Η Tesla το πήρε τελικά απόφαση και παρουσίασε το νέο Model Y, έπειτα από πολύμηνη αναμονή και διαρκές «teas-άρισμα» στα social media. Κι όπως όλα δείχνουν, η αναμονή άξιζε με το παραπάνω.
Οι Αμερικανοί υποστηρίζουν πως δεν φρέσκαραν απλά το παρουσιαστικό και τον εξοπλισμό του παγκόσμιου best seller τους, αλλά στην ουσία πέρασαν στη δεύτερη γενιά του. Το «Juniper», όπως είναι η εσωτερική του ονομασία, πράγματι μοιάζει με ολοκαίνουργιο μοντέλο εξωτερικά, καθώς το εμπρός μέρος αποκτά ασύγκριτα περισσότερο δυναμισμό και αρμονικότητα στις γραμμές, μιμούμενο ελαφρώς εκείνο του Cybertruck. Ενιαία LED συναντάμε και πίσω, άσχετο που το προφίλ μένει σχεδόν απαράλλαχτο (οι νέες 20άρες Helix 2.0 ζάντες πάντως, μαζί με τις πιο αεροδυναμικές 19άρες Crossflow, κάνουν πολύ καλή δουλειά). Κάτι που εν μέρει ισχύει για το μήκος, που παραμένει κάτω από τα 4,8 μέτρα – αν και αυξάνεται κατά 41 χλστ. σε σχέση με πριν, φτάνοντας τα 4.792 χλστ.
Περνώντας στο εσωτερικό, η Tesla διατηρεί τη γνώριμη μινιμαλιστική σχεδίαση της καμπίνας, εισάγοντας παράλληλα αρκετές βελτιώσεις. Η οθόνη του infotainment είναι ελαφρώς μεγαλύτερη στις 15,4 ίντσες (από 15 ίντσες), ενώ υπάρχει μια επιπλέον οθόνη αφής 8 ιντσών για τους πίσω επιβάτες. Ο νέος σχεδιασμός και η ταπετσαρία των καθισμάτων λέγεται ότι παρέχουν μεγαλύτερη άνεση και υποστήριξη, συνδυαζόμενα με καλύτερη ηχομόνωση και περισσότερες πρακτικές λύσεις. Ειδικά για το δείκτη NVH (Noise Vibration Harshness – θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα) οι Αμερικανοί εμφανίζονται περήφανοι, ενσωματώνοντας στο νέο Model Y περισσότερο ηχομονωτικό υλικό, ακουστικά κρύσταλλα, αναθεωρημένη ανάρτηση και βελτιωμένο σασί. Τα δυο τελευταία συνδράμουν -σύμφωνα με τους ίδιους- και στην αμεσότερη απόκριση στις εντολές του οδηγού, χαρίζοντας ποιοτικότερα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Στο σκέλος των τεχνικών προδιαγραφών τώρα, αρχικά το νέο Model Y θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: Launch Series RWD και Launch Series Long Range AWD. Το πρώτο έχει ένα κινητήρα στον πίσω άξονα, εκτιμώμενη αυτονομία 466 χλμ. με τη στάνταρ μπαταρία, 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ., βάρος 1.921 κιλά και ισχύ φόρτισης 175 kW, ικανή να δώσει 229 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά. Το τετρακίνητο εξοπλίζεται με δυο κινητήρες και μεγαλύτερη συστοιχία (εξ ου και το «Long Range»), διανύει έως 551 χλμ. με μια φόρτιση, κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δλ., ζυγίζει 1.992 κιλά και φορτίζει με ισχύ 250 kW, κάτι που προσθέτει 266 χλμ. σε 15 λεπτά.
Ακριβή νούμερα ισχύος και χωρητικότητας μπαταριών δεν ανακοινώνονται ακόμα, όμως έχουμε τις πρώτες τιμές. Στην Αυστραλία, όπου όλως περιέργως έκανε πρώτα την εμφάνισή του το νέο Model Y, ο τιμοκατάλογος ανοίγει στις 63.400 δολάρια για το πισωκίνητο και τις 73.400 δολάρια για το τετρακίνητο (38.147 και 44.165 ευρώ αντίστοιχα).