Ούτε τρία 24ωρα δε μας χωρίζουν από την παρουσίαση της νέας Porsche Macan, που συγκεκριμένα θα γίνει την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024 στη Σιγκαπούρη. Μάλιστα γι’ αυτό μίλησε και ο αντιπρόεδρος Style Porsche Michael Mauer τονίζοντας πως «κάθε νέο σπορ αυτοκίνητο πρέπει να είναι ξεκάθαρα αναγνωρίσιμο ως μέρος της οικογένειας Porsche και του εν λόγω μοντέλου, αλλά παράλληλα πρέπει να εκλαμβάνεται ως νέο». Αναγνωρίζει επίσης τη δυσκολία στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ του «ουσιαστικά Porsche» και του «καινοτόμου».
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της νέας Macan δημιουργεί νέες δυνατότητες και θέτει νέες προκλήσεις, καθώς απουσιάζει το τεράστιο μπλοκ κινητήρα, γεγονός που επιτρέπει διαφορετική σχεδίαση στο καπό. Ταυτόχρονα η μπαταρία εξακολουθεί να είναι αρκετά μεγάλη, επομένως καταλαμβάνει πολύ χώρο και μπορεί να διαταράξει την καθοριστική αναλογία πλάτους – ύψους του αυτοκινήτου. Οι σχεδιαστές και οι τεχνικοί της Porsche έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αεροδυναμική του SUV, καθώς αυτή επηρεάζει και τον πολύ βαρυσήμαντο τομέα της αυτονομίας αφού πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Σημείο όπου η Porsche ξεχωρίζει σε σχέση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι η απόφασή της να μην διαφοροποιήσει εντελώς τα ηλεκτρικά της μοντέλα από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Χαρακτηριστικό που υιοθετεί και στη Macan EV, όπως βλέπουμε στα πρώτα σκίτσα που δόθηκαν στη δημοσιότητα. Το εμπρός τμήμα της είναι ιδιαίτερα επιθετικό και μυώδες με το μυτερό ρύγχος, τους μεγάλους αεραγωγούς, το ανάγλυφο καπό και τα λεπτά φωτιστικά σώματα. Porsche «φωνάζει» αμέσως και το πίσω μέρος με τη χαρακτηριστική παραλληλόγραμμη λωρίδα που ενσωματώνει τα φώτα LED, το τύπου κουπέ τελείωμα με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τα φουσκωμένα φτερά.
Κατά τα λοιπά ισχύουν οι πληροφορίες που έχουμε συλλέξει ως τώρα. Οι Γερμανοί ανακοίνωσαν τα πρώτα τεχνικά στοιχεία για την επερχόμενη Macan EV, η οποία θα εξοπλίζεται με μπαταρία 100 kWh στην κορυφαία της έκδοση και αρχιτεκτονική 800 Volt, μέγιστης ισχύος φόρτισης της τάξης των 270 kW. Η Porsche προς το παρόν δεν ανακοινώνει χρόνους φόρτισης, αυτονομία ή ισχύ, περιοριζόμενη σε αναφορές περί μονοκινητήριων και δικινητήριων παράγωγων, με το ισχυρότερο όλων να ξεπερνά τα 949 Nm σε ροπή.
Την ίδια ώρα βλέπουμε το high tech εσωτερικό, που φιλοξενεί τρεις οθόνες (ψηφιακός πίνακας οργάνων, infotainment και μία ακόμη για το συνοδηγό), μαθαίνοντας πως η 100άρα μπαταρία δεν θα ζυγίζει πάνω από 544 κιλά, σε μια προσπάθεια να κρατηθεί το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου στην περιοχή των 2 τόνων. Μια προσπάθεια που, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Porsche, γίνεται πρωτίστως για τη διασφάλιση των κορυφαίων δυναμικών χαρακτηριστικών. Η Macan EV περιγράφεται ως «πραγματική Porsche» και ελπίζουμε ότι πραγματικά θα είναι.