Τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα του Skoda Karoq, του 2ου SUV της μάρκας, η τσέχικη εταιρεία το ανανεώνει στα σημεία, με σκοπό να διατηρήσει ζωντανό το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.
Το ανανεωμένο Skoda Karoq ενστερνίζεται τη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, προσφέροντας παράλληλα αποδοτική γκάμα κινητήρων και άνετους χώρους. Το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.390 χλστ., το πλάτος τα 1.841 και το μεταξόνιο στην προσθιοκίνητη έκδοση ανέρχεται στα 2.638 χλστ. και στην τετρακίνητη στα 2.630 χλστ. Σχεδιαστικά τώρα, το ανανεωμένο Karoq στο εμπρόσθιο τμήμα του ξεχωρίζει πλέον με τη μεγάλη εξάγωνη μάσκα, ενώ διαφορετικά είναι και τα φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν λεπτύνει και θα προσφέρονται στον προαιρετικό εξοπλισμό και ως full LED Matrix. Οι παρατηρητικοί θα έχετε ήδη εντοπίσει το διαφορετικό σχεδιασμό των LED ημέρας, που είναι σε δυο τμήματα πλέον, ενισχύοντας τον πιο επιθετικό σχεδιασμό του αμαξώματος.
Στο πίσω τμήμα συναντάμε τα επίσης νέα φωτιστικά σώματα, που είναι Full LED κι αυτά, ενώ ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση το Karoq ενσωματώνει και δυναμικά φλας. Για αυτό όμως που περηφανεύονται οι σχεδιαστές της Skoda είναι πως κατάφεραν να βελτιώσουν κατά 9% τον αεροδυναμικό συντελεστή, που πλέον αγγίζει το Cd: 0,30. Σύμφωνα με τους αεροδυναμιστές αυτό επετεύχθη χάρη στην νέα ποδιά του εμπρόσθιου μέρους, στη νέα πίσω πτέρυγα, στο σχεδιασμό των πίσω παραθύρων, αλλά και στις νέες ζάντες.
Περνώντας στην καμπίνα τώρα, αυτή στο μεγαλύτερο μέρος της είναι κατασκευασμένη από βιώσιμα υλικά, ενώ καλοδεχούμενος είναι ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός που ενσωματώνεται, αλλά και οι νέες ενθέσεις στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων. Σε επίπεδο χώρων τώρα, οι επιβάτες θα κάθονται άνετα, με τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ να βρίσκεται στα 521 λίτρα (όπως και στο προ facelift μοντέλο), όπου με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.630 λίτρα. Όμως ο χώρος αποσκευών μπορεί να αγγίξει τα 588 λίτρα με την επιλογή των καθισμάτων VarioFlex.
Εξυπακούεται ότι από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, όπως το Karoq, δεν γίνεται να λείπουν οι λειτουργίες συνδεσιμότητας και τα συστήματα ασφαλείας. Στο πρώτο σκέλος οι Τσέχοι προσφέρουν δυο ψηφιακούς πίνακες οργάνων, 8 ή 10,25 ιντσών, και τέσσερις διαφορετικές εκδοχές του συστήματος πολυμέσων με οθόνη αφής έως 9,2 ίντσες. Το ψηφιακό καντράν είναι για πρώτη φορά στάνταρ στο Karoq (8 ίντσες), αντικαθιστώντας τα μέχρι πρότινος αναλογικά όργανα. Από την έκδοση Ambition και πάνω, το Virtual Cockpit ανεβαίνει στις 10,25 ίντσες και προσφέρει πέντε διαφορετικά layouts.
Ανάλογη ευρύτητα παρουσιάζει και η γκάμα των infotainment. Αναλόγως έκδοσης διατίθενται τα συστήματα Bolero, Amundsen και Columbus, που βασίζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα MIB 3ης γενιάς του VW Group. Το βασικό σύστημα συνδυάζεται με οθόνη 6,5 ιντσών και βασικές λειτουργίες, όπως Swing radio και Bluetooth. Τα Bolero και Amundsen ανεβαίνουν στις 8 ίντσες και προσφέρουν μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο, μαζί με φωνητικές εντολές. Η «Laura», όπως ονομάζεται ο ψηφιακός βοηθός, αναγνωρίζει 15 γλώσσες και επιτρέπει τον έλεγχο των περισσότερων λειτουργιών από τον οδηγό, δίχως αυτός να χρειαστεί να αφήσει στιγμή το τιμόνι ούτε με το ένα χέρι. Το κορυφαίο Columbus τέλος, φτάνει στις 9,2 ίντσες για την οθόνη αφής και παρέχει «over-the-air» ενημερώσεις για το σύστημα πλοήγησης και το λειτουργικό. Δεν χρειάζεται, φυσικά, να αναφέρουμε πως Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ, εν έτει 2021.
