Ο χαρακτηρισμός «Ferrari του φτωχού» έγινε ευρύτερα γνωστός τη δεκαετία του 90, αποδιδόμενος στο Fiat Coupe 20V Turbo Plus και τις καταιγιστικές του επιδόσεις. Η κοινή χώρα προέλευσης βοήθησε στη διάδοση του προσωνυμίου, ωστόσο κάτι πολύ πιο κοντά στην ανωτέρω περιγραφή είχε εμφανιστεί περίπου 30 χρόνια νωρίτερα, από τη Skoda. Σήμερα οι Τσέχοι αναπαλαιώνουν το αυτοκίνητο, που έφερε πιο κοντά από κάθε άλλο στα χρονικά τους την αίγλη ενός supercar.
To 1959 η Skoda Motorsport παρουσίασε το 1100 OHC Coupe. Μια πρωτοποριακή για τα δεδομένα της εποχής κατασκευή, με πανάλαφρο σωληνωτό πλαίσιο, τραπεζοειδή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αμάξωμα από αλουμίνιο και πίσω ταμπούρα τοποθετημένα στο διαφορικό, για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. Το συνολικό βάρος περιοριζόταν στην εξαιρετική τιμή των μόλις 555 κιλών, κάνοντας τα 92 άλογα του 1.100άρη τετρακύλινδρου να φαντάζουν υπέρδιπλα! Τα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε λιγότερο από 8,0 δλ. και η τελική άγγιζε τα 200 χλμ./ώρα, αξιοποιώντας έναν κινητήρα που στην κανονική του μορφή, στο μηχανοστάσιο του 440 Spartak, απέδιδε μόλις 40 άλογα!
Για τους εορτασμούς των 120 χρόνων πορείας του, το αγωνιστικό τμήμα της Skoda προχώρησε στην ολική αναπαλαίωση ενός 1100 OHC Coupe που βρισκόταν ημιτελές στο μουσείο της εταιρίας, από το 2015. Οι Τσέχοι χρησιμοποίησαν μέχρι τρισδιάστατους εκτυπωτές για να κατασκευάσουν το αμάξωμα και πολλά μηχανικά μέρη, βασιζόμενοι στα σχέδια των συναδέλφων τους από τα τέλη των 60’s! Το δύσκολο project ξεκίνησε το ’15 και ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες, καταδεικνύοντας το πόσο πολύπλοκη ήταν η αναγέννηση του -εμπνευσμένου από τη Ferrari 250 Europa GT Berlinetta, του 1954- Coupe.
Το ιστορικό δίθυρο είναι πλέον πανέτοιμο και ολοκληρωμένο, παίρνοντας περήφανα τη θέση που του αρμόζει στο μουσείο της τσεχικής φίρμας. Θεωρητικά το 1100 OHC Coupe δεν πωλείται, αλλά αν βρεθεί πρόθυμος «πορτοφολάτος» και καταθέσει αναλόγως ενδιαφέρουσα πρόταση, η Skoda θα επεξεργαστεί το αίτημα.