enyaq iV με μήκος 4.649 χλστ., πλάτος 1.879 χλστ., ύψος 1.616 χλστ. και μεταξόνιο 2.765 χλστ. έχει παραπλήσιες διαστάσεις με το Kodiaq. Επίσης, οι ζάντες έχουν διάσταση από 18 έως 21 ίντσες. Αρχικά θα λανσαριστεί και στην ειδική έκδοση Founders Edition σε 1.895 αντίτυπα, αποτείνοντας φόρο τιμής για τα 125 χρόνια από την ίδρυση της Skoda (το 1895).
Το ταμπλό του εμφανίζει κάποιες ομοιότητες με εκείνο της νέας Octavia και είναι κομψό και σύγχρονο. Ξεχωρίζει η πολύ μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment των 13 ιντσών, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το head-up dislpay και τα λίγα φυσικά κουμπιά που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Η Skoda θα προσφέρει στο Enyaq iV για πρώτη φορά επιλογές σχεδιασμού, αντί για τις συνήθεις γραμμές εξοπλισμού. Μεταξύ των επιλογών θα είναι οι επενδύσεις καθισμάτων από 40% μαλλί και την σφραγίδα της Woolmark και το υπόλοιπο 60% θα είναι ένα μείγμα πολυεστέρα από ανακυκλωμένες φιάλες PET.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε τι συμβολίζει το σήμα της Skoda;
Μια διακοσμητική επένδυση εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό μέχρι τα πάνελ των θυρών, ενισχύοντας την αίσθηση του χώρου. Επίσης, κάτω από την κεντρική οθόνη, υπάρχει μια προέκταση με μαλακό υλικό που χρησιμεύει να για ακουμπάει ο οδηγός το χέρι του και να χειρίζεται καλύτερα την οθόνη αφής. Χάρη στην πλατφόρμα MEB, το εσωτερικό του Enyaq iV δεν έχει κεντρικό τούνελ μετάδοσης, όπως σε ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα, πράγμα που ευνοεί τους χώρους, ειδικά στο πίσω τμήμα της καμπίνας. Ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος και έχει χωρητικότητα 585 λτ.
To Enyaq iV θα είναι διαθέσιμο σε 5 εκδόσεις, με κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς. Η πρώτη έκδοση με την μπαταρία των 55 kWh είναι η 50 iV με απόδοση 148 ίππων και 220 Nm ροπής, επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ., τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και αυτονομία 340 χλμ. (WLTΡ). Η δεύτερη έκδοση με μπαταρία 62 kWh είναι η 60 iV με πιο ισχυρό μοτέρ 180 ίππων και 310 Nm ροπής, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ., τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και αυτονομία 390 χλμ.
Δείτε ακόμα: Γιατί η Octavia άλλαξε το ρου της Skoda;
Στη μέση τοποθετείται το Enyaq 80 iV με απόδοση 204 ίππων και 425 Nm ροπής, επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ., τελική 160 χλμ./ώρα και αυτονομία 510 χιλιομέτρων. Το τετρακίνητο 80x iV είναι ακόμα πιο δυνατό με 265 ίππους και 460 Nm ροπής, 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ., τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και αυτονομία 460 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το Enyaq RS iV 4×4 ισχύος 306 ίππων και 460 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,2 δλ. η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ. και η αυτονομία φτάνει τα 460 χλμ. Οι εκδόσεις 80 iV, 80x iV και RS iV συνδυάζονται με μεγαλύτερη μπαταρία 82 kWh. Ανάλογα το μέγεθος της μπαταρίας και το φορτιστή, η διαδικασία φόρτισης διαρκεί από 6 έως 8 ώρες. Στην ταχεία φόρτιση των 125 kW μπορεί να φορτίσει από 10%-80% σε 38 λεπτά.
Το Enyaq iV θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά την άνοιξη του 2021, ενώ η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει πολύ νωρίτερα καθώς προσεχώς θα ανακοινωθούν οι τιμές του και θα είναι δυνατή και η προ-παραγγελία του μοντέλου.