Στις αρχές του 2021 η Renault ανακοίνωνε την επιστροφή του θρυλικού R5, σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή. Δυο χρόνια μετά έχουμε τις πρώτες επίσημες τεχνικές πληροφορίες για το πολυαναμενόμενο μοντέλο, που περιμένουμε στα τέλη του έτους.
Το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό 5άρι βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B EV, δανειζόμενο το 70% των εξαρτημάτων από τα Clio και Captur που πατάνε στη CMF-B. Με αυτή την κίνηση, η Renault αναφέρει πως κράτησε το κόστος παραγωγής του 5 Electric 30% χαμηλότερα από εκείνο του Zoe, που ουσιαστικά θα δώσει τη θέση του στο νέο 5. Θεμελιώδης διαφορά των δυο μοντέλων συνιστά τα εξαρτήματα της συστοιχίας μπαταριών, η οποία στο 5 αποτελείται από 4 μονάδες ενώ στο Zoe από 12. Τεχνοτροπία που μειώνει το βάρος κατά 15 κιλά, βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση (λόγω πυκνότερης διάταξης) και αυξάνει την ακαμψία του δαπέδου, καθότι η μπαταρία ενσωματώνεται καλύτερα στο σασί.
Παράλληλα, το παχύτερο δάπεδο μονώνει καλύτερα την καμπίνα και μειώνει το δείκτη NVH (Noise Vibration Harshness), βελτιώνοντας την ποιότητα κύλισης και την ησυχία. Στο ίδιο μήκος κύματος η τοποθέτηση στάνταρ ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω, σε μια κατηγορία όπου ο ημιάκαμπτος άξονας είναι ο κανόνας. Το προηγμένο σετάρισμα της ανάρτησης θα συνδράμει και στην εξασφάλιση της παραδοσιακής γαλλικής συμπεριφοράς στις στροφές, συνδυάζοντας άνεση, κράτημα και αίσθηση. Το χαμηλό κέντρο βάρους από την τοποθέτηση της μπαταρίας επίσης θα έχει ευεργετικές επιδράσεις στα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Από πλευράς κινητήρα και απόδοσης, η Renault το μόνο που αναφέρει είναι πως το νέο R5 θα χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα με τεχνολογία από το Megane E-Tech Electric. Το ηλεκτρικό crossover διατίθεται σε δυο εκδόσεις, με απόδοση 130 ίππων/250 Nm και 218 ίππων/300 Nm. Λογικά η πρώτη θα αφορά το βασικό R5, ενδεχομένως και σε κάποια νέα έκδοση με χαμηλότερη ισχύ, ενώ το ισχυρότερο μοτέρ θα τοποθετηθεί στην κορυφαία με τα σήματα της Alpine.