To Tacoma είναι το πιο επιτυχημένο pick up της Βορείου Αμερικής, κι αυτό λέει πολλά όταν αναλογιστείς πως αφενός μιλάμε για τη μεγαλύτερη σχετική αγορά παγκοσμίως, αφετέρου όταν δεις τον ανταγωνισμό. Το Chevrolet Silverado πούλησε ακριβώς τα μισά πέρσι, συγκριτικά με το Toyota, ενώ και το «αιώνιο» best seller Ford F-150 είδε την πλάτη του Ιάπωνα.
Η φίρμα από το Αΐτσι δεν θέλει τίποτα λιγότερο από συνέχιση της επιτυχίας, για αυτό και χάρισε στην 4η γενιά του μοντέλου της μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα και ευρύτατη γκάμα επιλογών τόσο στους κινητήρες, όσο και τα εξοπλιστικά επίπεδα. Το νέο Tacoma εμφανίζεται ολοφάνερα πιο μυώδες, αποτελώντας ουσιαστικά μικρογραφία του Tundra. Η μάσκα είναι πιο διακριτική σε διαστάσεις από του μεγαλύτερου αδερφού, αλλά δεν παύει να γεμίζει σκληράδα και επιβλητικότητα το παρουσιαστικό. Τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα είναι ακροβολισμένα, εντείνοντας την αίσθηση του πλάτους, ενώ τα φουσκωμένα φτερά ενισχύουν τη «μυϊκή μάζα» του αμαξώματος.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν διάφορες μορφές που αυτό μπορεί να πάρει στο νέο Tacoma. Με το λανσάρισμά του προσφέρονται 8 διαφορετικές εκδόσεις, κάθε μια με τα δικά της γνωρίσματα εμφανισιακά και εξοπλιστικά. Το TRD Pro είναι το πιο σπορ, με το συνδυασμό του λευκού αμαξώματος και των μαύρων ενθέσεων, τους επιθετικούς προφυλακτήρες, τους ξεχωριστούς τροχούς και τον off road εξοπλισμό (ποδιές, ανάρτηση κλπ) να τραβάνε όλα τα βλέμματα. Για τους ακόμα πιο απαιτητικούς λάτρεις των εκτός δρόμου διαδρομών, υπάρχει η νέα έκδοση Trailhunter. Ακόμα περισσότερη ελευθερία άρθρωσης στην ανάρτηση, ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, ακόμα πιο hardcore παρουσιαστικό.
Ανάλογο άλμα σε σχέση με το απερχόμενο Tacoma συναντάμε και στο εσωτερικό. Αναλόγως έκδοσης ο πίνακας οργάνων είναι είτε κανονικός 7 ιντσών είτε ψηφιακός 12,3 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων ποικίλει μεταξύ 8 και 14 ιντσών. Η ψηφιακότητα και οι εργονομικές εφαρμογές είναι το φόρτε του νέου Tacoma, καθώς Android Auto και Apple CarPlay είναι στάνταρ, προσφέρεται ηχοσύστημα JBL με 10 ηχεία (το ένα φορητό) και είσοδος χωρίς κλειδί, αλλά και ειδικά σχεδιασμένες αντιολισθητικές λαβές, μαζί με πολλές θήκες μικροαντικειμένων. Αναμφίβολα, ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό κομμάτι στην καμπίνα του ιαπωνικού pick up είναι τα καθίσματα IsoDynamic Performance του TRD Pro, που έχουν στις πλάτες τους αμορτισέρ!
Στο τεχνικό σκέλος, αναλαμβάνει η πλατφόρμα TGNA-F. Το νέο Tacoma προσφέρεται με τρία κινητήρια σύνολα σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος, ξεκινώντας από τον 2.4 τετρακύλινδρο τούρμπο στα 231 άλογα και 329 Nm. Ο ίδιας χωρητικότητας, αλλά πιο προηγμένος, i-Force παράγει 274 ίππους και 420 Nm με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ με το 8άρι αυτόματο ανεβαίνει στα 282 άλογα και 429 Nm ροπής (μόνο με το 8άρι αυτόματο η βασική έκδοση των 231 ίππων). Στην κορυφή τοποθετείται το υβριδικό i-Force Max, που παντρεύει τον 2.4λτ. υπερτροφοδοτούμενο με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 1,87 kW, για μια απόδοση 331 ίππων και 630 Nm. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται είτε μόνο στους πίσω (στις βασικές εκδόσεις) είτε κατ’ επιλογή σε αυτούς ή σε όλους τους τροχούς, μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης.