Ήρθε η ώρα για το δημοφιλές μοντέλο της Jeep, το Compass (το πρώτο που έρχεται στην Ευρώπη υπό το σχήμα της Stellantis) να μας συστηθεί ανανεωμένο και βελτιωμένο στα σημεία. Όλο αυτό το διάστημα η εταιρεία τηρούσε σιγήν ιχθύος για την τρίτη γενιά του και δεν είχε αφήσει να διαρρεύσουν σημαντικές λεπτομέρειες.
Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και το νέο Compass είναι εδώ, αισθητικά φρεσκαρισμένο, ακόμα πιο δυναμικό και κομψό παράλληλα. Ένα μοντέλο εξαιρετικά σημαντικό για τη μάρκα, αφού αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεων της. Στον τομέα της σχεδίασης τώρα, οι αλλαγές είναι μικρές, αλλά στοχευμένες, με την Jeep να ανασχεδιάζει την εμπρός μάσκα, τις γρίλιες, αλλά και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, που έχουν γίνει ελαφρώς πιο αιχμηρά. Την ίδια στιγμή ο επιθετικός σχεδιασμός των προφυλακτήρων συνδυάζεται ιδανικά με το τραπεζοειδές σχήμα των φτερών, το οποίο αποτελεί ακόμα ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει όλα τα αυθεντικά Jeep. Έτσι δίνει μια νέα πνοή στο Compass, διατηρώντας παράλληλα την πολυτέλεια και το δυναμισμό που θέλει η μάρκα για το αυτοκίνητό της.
Περισσότερη τεχνολογία στο εσωτερικό του
Η καμπίνα του νέου Compass είναι και το κομμάτι εκείνο που ενσωματώνει και τις περισσότερες αλλαγές, με την Jeep να αναφέρει ότι έχουν χρησιμοποιηθεί ανώτερης ποιότητας υλικά. Το ταμπλό είναι ολοκαίνουργιο και ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής για το infotainment, διάστασης 10,1 ιντσών, που μοιάζει να αιωρείται, ενώ εξίσου εντυπωσιακός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών. Πέρα από αυτά, όμορφος είναι κι ο σχεδιασμός της καμπίνας, με κομψές λεπτομέρειες. Όπως για παράδειγμα οι οριζόντιες λωρίδες που διατρέχουν το ταμπλό από άκρη σε άκρη, αλλά και οι όμορφα καμουφλαρισμένοι αεραγωγοί. Καινούργιο είναι και το τιμόνι το οποίο ενσωματώνει όλα τα απαραίτητα χειριστήρια, ώστε ο οδηγός να μην παίρνει τα χέρια του από αυτό. Η τεχνολογία είναι άφθονη στην καμπίνα του Compass, με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού, ενώ υπάρχει κι η δυνατότητα φωνητικών εντολών του οδηγού, αρκεί εκείνος να πει “Hey Jeep” και να ζητήσει ότι θέλει. Διαθέσιμο είναι όμως και το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5 το οποίο -εκτός των άλλων- προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring με συσκευές κινητών τηλεφώνων, ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών, αλλά και συμβατότητα με δίκτυα 5G.
Το νέο Compass είναι το πρώτο Jeep επί ευρωπαϊκού εδάφους, που εφοδιάζεται με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, έχοντας παράλληλα στο στάνταρ εξοπλισμό το πακέτο επικουρικών συστημάτων ADAS. Αυτό περιλαμβάνει ανάγνωση σήμανσης κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), αυτόματη ρύθμιση ταχύτητας βάσει εκάστοτε ορίου (Intelligent Speed Assist), αναγνώριση και προειδοποίηση του οδηγού για τα επίπεδα κόπωσης (Drowsy Driver Alert) και το καθιερωμένο αυτόματο φρενάρισμα (Automatic Emergency Braking), με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών.
Η μεγαλύτερη προσθήκη στα συστήματα ασφαλείας, αφορά το Highway Assist. Το ενεργό cruise control (Adaptive Cruise Control) και η διατήρηση λωρίδας (Lane Centering) συνεργάζονται, προκειμένου να κρατούν το αυτοκίνητο τόσο σε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, όσο και εντός λωρίδας κυκλοφορίας. Το Compass, δηλαδή, μπορεί να διατηρεί πορεία μόνο του μέχρι ενός σημείου, εξ ου και το επίπεδο 2 στο χαρακτηρισμό της αυτονομίας κίνησης.
Κινητήρες βενζίνης, diesel και plug-in hybrid!
Το εντυπωσιακό Jeep Compass θα εξοπλίζεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, απόλυτα συμμορφωμένοι με το πρωτόκολλο Euro 6D Final, ενώ θα υπάρχει και η γνωστή μας plug-in υβριδική έκδοση. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον 1.300αρη turbo τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης, διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, με 130 και 150 άλογα, με ροπή 270 Nm. Στην πρώτη περίπτωση η δύναμη οδηγείται στους εμπρός τροχούς μέσω του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, ενώ η ισχυρότερη έκδοση εξοπλίζεται με το 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Σύμφωνα με την Jeep το συγκεκριμένο μοτέρ έχει βελτιωθεί με σκοπό την καλύτερη απόκρισή του στο χαμηλό φάσμα στροφών, αλλά και στην μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, κατά 27%. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων θα υπάρχει ο 1.600αρης diesel, ο οποίος αναβαθμίστηκε και αποδίδει πλέον 130 ίππους και 320 Nm ροπής. Αυτός συνδυάζεται μόνο με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με τη κίνηση να στέλνεται στους εμπρός τροχούς. Η αναβάθμιση, πέρα από την απόδοση του 1.6 Multijet βελτιώνει και την κατανάλωση κατά 10%, αλλά και τις εκπομπές CO2 (11 γρ./χλμ. λιγότερα κατά WLTP).
Τέλος, η plug-in υβριδική έκδοση 4xe συνδυάζει τον 1.300άρη τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων που βρίσκεται στον πίσω άξονα και αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 11,4 kWh. Η ισχύς αγγίζει τα 190 ή τα 240 άλογα (για τις εκδόσεις Trailhawk και S), με τη κίνηση να στέλνεται σε όλους τους τροχούς όποια στιγμή απαιτηθεί ή το επιλέξει ο οδηγός. Οι εκπομπές CO2 είναι 44 και 47 γρ./χλμ. αντίστοιχα, με δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για έως και 50 χλμ.
Το νέο Jeep Compass θα είναι διαθέσιμο σε 5 εκδόσεις (Sport, Longitude, Limited, S και 80th Anniversary), με τις τιμές για την Ελληνική αγορά να ανακοινώνονται το αμέσως προσεχές διάστημα. Παράλληλα με εκπομπές ρύπων κάτω από τα 50 γρ./χλμ. και λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ, το σύστημα Plug-in Hybrid 4xe θα είναι διαθέσιμο στο Compass με μηδενικό φόρο για τους χρήστες εταιρικών οχημάτων.