Η BMW παρουσίασε στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων CES ένα επαναστατικό πρωτότυπο, που προτάσσει την ψηφιακότητα και την τεχνολογία έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να αλλάζει χρώμα. Το i Vision Dee ωστόσο δεν είναι απλά ένα concept car, αλλά μια προθήκη χαρακτηριστικών για την επερχόμενη γενιά ηλεκτρικών μοντέλων των Βαυαρών, που θα βασίζονται στην πλατφόρμα Neu Klasse.
Το BMW i Vision Dee είναι ένα φουτουριστικό, μεσαίου μεγέθους sedan με μια νέα σχεδιαστική γλώσσα. Το όνομα «Dee» συμβολίζει την ψηφιακή συναισθηματική εμπειρία (Digital Emotional Experience) και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος του: να δημιουργήσει έναν ακόμα πιο ισχυρό σύνδεσμο μεταξύ των ανθρώπων και των αυτοκινήτων τους στο μέλλον. Οι γραμμές είναι σκόπιμα λιτές, ώστε η προσοχή να εστιάζει στην ψηφιακή εμπειρία και το DNA της εταιρίας. Εξωτερικά, ενσωματώνει την κλασική σχεδίαση των σεντάν με τους τρεις όγκους, που αποτελεί τον πυρήνα της BMW. Παραδοσιακά στοιχεία, όπως τα «νεφρά», οι διπλοί προβολείς και το χαρακτηριστικό «Hofmeisterkink» (η γραμμή των πίσω παραθύρων) συνεχίζουν, αλλά σε προσαρμοσμένη μορφή.
Το highlight του αμαξώματος βέβαια είναι το E Ink. Η ειδική βαφή της BMW που επιτρέπει την αλλαγή χρώματος, με το πάτημα ενός κουμπιού! Μια μεμβράνη ePaper από τον συνεργάτη του BMW Group, E Ink, εφαρμόζεται στο αμάξωμα για τη δημιουργία αυτής της μαγικής χρωματικής εμφάνισης, προσφέροντας 32 διαφορετικές χρωματικές επιλογές! Το αμάξωμα χωρίζεται σε 240 τμήματα E Ink, καθένα από τα οποία ελέγχεται ξεχωριστά. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία μιας σχεδόν απεριόριστης ποικιλίας σχεδίων και τη μεταβολή τους μέσα σε δευτερόλεπτα, μέσα από τη ροή ηλεκτρικού φορτίου.
Στο εσωτερικό συναντάμε ανάλογα προηγμένα στοιχεία, με πρωταγωνιστικό το Head-Up Display που εκτείνεται σε όλο το παρμπρίζ. Το BMW Mixed Reality Slider, σε συνδυασμό με το προηγμένο Head-up-Display, είναι το ψηφιακό highlight και το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιώντας shy-tech αισθητήρες στον πίνακα οργάνων, οι οδηγοί μπορούν να αποφασίζουν οι ίδιοι την ποσότητα του ψηφιακού περιεχομένου που θέλουν να βλέπουν, τη στιγμή που η προβολή σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ επιτρέπει την απεικόνιση πληροφοριών στη μεγαλύτερη δυνατή επιφάνεια. Η έκδοση παραγωγής αυτής της τεχνολογίας θα χρησιμοποιείται στα μοντέλα της Neu Klasse, από το 2025 και μετά.
Η επιλογή πέντε βημάτων περιλαμβάνει από αναλογικές, μέχρι πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση, περιεχόμενα του συστήματος επικοινωνίας και προβολή επαυξημένης πραγματικότητας, ακόμα και την είσοδο σε εικονικούς κόσμους. Παράλληλα, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν τα παράθυρα με λειτουργία dimmer (ελεγχόμενο φιμέ) για τη σταδιακή «εξασθένιση» της πραγματικότητας.
«Με το i Vision Dee, δείχνουμε τι είναι εφικτό μέσα από το συνδυασμό hardware και software. Με αυτόν τον τρόπο, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης για να μετατρέψουμε το αυτοκίνητο σε έναν έξυπνο σύντροφο. Αυτό είναι το μέλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων – και για την BMW: ο συνδυασμός της εικονικής εμπειρίας με την πραγματική οδηγική απόλαυση», δήλωσε ο Oliver Zipse, CEO της BMW. «Την ίδια στιγμή, το i Vision Dee είναι ένα ακόμη βήμα στο δρόμο προς τη Neu Klasse. Με αυτό το όραμα, κοιτάμε μακριά στο μέλλον και υπογραμμίζουμε την τεράστια σημασία της ψηφιοποίησης για τις επερχόμενες γενιές προϊόντων μας».