Μπορεί το περισσότερο ενδιαφέρον των γρήγορων νέων Golf να επικεντρώνεται στο R, όμως η VW μας θυμίζει πως η σκληροπυρηνική έκδοση του GTI είναι εδώ.
Το νέο Clubsport ξεχωρίζει ευθύς εξαρχής από το απλό, χάρις στον επιθετικότερο προφυλακτήρα εμπρός με το μεγαλύτερο splitter, τα αυτοκόλλητα χαμηλά στις εμπρός πόρτες, το διπλό spoiler οροφής πίσω και τις νέες 19άρες ζάντες αλουμινίου. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές επικεντρώνονται στις διαφορετικές επενδύσεις, τον κόκκινο ambient φωτισμό και τα νέα μπάκετ καθίσματα. Εκεί που έδωσαν τη μεγαλύτερη βάση οι μηχανικοί της VW, ήταν στο στήσιμο και την αξιοποίηση της δύναμης.
Δείτε ακόμα: «Κομμάτια» με το νέο VW Golf GTI (+video)
Καταρχάς, ο 2λιτρος TSI διαθέτει μεγαλύτερο intercooler, νέο τούρμπο και επαναπρογραμματισμένη ECU. Το τελικό αποτέλεσμα είναι 300 ίπποι και 400 Nm στους εμπρός τροχούς, αύξηση 55 ίππων και 30 Nm συγκριτικά με το απλό GTI. Το 7άρι DSG έχει κοντύτερη κλιμάκωση, κάτι που σε συνδυασμό με την αυξημένη ισχύ κατεβάζει τον χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δλ., με την τελική ταχύτητα να παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα. Η ανάρτηση είναι 15 χλστ. χαμηλότερη και υπάρχει περισσότερη γωνία κάμπερ στους εμπρός τροχούς, μαζί με νέες πλήμνες σε όλους τους τροχούς, νέους βραχίονες στην πίσω ανάρτηση και αναβαθμισμένα ρουλεμάν. Τα προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Dynamic Chassis Control προσφέρουν 15 διαφορετικές ρυθμίσεις στον οδηγό, συνεργαζόμενα με ένα νέο ηλεκτρομηχανικό μπλοκέ διαφορικό.
Διαβάστε επίσης: Πανέτοιμο το νέο VW Golf R (+video)
Το αμιγώς ηλεκτρονικό XDS του GTI, που χρησιμοποιεί τα φρένα (18 ιντσών στο Clubsport, ελαφρύτερα και μεγαλύτερα από το προηγούμενο) εν είδει μπλοκέ, αντικαθίσταται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ VAQ, που επιτρέπει στο Vehicle Dynamics Manager να συντονίζει διαφορικό και αμορτισέρ (όταν υπάρχουν τα προαιρετικά DCC) αναλόγως στροφών, φορτίων και διαφόρων παραμέτρων. Μέσα σε όλες τις ρυθμίσεις, υπάρχει ένα mode ειδικά εξελιγμένο για το Nurburgring. Στο οποίο, σύμφωνα με τη VW, το Clubsport είναι 13 δλ. ταχύτερο από το GTI.