Το IS ήταν το μοντέλο που ουσιαστικά σύστησε την Lexus στην Ευρώπη και την μετέτρεψε σε παίχτη της premium κατηγορίας, δημιουργώντας τριπλέτα-«φωτιά» με τα RX και GS (στην Αμερική «καθάριζε» το LS). Εκ των τριών, τα τελευταία χρόνια συνεχίζει ακάθεκτο μόνο το RX. Το GS καταργήθηκε από τη Γηραιά Ήπειρο (και οσονούπω γενικά), ενώ το IS είχε μείνει να αποτελεί την εναλλακτική και ιδιόμορφη σχεδιαστικά πρόταση, αναγκάζοντας την Toyota να δηλώνει πως η γκάμα της Lexus χρειάζεται αλλαγές.
Δείτε ακόμα: Lexus RC F Track Edition vs M4, M3 και C 63 (+video)
Οι αλλαγές αυτές ξεκινούν από το νέο IS, που κάνει ένα τολμηρό βήμα μπροστά και γίνεται πιο επιθετικό από ποτέ προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αδυσώπητο ανταγωνισμό τόσο της γερμανικής τριανδρίας (Audi A4-BMW Σειρά 3-Mercedes C-Class), όσο και των υπόλοιπων προτάσεων σε Ευρώπη και Αμερική (Alfa Romeo Giulia, Volvo S60, Acura TLX, Cadillac CT4 κλπ). Μπροστά κυριαρχεί η «τρισδιάστατη και πολυεδρική» μάσκα, που πλαισιώνεται από νέα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα. Εν συνόλω, προσδίδουν στο μούτρο του IS την πιο επιθετική μορφή στα 22 χρόνια του μοντέλου.
Οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρίας συνέχισαν στο προφίλ, με δυναμικές και ανάγλυφες επιφάνειες που ενώνουν τις πόρτες με τα πίσω φτερά, δημιουργώντας μια νοητή γραμμή από το ύψος του -επίσης ανασχεδιασμένου- μαρσπιέ στην μπροστά πόρτα, μέχρι τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα, από εκεί στην λωρίδα που τα ενώνει και καταλήγοντας στο ίδιο σημείο του μαρσπιέ απέναντι. Ουσιαστικά, δηλαδή, οι δυο πλευρές του IS σχηματίζουν ένα είδος ιδιότυπου «U» πίσω από το εμπρός μέρος.
Διαβάστε επίσης: Εκθαμβωτικό νέο Acura TLX με 2.0λτ. Turbo 280 ίππων
Στα μετόπισθεν, η διαμόρφωση ακολουθεί σε ένταση. Το σκαλοπάτι της πόρτας του πορτμπαγκάζ (που θυμίζει αρκετά αυτό των Σειρών 6 E63 και 7 E65 της BMW) ενώνεται με τους φαρδείς ώμους, ενώ τα φανάρια είναι τοποθετημένα χαμηλότερα ώστε να βρίσκονται σχεδόν στο ίδιο σημείο με τα εμπρός. Γενικότερα, η Lexus καταπιάστηκε ιδιαίτερα με τη συμμετρία και τη νοητή σύνδεση γραμμών στο μεσαίο της. Οι διαστάσεις είναι ελαφρά αυξημένες, φτάνοντας τα 4.711 χλστ. μήκους (+30 χλστ.), 1.841 χλστ. πλάτους (+30 χλστ.) και 1.435 χλστ. ύψους (+5 χλστ.), με το μεταξόνιο να παραμένει στα 2.799 χλστ.
Διαβάστε επίσης: 31 χρόνια Lexus: To κερδισμένο στοίχημα της Toyota
Συγκριτικά με αυτό το «φεστιβάλ», μέσα τα πράγματα εμφανίζονται συγκρατημένα. Το ταμπλό είναι ελαφρώς ανασχεδιασμένο και έχει νέα οθόνη αφής 10,25 ιντσών, που είναι 76 χλστ. πιο κοντά στον οδηγό για βελτίωση της ευχρηστίας.
Ακόμα λιγότερες οι αλλαγές κάτω από το αμάξωμα. Η γκάμα των κινητήρων είναι ίδια, με το IS300 να φέρει τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο των 244 ίππων και 349 Nm, η τετρακίνητη εκδοχή του τον ατμοσφαιρικό 3.5 V6 των 260 ίππων και 320 Nm, ενώ στο κορυφαίο IS350 η απόδοση του V6 ανεβαίνει στα 311 άλογα και τα 379 Nm. Οι πισωκίνητες εκδόσεις συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ τα τετρακίνητα με 6άρι.