Εξίσου στάνταρ είναι και τα συστήματα ασφαλείας, αρχής γενομένης από το αυτόματο φρενάρισμα και την αναγνώριση πεζών. Το προαιρετικό πακέτο Travel Assist (στάνταρ στις πλουσιότερες εκδόσεις) περιλαμβάνει μια σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων οδήγησης, όπως αναγνώριση σήμανσης, περιμετρικό έλεγχο του αμαξώματος, έλεγχο οπίσθειας και πλαϊνής κίνησης, αναγνώριση τυφλών σημείων και ενεργό cruise control. Το Hands-on Detect ανιχνεύει τα επίπεδα εγρήγορσης του οδηγού, ελέγχοντας κάθε 15 δλ. αν ακουμπάει το τιμόνι έστω με το ένα χέρι. Αν κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει (λόγω προβλήματος υγείας ή υπνηλίας), το Emergency Assist ενεργοποιεί τα αλάρμ και ακινητοποιεί αυτόματα το αυτοκίνητο.
Το Crew Protect Assist με τη σειρά του, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος ή κατάσταση επικείμενης πρόσκρουσης σφίγγει τους προεντατήρες, ενεργοποιεί τα αλάρμ και κλείνει τα παράθυρα (και την ηλιοροφή, όπου υπάρχει), ώστε να διασφαλίσει περαιτέρω την προστασία των επιβατών.
Το ανανεωμένο Skoda Karoq θα διατίθεται με πέντε διαφορετικές επιλογές κινητήρων, οι οποίοι σύμφωνα με την εταιρεία είναι βελτιωμένοι στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και στις εκπομπές ρύπων. Η ιπποδύναμή τους ξεκινά από τους 110 και φτάνει έως τους 190 ίππους. Οι τρεις από αυτούς θα είναι βενζινοκίνητοι και οι υπόλοιποι δύο diesel. Θα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το γνωστό αυτόματο (DSG) με επτά σχέσεις, ενώ φυσικά στη γκάμα θα προσφέρονται και τετρακίνητες εκδόσεις.
Συγκεκριμένα, θα υπάρχει ο 1.0 TSI με ισχύ 110 ίππων και 200 Nm ροπής (με μηχανικό 6άρι κιβώτιο), ο 1.5 TSI με 150 ίππους και 250 Nm ροπής (με μηχανικό και αυτόματο σασμάν) και ο 2λιτρος TSI των 190 ίππων με τα 320 Nm ροπής μόνο με αυτόματο DSG κιβώτιο και τετρακίνηση. Το diesel μοτέρ των 2 λτ. (TDI) θα έχει δύο εκδοχές με ισχύ 116 ή 150 ίππους. Η ροπή του μικρότερης έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είναι 300 Nm, ενώ με το 7άρι DSG, 250 Nm. Η ισχυρότερη έκδοση των 150 ίππων αποδίδει 340 ή 360 Nm αντίστοιχα. Στη δε αυτόματη, εξοπλίζεται και με τετρακίνηση.
Στην κορυφή της γκάμας του ανανεωμένου Karoq τοποθετείται η πιο σπορτίφ έκδοση Sportline (φώτο πάνω). Εξωτερικά ξεχωρίζει αμέσως από τα τυπικά μαύρα χαρακτηριστικά, όπως είναι η μάσκα, τα πλαίσια των παραθύρων, οι ράγες οροφής, ο πίσω διαχύτης, τα καλύμματα των καθρεπτών και οι 18άρες ζάντες αλουμινίου (προαιρετικά 19 ιντσών). Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- και τους προβολείς full-LED Matrix.
Ο μαύρος διάκοσμος κυριαρχεί και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Karoq Sportline, με Piano Black επενδύσεις στο ταμπλό και ένθετα τύπου ανθρακονήματος στις πόρτες. Μαύρη είναι ακόμα η επένδυση οροφής και τα σπορ καθίσματα με το υλικό ThermoFlux. Την σπορτίφ εικόνα του ενισχύουν ακόμα το τριάκτινο τιμόνι με το σήμα Sportline και τα διακοσμητικά «Karoq» στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών. Το Karoq Sportline θα είναι διαθέσιμο με όλους τους κινητήρες (πλην του 1.0 TSI). Στην κορυφή και αποκλειστικά για το εν λόγω μοντέλο βρίσκεται ο 2.0 TSI 190 PS με στάνταρ τετρακίνηση και το 7άρι DSG κιβώτιο ταχυτήτων.
Το νέο Skoda Karoq αναμένεται στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη.