Το νέο Renault 5 είναι μια από τις πιο πολυαναμενόμενες αφίξεις ηλεκτρικών σουπερμίνι του 2024, καθώς θα συνδυάσει την προηγμένη τεχνολογία σε προσιτή τιμή εκκίνησης και με ρετρό σχεδιασμό.
Η πλήρως «ηλεκτρική μετενσάρκωση» του R5 έκανε ντεμπούτο σε πρωτότυπη μορφή τον Ιανουάριο του 2021. Όπως επιβεβαιώνεται από τα ελαφρώς καμουφλαρισμένα πρωτότυπα στα πρόσφατα teaser, το μοντέλο παραγωγής θα παραμείνει πιστό στην αρχική ιδέα. Μια σειρά μικρών αλλαγών θα το καταστήσουν πιο οικονομικό, χωρίς να αλλάξουν τη ρετρό-φουτουριστική του σχεδίαση, που αποτίνει φόρο τιμής στην πρώτη και δεύτερη γενιά R5 από το 1972 και το 1984 αντίστοιχα. Η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει επανασχεδιασμένες μονάδες φωτισμού LED και στα δύο άκρα, καινούριους προφυλακτήρες, ζάντες αλουμινίου μικρότερης διαμέτρου, συμβατικές χειρολαβές θυρών και καθρέφτες. Το γαλλικό σουπερμίνι αναμένεται να διατηρήσει το σμιλεμένο αμάξωμα με τα έντονα φτερά, το κωνικό πίσω άκρο και τη διακριτική πλαστική επένδυση στο κάτω μέρος του αμαξώματος και γύρω από τους θόλους των τροχών. Μια άλλη χαρακτηριστική πτυχή όλων των γενεών R5 είναι τα ψηλά τοποθετημένα πίσω φώτα που επιστρέφουν σε μοντέρνα μορφή με γραφικά LED.
Αν και το στάνταρ μοντέλο θα φαίνεται αρκετά σπορ, η ήδη επιβεβαιωμένη έκδοση με επίκεντρο τις επιδόσεις από την Alpine, θα μοιάζει με ένα σωστό hot hatch. Το εμπνευσμένο από το ράλι bodykit παρουσιάστηκε πρόσφατα από το concept A290_b, με την παραγωγή του πάντως να μην είναι τόσο διευρυμένη. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές, το R5 θα έχει μήκος περίπου 3.920 χιλιοστά, που σημαίνει ότι θα είναι πιο κοντό από το VW ID.2 των 4.050 χιλιοστών, τουλάχιστον σε πρωτότυπη μορφή. Και τα δύο μοντέλα θα είναι μικρότερα από τα υπάρχοντα Renault Clio και VW Polo, αλλά αναμένεται να είναι πιο ευρύχωρα στο εσωτερικό, επωφελούμενα από τη νέα πλατφόρμα.
Οι Γάλλοι, μιας και μιλήσαμε για εσωτερικό, δεν έχουν δείξει καμία εικόνα για αυτό, αλλά κρίνοντας από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα της γκάμας, θα υπάρχει εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών σε όλη την καμπίνα. Αναμένεται μια μοντέρνα και μινιμαλιστική εμφάνιση για το ταμπλό με μια νεανική προσέγγιση στους συνδυασμούς των χρωμάτων. Βέβαιο πάντως θα πρέπει να θεωρείται ότι το νέο Renault 5 θα διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη για το infotainment, όπως έχουμε δει σε όλα τα σύγχρονα Renault.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε ότι το μικρό ηλεκτρικό της, θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα εισαγάγει τη νέα αρχιτεκτονική CMF-BEV, προτού βρει το δρόμο του σε όλα τα μελλοντικά μικρού μεγέθους EV από τις μάρκες της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Η ηλεκτρική πλατφόρμα μοιράζεται το 70% των εξαρτημάτων της με το αντίστοιχο CMF-B που χρησιμοποιείται ήδη σε μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όπως το Renault Clio, ή το Captur και σχεδόν ολόκληρη η σειρά της Dacia. Οι μηχανικοί της, καυχιούνται για τη ρύθμιση του πλαισίου και το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του R5, λέγοντας ότι θα προσφέρει «καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία» και θα γίνει «το σημείο αναφοράς για την κατηγορία του όσον αφορά την οδηγική απόλαυση». Η δυναμική του οχήματος θα είναι «εντελώς συγκρίσιμη» με το μεγαλύτερο Renault Megane E-Tech, χάρη στη διάταξη του πλαισίου με έναν εξελιγμένο πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυξημένη ακαμψία.
Το σουπερμίνι θα είναι εξοπλισμένο με έναν μόνο κινητήρα τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος, με βάρος 20 κιλά λιγότερα από τη μονάδα που χρησιμοποιείται στο Megane E-tech. Όσον αφορά την αναμενόμενη ισχύ, υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις. Από τη μία, ορισμένες πλευρές υποστηρίζουν ότι θα παράγει 136 PS. Από την άλλη, υπάρχει η αίσθηση ότι θα κυκλοφορήσει σε δύο παραλλαγές 125 PS και 150 PS. Η μπαταρία 4 συστοιχιών θα είναι μικρότερη σε μέγεθος και 15 κιλά ελαφρύτερη από τη μπαταρία 12 συστοιχιών που χρησιμοποιείται στο Renault Zoe, ενώ θα είναι και φθηνότερη στην κατασκευή. Τα γαλλικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι το R5 θα προσφέρεται με δύο χωρητικότητες μπαταριών 42 kWh και 52 kWh, με την τελευταία να προσφέρει αυτονομία έως και 420 χιλιόμετρα.
Προς το παρόν, οι μόνες πλήρως ηλεκτρικές επιλογές, όσον αφορά τα μίνι και σουπερμίνι εκτός από το Renault Zoe -που πρόκειται να καταργηθεί σύντομα- και το οικονομικό Dacia Spring είναι τα πρόσφατα αναβαθμισμένα Peugeot e-208 και Opel Corsa-e. Ωστόσο, υπάρχουν πολύ περισσότεροι αντίπαλοι για το R5 στα σκαριά, όπως το Citroen e-C3 του 2024, το Fiat Panda του 2024 και το VW ID.2 του 2025. Επιπλέον, υπάρχει ο ηλεκτρικός διάδοχος του Nissan Micra, που θα μοιραστεί πολλά μηχανικά μέρη του με το R5. Είναι ενδιαφέρον ότι η Renault, η Citroen, η VW και η Skoda έχουν υποσχεθεί τιμή εκκίνησης κάτω από 25.000 ευρώ σε μια προσπάθεια να κάνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά σε περισσότερους Ευρωπαίους αγοραστές.
Περισσότερα για το Renault 5 θα γίνουν γνωστά προσεχώς, καθώς πλησιάζουμε στο λανσάρισμα του στην αγορά, το οποίο έχει επιβεβαιωθεί για το 2024. Το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα χρησιμεύσει ως αντικαταστάτης του γερασμένου Zoe. Η Renault, θα συνεχίσει να προσφέρει το λίγο μεγαλύτερου μεγέθους και πρόσφατα ανανεωμένο Clio ως μια πιο παραδοσιακή λύση που εφοδιάζεται με θερμικό κινητήρα και υβριδικές εκδόσεις.