Μετά το νέο Ranger, η Ford παρουσιάζει την τρίτη γενιά του σκληροτράχηλο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα του. Το νέο Everest (ή Endeavour σε κάποιες αγορές) υπόσχεται να είναι πιο ικανό, προηγμένο τεχνολογικά και ιδιαίτερο σχεδιαστικά σε σχέση με το απερχόμενο.
Το τελευταίο σκέλος δεν χρειάζεται πάνω από μια ματιά για να διαπιστωθεί. Πατώντας στα εμφανισιακά χνάρια του καινούργιου Ranger, το αντίστοιχο Everest ενστερνίζεται τη διαμόρφωση των LED ημέρας, των φωτιστικών σωμάτων, της μάσκας και του γενικότερου physique. Η Ford αναφέρει αυξημένα μετατρόχια και μεγαλύτερο κατά 50 χλστ. μεταξόνιο σε σχέση με πριν, τοποθετώντας την απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα στα 2.900 χλστ. Πληροφορίες για το μήκος δεν ανακοινώνονται, όμως δεδομένων της αύξησης στο μεταξόνιο και του γεγονότος ότι το μήκος του Ranger ποικίλει μεταξύ 5.110 και 5.446 χλστ., λογικά θα πρέπει να φέρνει το νέο Everest πιο κοντά στα 5 μέτρα από ό,τι τα 4.893 χλστ. του απελθόντος.
Στο εσωτερικό η αναβάθμιση είναι ίδια, αν όχι μεγαλύτερης, έκτασης. Το δίδυμο ψηφιακού πίνακα οργάνων – κάθετης οθόνης αφής συστήματος πολυμέσων προσφέρεται σε διάφορες εκδοχές μεγέθους, αναλόγως έκδοσης. Η βασική Ambiente, για παράδειγμα, προσφέρει 10,1 ίντσες οθόνης και 8 ίντσες για το καντράν. Στις Trend και Sport η οθόνη του ταμπλό ανεβαίνει στις 12 ίντσες, ενώ στην κορυφαία Platinum συνδυάζεται με τη μεγαλύτερη εκδοχή του πίνακα οργάνων, που αριθμεί 12,4 ίντσες. Όλα τα Everest προσφέρουν τις καθιερωμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας, σύστημα πολυμέσων SYNC 4A και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας – μεταξύ των οποίων έναν πρωτοποριακό αερόσακο (9 στο σύνολο) ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό.
Αναλόγως προικισμένο εμφανίζεται και για εκτός δρόμου περιηγήσεις, καθώς το νέο Everest διαθέτει στάνταρ προστατευτικές ποδιές, μπλοκέ πίσω διαφορικό και προγράμματα λειτουργίας στο σύστημα τετρακίνησης, προσφέροντας δυνατότητα υδάτινων περασμάτων βάθους έως 800 χλστ. Από εκεί και πέρα υπάρχει ολόκληρη λίστα με αξεσουάρ, σε συνεργασία με την ARB, όπως bull bar με έξτρα προβολείς LED, επιπλέον προστατευτικά καλύμματα, σχάρα οροφής με σκηνή και λοιπά.
Την κίνηση του Everest αναλαμβάνουν 2 πετρελαιοκινητήρες: ο γνωστός μας 2.0 bi-turbo EcoBlue και ένας 3.0 V6, αγνώστων τεχνικών χαρακτηριστικών. Αμφότεροι συνεργάζονται με 10άρι αυτόματο κιβώτιο, με τις εκδόσεις Ambiente και Trend να προσφέρονται ως πισωκίνητες και τις υπόλοιπες αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης, μετά transfer case 2 σχέσεων.
To Everest αφορά αγορές του APAC (Asia-Pacific, όπως η Αυστραλία) και της Αφρικής, με τις τιμές να ανακοινώνονται αργότερα.