Τον Μάιο του 2019, η Renault είχε παρουσιάσει το Arkana. Ένα μεσαίο κουπέ SUV, αποκλειστικά για την αγορά της Ρωσίας και της Νότιας Κορέας, όπου πωλείται ως Samsung XM3. Πλέον ήρθε η ώρα να βουτήξει στα βαθιά, ευρωπαϊκά νερά.
Εμφανισιακά, το ευρωπαϊκό Arkana δεν έχει διαφορές με τα αδερφάκια του από Ρωσία και Κορέα. Η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος ενισχύει το σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου, φέρνοντάς το σε ευθεία αντιπαράθεση με τα πολυτελή μοντέλα BMW X4 και Mercedes GLC Coupe. Ένα από τα χαρακτηριστικά που δεν περνούν απαρατήρητα, είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία σε συνδυασμό με τις ζάντες 19 ιντσών χαρίζουν, σύμφωνα με τη Renault, εξαιρετικές ικανότητες σε κάθε είδους τερέν. Σε αυτό συνηγορούν και τα πλαστικά προστατευτικά, περιμετρικά του αμαξώματος, που τονίζει την πιο περιπετειώδη πτυχή του γαλλικού κουπέ SUV.
Διαβάστε επίσης: Διαθέσιμο το νέο Renault Scenic στην Ελλάδα
Εξαιρετικά προσεγμένη είναι και η καμπίνα του Arkana, όπου διακρίνεται το σύστημα Easy Link της Renault, ώστε σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα της Bose, οι επιβαίνοντες να απολαμβάνουν κάθε είδους διαδρομή. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ποικίλει σε διαστάσεις, αναλόγως έκδοσης (4,2, 7 ή 10 ίντσες), όπως και η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (7 ή 9,3 ίντσες). Επίσης ανάλογα την έκδοση, διατίθενται διάφορα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας.
Κάτω από το αμάξωμα συναντάμε τις θεμελιώδεις διαφορές. Το ρωσικό Arkana πατάει στην πλατφόρμα B0+, που γνωρίζουμε από το Dacia Duster. Το ευρωπαϊκό, αντίθετα, βασίζεται στην υπερσύγχρονη CMF-B, των νέων Clio και Captur (μεταξύ άλλων). Τρία κινητήρια σύνολα απαρτίζουν την γκάμα, όλα υβριδικά. Τα TCe 140 και 160 χρησιμοποιούν τον 1.33 τετρακύλινδρο τούρμπο (140 και 160 ίπποι αντίστοιχα), σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 12 Volt.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 hp
Το plug-in υβριδικό E-Tech Hybrid συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη με 2 ηλεκτροκινητήρες (έναν κανονικό και έναν μικρότερο, σε ρόλο μίζας-γεννήτριας), αποδίδοντας συνολικά 140 ίππους. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το Arkana E-Tech Hybrid μπορεί να κινηθεί στο 80% των αστικών μετακινήσεων μόνο με το ρεύμα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση έως και 40% συγκριτικά με τα δυο αμιγώς βενζινοκίνητα.