Η Opel αποφάσισε να μας δείξει λίγο νωρίτερα το πρωτότυπο Experimental, που αρχικά ήταν προγραμματισμένο να ντεμπουτάρει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβρη. Αντί αυτού κάνει καλοκαιρινή πρεμιέρα, δείχνοντας παράλληλα τις κατευθύνσεις που θα ακολουθήσει στα επόμενα χρόνια η φίρμα από το Ρούσελχαϊμ.
To Experimental EV ενσωματώνει φιλοσοφία κουπέ-crossover, με τη μάσκα Vizor να περνάει στο επόμενο στάδιο εξέλιξης και να φιλοξενεί σε ένα ενιαίο σύνολο τα LED φωτιστικά σώματα, μαζί με το φωτιζόμενο νέο σήμα της εταιρίας που δεσπόζει στο κέντρο. Πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση ο συνδυασμός των LED ημέρας με μια κάθετη λωρίδα, που τέμνει τον «κεραυνό» και μαζί με τα φανάρια συνθέτει τις τέσσερις πλευρές του ορίζοντα, σαν πυξίδα. Διόλου τυχαία η ονομασία «Compass» που συνοδεύει το εν λόγω χαρακτηριστικό, ενώ το «Bold and Pure (τολμηρή και αγνή)» εκφράζει πλήρως τη νέα τεχνοτροπία των σχεδιαστών της Opel. Ίδιο μήκος κύματος και από το πίσω μέρος, όπου συναντάμε πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα και «εισβολή» τους στο προφίλ σχεδόν μέχρι το μέσο του φτερού, πάντα συνοδεία του «σταυρού» που σχηματίζουν τα κάθετα LED εν είδει πυξίδας.
Η αεροδυναμική αποτέλεσε κυρίαρχη προτεραιότητα στη διαμόρφωση του Experimental EV, όπως φανερώνουν τα πτερύγια στους δυο προφυλακτήρες, ο ευμεγέθης διαχύτης στον πίσω, οι «κλειστές» ζάντες της Ronal, η έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής και η απουσία πλευρικών καθρεπτών. Τη θέση τους παίρνουν κάμερες, οι οποίες βρίσκονται ψηλά στο πλαίσιο των θυρών, σε μια διάταξη που ούτως ή άλλως βρίθει τεχνολογικών χαρακτηριστικών. Η μάσκα κρύβει πίσω της ραντάρ και κάμερες, προς βελτιστοποίηση της λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, αλλά φυσικά και της αυτόνομης δυνατότητας κίνησης του αυτοκινήτου. Παρατηρούμε επίσης πως τα πλαϊνά παράθυρα ντύνονται στο χρώμα του αμαξώματος, δίχως να αποσαφηνίζεται πώς το καταφέρνουν ή πού αποσκοπούν. Υποθέτουμε πως πρόκειται για κάποιου είδους «φιμέ» τεχνολογίας, που αλλάζει την εικόνα των κρυστάλλων ώστε να μην καίει το εσωτερικό όταν βρίσκεται στον ήλιο, διατηρώντας παράλληλα οπτική ομοιομορφία. Με τις ηλιακές ακτίνες αλληλεπιδρά και η οροφή, μέσω των φωτοβολταϊκών πάνελ που την απαρτίζουν.
Εξίσου φουτουριστικό και το εσωτερικό, με ολόκληρη τη βάση του παρμπρίζ να αποτελεί head up display, οθόνη infotainment και πίνακα οργάνων. Εκεί που δείχνει το μέλλον, ωστόσο, είναι στο ότι καταφέρνει όλα τα παραπάνω δίχως να χρησιμοποιεί οθόνες, αλλά ολογράμματα! Το παραλληλόγραμμο τιμόνι εμπνέεται από τα αντίστοιχα των αεροπλάνων, αλλά δίχως να θυσιάζει τη λειτουργικότητα (βλέπε Tesla Yoke), ενώ το μοτίβο της πυξίδας απαντάται στο χειριστήριο αφής της κεντρικής κονσόλας, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα ελέγχου στο σύστημα πολυμέσων. Το τιμόνι κρύβεται όταν το Experimental EV κινείται αυτόνομα και αναδύεται από το ταμπλό, μόλις θελήσει ο άνθρωπος στο αριστερό κάθισμα να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Οι επενδύσεις προέρχονται από βιώσιμα υλικά και χαρακτηρίζονται από μια καινοτόμο ηλεκτροχρωμική ίνα, που συνδυάζει ύφασμα με μικροσκοπικά LED και αλλάζει το χρώμα ταμπλό-θυρών κατά βούληση!
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά, το μόνο που αποκαλύπτουν οι Γερμανοί είναι πως το τελευταίο τους πρωτότυπο βασίζεται σε μια υπερσύγχρονη πλατφόρμα της Stellantis. Η πλατφόρμα αυτή θα αποτελέσει θεμέλιο λίθο για πολλά νέα μοντέλα του ομίλου, όπως το επόμενο Peugeot 3008 και ο διάδοχος του Opel Grandland. Αυτό το μοντέλο προοιωνίζει το Experimental EV, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για εκδόσεις μονού και διπλού ηλεκτροκινητήρα, αλλά και μέγιστη αυτονομία άνω των 700 χλμ. Μέσα στο 2024 αναμένεται, υιοθετώντας πολλές γραμμές από το Experimental EV. Το ίδιο θα κάνει ολόκληρη η επόμενη γενιά Opel, αναβαθμίζοντας περαιτέρω τη σχεδιαστική και τεχνολογική τους απήχηση.