Η πτώση της Chrysler δεν έχει προηγούμενο στα χρονικά της αυτοκίνησης, συγκριτικά με το πρότερο status που απολάμβανε μια εταιρία παλιότερα. Από μέλος του «Big 3» στο Ντιτρόιτ (Chrysler – Ford – General Motors) και πληρέστατη γκάμα μοντέλων, στο σημείο όπου ουσιαστικά τη συντηρεί η επιτυχία των Dodge και Jeep. Εξαφανισμένη από την Ευρώπη, φυτοζωούσα στην Αμερική, με δυο μοντέλα όλα κι όλα -κι αυτά εκτός εμπορικής πραγματικότητας (το σεντάν 300 και το MPV Pacifica)-σε μια εποχή όπου ηλεκτρικά και SUVs είναι προαπαιτούμενο για την επιτυχία.
Ευτυχώς για τον άλλοτε αμερικανικό κολοσσό, ο όμιλος Stellantis δεν αφήνει κανέναν εκτός αναγεννησιακής νυμφώνος. Το Airflow Concept αποτελεί την «ακίδα» σε μια χρόνια ευθεία γραμμή καρδιογραφήματος, δείχνοντας πως η Chrysler έχει ακόμα σφυγμό. Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε στην έκθεση τεχνολογίας CES και ενσαρκώνει ό,τι χρειάζεται το «Pentastar», για να κάνει restart και να ξαναμπεί στην κούρσα των πωλήσεων. Σύγχρονη σχεδίαση, ηλεκτρικό υπόβαθρο, όνομα από το παρελθόν (στο 1934 οι ρίζες του πρώτου Airflow), προσήλωση στην τεχνολογία και, φυσικά, crossover εκτέλεση.
Το μακρύ μεταξόνιο και η κεκλιμένη γραμμή της οροφής, σε συνδυασμό με το γεμάτο καμπύλες αμάξωμα και τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω, συνθέτουν ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο και δυναμικό σχήμα. Οι 22άρες ζάντες συμπληρώνουν το οπτικό πακέτο του Airflow, με το φωτιζόμενο σήμα στη μάσκα και την ενιαία LED διάταξη που σχηματίζει με τα φανάρια, να αποτελούν το highlight. Οι έντονοι ώμοι και τα επίσης ενιαία πίσω φανάρια ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους, δίνοντας ακόμα πιο μυώδη υφή στη σιλουέτα του Airflow.
Στο εσωτερικό τώρα, γίνεται… της οθόνης. Μια πεντάδα συνολικά, με τις 3 εξ αυτών στο ταμπλό και τις 2 στις πλάτες των καθισμάτων, απαρτίζει την τεχνοτροπία SmartCockpit για την ψυχαγωγία των πίσω επιβατών. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο συνοδηγός κάτι αντίστοιχο, και στο κέντρο δεσπόζει η μεγαλύτερη όλων για το σύστημα πολυμέσων (διαστάσεις δεν ανακοινώνονται). Η παρουσία διακοπτών περιορίζεται στο περιστροφικό χειριστήριο της κεντρικής κονσόλα και τα κουμπιά στο -πάνω και κάτω επίπεδο- τιμόνι, την ώρα που η πανοραμική ηλιοροφή και το λευκό χρώμα των επενδύσεων (από ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά) χαρίζουν άπλετο φως στην καμπίνα.
Από πλευράς μηχανικών μερών και τεχνολογίας, το πρωτότυπο Chrysler ενσωματώνει ό,τι πιο σύγχρονο έχει να προσφέρει το «οπλοστάσιο» της Stellantis. Η πλατφόρμα STLA είναι ολοκαίνουργια και εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσφέροντας στο Airflow δυο ηλεκτροκινητήρες 204 ίππων (έναν εμπρός – έναν πίσω) και συνολική απόδοση πάνω από 400 άλογα. Η μέγιστη αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 563 και 643 χλμ., ενώ δεν αναφέρονται στοιχεία για χρόνο φόρτισης ή μέγεθος μπαταρίας. Αυτό που δηλώνεται υπερήφανα, είναι η ύπαρξη αυτόνομης τεχνολογίας επιπέδου 3. Κάτι που σημαίνει πως ο οδηγός μπορεί να αφαιρέσει τα χέρια του από το τιμόνι και το βλέμμα από το δρόμο, αφήνοντας τη ρύθμιση της πορείας εξ ολοκλήρου στο αυτοκίνητο!
Το Airflow πρακτικά μοιάζει έτοιμο για παραγωγή. Κάτι που εν τέλει θα γίνει, αλλά θα χρειαστεί λίγη υπομονή μέχρι το 2025. Χρονιά που θα σηματοδοτεί 9 χρόνια από την παρουσίαση νέου Chrysler, με το τελευταίο να είναι το Pacifica του 2017!