Η Peugeot μόλις παρουσίασε το νέο 408 για την Ευρώπη, που εκτός από το πρώτο μικρομεσαίο fastback στα χρονικά της είναι και ένα από τα πιο καλλίγραμμα σχήματα που κυκλοφορούν.
Το Ευρωπαϊκό 408 (γιατί υπάρχει και το σεντάν, για αγορές όπως της Κίνας) δεν αφήνει βλέμμα που να μην έλκει πάνω του, χάρις στο δυναμισμό που ξεχειλίζει από τις γραμμές και τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά του γνωρίσματα. Στο εμπρός μέρος συναντάμε τον κλασικό για Peugeot συνδυασμό επιθετικών προβολέων – LED ημέρας σε στυλ κυνόδοντα λιονταριού, με τη μάσκα – πλέγμα να παρουσιάζεται πιο εντυπωσιακή και ευρεία από κάθε άλλη εφαρμογή της. Στο προφίλ δεσπόζει η καμπύλη οροφή, που χαμηλώνει δυναμικά μέχρι τη βάση του πίσω παρμπρίζ και δημιουργεί μια ευμεγέθη ακμή εν είδει spoiler, φιλοξενώντας μακρόστενα και εξίσου επιθετικά με τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Εδώ οι «νυχιές» των LED είναι πολύ πιο διαγώνιες από όσο σε άλλα Peugeot, δείγμα της στενότητας του φαναριού.
Εκτός από το σχήμα του αμαξώματος, στο προφίλ μαγνητίζει τους οφθαλμούς και το εξαιρετικά πρωτότυπο-περίτεχνο σχήμα των ζαντών, ενώ στην οροφή συναντάμε τα «αυτά της γάτας». Έτσι αποκαλούν οι Γάλλοι την αεροτομή, λόγω του σχήματος που παραπέμπει στα ώτα των αιλουροειδών, η οποία σχεδιάστηκε κατ’ αυτό τον τρόπο για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης. Εντύπωση προκαλεί και το μέγεθος του διαχύτη, που είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.
Το 408 βασίζεται στην πλατφόρμα EMP και μοιράζεται αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με το Citroen C5 X. Το μήκος του φτάνει τα 4.690 χλστ., το πλάτος τα 1.859 χλστ., το μεταξόνιο τα 2.787 χλστ. και το ύψος περιορίζεται στα 1.478 χλστ., διαστάσεις που συνθέτουν τις εξαιρετικές εξωτερικές αναλογίες. Παράλληλα, όμως, εξασφαλίζουν -σύμφωνα με την Peugeot- εξίσου καλή ευρυχωρία στην καμπίνα (χώρος αποσκευών 536 λίτρα, 1.611 με τα πίσω καθίσματα κάτω), όπου δεσπόζουν οι δυο οθόνες των 10 ιντσών για ψηφιακό καντράν και infotainment, η κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό και ο πάμπλουτος εξοπλισμός. Σε αυτόν περιλαμβάνεται μέχρι ηχοσύστημα 10 ηχείων της Focal με ενσωματωμένο subwoofer, που εξελισσόταν επί 3 χρόνια αποκλειστικά για το 408!
Στα μηχανικά μέρη, προς το παρόν έχουμε τρία μηχανικά σύνολα. Η βάση της γκάμας αποτελείται από τον κλασικό 1.200άρη τρικύλινδρο τούρμπο PureTech των 130 ίππων, ενώ η συνέχεια απαρτίζεται από τις δυο εκδοχές του plug-in υβριδικού συστήματος. Αμφότερα τα 408 PHEV διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων στον εμπρός άξονα, με τη διαφοροποίηση να έρχεται από την απόδοση του 1.600άρη τετρακύλινδρου τούρμπο PureTech: στο 408 Hybrid 180 αποδίδει 150 ίππους και συνδυαστικά με το ηλεκτρικό 180 άλογα, ενώ στο Hybrid 225 ανεβαίνει στα 180 άλογα και συνολικά στα 225. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η παραγωγή του φαντασμαγορικού νέου Peugeot θα ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου έτους, στο εργοστάσιο της Μυλούζ στη Γαλλία. Ντίζελ δεν προβλέπεται να δούμε, αλλά αμιγώς ηλεκτρικό 408 σίγουρα.