Το Murano το έχουν ξεχάσει οι περισσότεροι στην Ευρώπη. Από την πρώτη του γενιά, πίσω στο 2003 (και μέχρι το 2007), έχουμε να το δούμε στα μέρη μας, ωστόσο σε άλλες περιοχές του κόσμου -και πρωτίστως στην Αμερική- μετράει αισίως τέσσερις γενιές. Η Nissan μόλις παρουσίασε την τελευταία, λανσάροντας παράλληλα μια σειρά από τεράστιες αλλαγές στο μεγάλο της SUV.
Πρώτα και κυριότερα, το νέο Murano είναι αγνώριστο σε σχέση με πριν. Μπροστά δεν μένει κανείς ασυγκίνητος από την ιδιαίτερη διαρρύθμιση, που δανείζεται πολλά στοιχεία από το Ariya. Το σχήμα των LED ημέρας και η μάσκα είναι λες και πάρθηκαν αυτούσια από το ηλεκτρικό crossover, με δυο λεπτά φωτιστικά σώματα από πάνω να αποτελούν τα κυρίως φανάρια. Οι ανασχεδιασμένες ζάντες (από 19 ως 21 ίντσες) και η καμπύλη της γραμμής των παραθύρων, που δίνει την (ψευδ)αίσθηση κουπέ, τραβούν τα βλέμματα στο προφίλ, ενώ πίσω κυριαρχούν οι έντονες καμπύλες και τα ενιαία γωνιώδη φωτιστικά. Το νέο Murano μπορεί να φαίνεται μεγαλύτερο, αλλά στην ουσία είναι λίγο μικρότερο σε μήκος από πριν (4.876 χλστ. αντί 4.887, 1.981 χλστ. πλάτος, ύψος 1.702 χλστ., 2.824 χλστ. μεταξόνιο).
Οι επιρροές Ariya επεκτείνονται στο εσωτερικό, με το δίδυμο των οθονών (12,3 ίντσες έκαστη) να καταλαμβάνουν το πάνω, αλλά και το μεγαλύτερο, μέρος του ταμπλό. Ο ambient φωτισμός, το δυάκτινο τιμόνι και τα αναβαθμισμένα υλικά κεντρίζουν τα βλέμματα, ενώ εξοπλιστικά τα πάντα είναι στάνταρ: όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, Apple CarPlay, Android Auto, ηχοσύστημα της Bose και προαιρετικά, μέχρι δερμάτινα καθίσματα με λειτουργία μασάζ.
Μηχανικά οι αλλαγές είναι ακόμα εκτενέστερες από ό,τι σχεδιαστικά, καθώς τόσο στον κινητήρα όσο και τη μετάδοση έχουμε τεράστιες διαφοροποιήσεις. Κάτω από το καπό, V6 κινητήρας δεν υφίσταται πλέον. Μόνο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο πια, με απόδοση 244 ίππων (-19 συγκριτικά με τον απερχόμενο 3.5 V6) και 353 Nm (+27 Nm). Σημαντικότατη αναβάθμιση στο κιβώτιο, όπου τη θέση του παρωχημένου CVT παίρνει ένα ολοκαίνουργιο 9άρι αυτόματο. Η ισχύς μεταφέρεται στάνταρ στους εμπρός τροχούς, αλλά υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση. Εξάλλου η Nissan έδωσε βάση στην αύξηση των off road δυνατοτήτων του Murano, ανεβάζοντας την απόσταση από το έδαφος στα 211 χλστ.