Η Peugeot ανακοίνωσε σήμερα τα πλάνα της σχετικά με τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων της, μέσω της προσθήκης υβριδικών συστημάτων και αμιγώς ηλεκτρικών. Ξεκινώντας από το 2023, κάθε μοντέλο στην γκάμα της Peugeot θα είναι εξηλεκτρισμένο. Το 2025 θα έχει μια πλούσια γκάμα από 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2030 το 100% των Peugeot που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι 100% ηλεκτρικά.
Παράλληλα η Peugeot θα παρουσιάσει 5 νέα EVs τα επόμενα δύο χρόνια. Πρόκειται για τα E-308, E-308 SW (πρώτο Ευρωπαϊκό ηλεκτρικό στέισον βάγκον), E-408, E-3008 και E-5008. Τα ηλεκτρικά 308 και 308 SW που έκαναν την πρώτη εμφάνισή τους τον περασμένο Οκτώβριο, τροφοδοτούνται με το νέο ηλεκτροκινητήρα ισχύος 156 ίππων και 260 Nm ροπής, με αυτονομία μεγαλύτερη των 400 χλμ. και μέση κατανάλωση 12,7 kWh/100 χλμ.
Η Peugeot εισαγάγει από το 2023 νέα ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV 48V στα 208, 2008, 308, 3008, 5008 και 408. Το σύστημα Peugeot Hybrid 48V αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης νέας γενιάς PureTech 100 hp ή 136 hp, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο εξηλεκτρισμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (E-DCS6) που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων. Χάρη σε μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει αυξημένη ροπή και μείωση 15% στην κατανάλωση καυσίμου (από 126 γρ./χλμ. CO2 το 3008). Στην οδήγηση στην πόλη, ένα μικρομεσαίο SUV εξοπλισμένο με το σύστημα Hybrid μπορεί να διανύσει αποστάσεις πάνω από το 50% σε ηλεκτρική λειτουργία.
Παράλληλα ανακοίνωσε και τις νέες γενιές των μικρομεσαίων SUV. To Ε-3008 θα εμφανιστεί το δεύτερο 6μηνο του 2023 και η αυτονομία του θα φτάνει μέχρι τα 700 χιλιόμετρα, σε συνδυασμό με 3 ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, συμπεριλαμβανομένου και διπλού ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή 4κίνητου. Το E-3008 θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα STLA Medium και λίγο αργότερα θα ακολουθήσει το Ε-5008.
Η νέες «ηλεκτρικές» πλατφόρμες της Stellantis θα δώσουν τη δυνατότητα για μια εντελώς νέα γλώσσα σχεδιασμού, όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και στο εσωτερικό, αφού δεν θα υπάρχουν περιορισμοί, όπως γίνεται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πρόσθετα, νέας γενιάς i-Cockpit με το νέο σύστημα ελέγχου Hyperquare που είδαμε στο πρωτότυπο Peugeot Inception, θα κυκλοφορήσει από το 2026.
Αλλαγές θα υπάρξουν ακόμα στα υλικά, μέχρι και στον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, το φως και το γυαλί θα αντικαταστήσουν το μαύρο και το χρώμιο, θα τοποθετούνται ελαφριά καθίσματα, ανακυκλωμένες ζάντες αλουμινίου και θα γίνει εστίαση στη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. H διάρκεια ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι 20 έως 25 χρόνια, όταν σήμερα, σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο είναι περίπου 15 χρόνια. Αυτή η μεγάλη αύξηση αποδίδεται στην αρχιτεκτονική που έχει σχεδιαστεί για να διαρκέσει 25 χρόνια, στη δυνατότητα ανακύκλωσης βασικών τμημάτων, στην ανανέωση εξαρτημάτων που βασίζονται σε λογισμικό, μέχρι και στην ανανέωση μερών που φθείρονται από τη χρήση, όπως είναι οι ταπετσαρίες.