Το restomodding απολαμβάνει μεγάλης απήχησης από το αυτοκινητικό κοινό, βάζοντας και τις αυτοκινητοβιομηχανίες στη διαδικασία εξέλιξης ανάλογων μοντέλων. Η Toyota αποφάσισε να επαναφέρει το AE86 στα σημερινά δεδομένα, παρουσιάζοντας δυο ολοκαίνουργια πρωτότυπα με κινητήρα υδρογόνου και ηλεκτρικό.
Ξεκινάμε με το υδρογονοκίνητο H2, που βασίζεται στο Trueno. Τα αναδιπλούμενα φωτιστικά σώματα, η ασπρόμαυρη διχρωμία στο αμάξωμα και οι ζάντες προέρχονται από το θρυλικό Corolla των 80’s, έχοντας κάτω από το αμάξωμα δεξαμενές από το Mirai. Στο μηχανοστάσιο συναντάμε τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο, με τις απαραίτητες αλλαγές στα μπεκ, το κύκλωμα καυσίμου και τα μπεκ προκειμένου να καίει υδρογόνο. Οι Ιάπωνες δηλώνουν πως το μοτέρ έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε ο κινητήρας και η αίσθηση παραμένουν πολύ ευχάριστα για τον οδηγό και όσο το δυνατόν πιο κοντά στα δεδομένα του βενζινοκίνητου.
Το έτερο πρωτότυπο είναι το ηλεκτρικό AE86 BEV, που βασίζεται στο Levin και υιοθετεί τα φιξ μακρόστενα φανάρια μπροστά. Εξωτερικά μοιάζει ίδιο με το H2, ωστόσο κάτω από το αμάξωμα βρίσκουμε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον κινητήριο σύνολο. Ο ηλεκτροκινητήρας προέρχεται από το Tundra Hybrid και η συστοιχία μπαταριών από το νέο plug-in Prius, ενώ υπάρχουν εξαρτήματα και από άλλα υβριδικά μοντέλα της Toyota, αλλά και της Lexus. Ακόμα πιο ξεχωριστή η φιλοσοφία μετάδοσης, η οποία ενσωματώνει χειροκίνητο κιβώτιο! Οι μηχανικοί της ιαπωνικής φίρμας αναφέρουν πως το μηχανικό κιβώτιο επιλέχθηκε τόσο για την αίσθηση, όσο και τη βελτιστοποίηση της κατανομής βάρους – η οποία ανακοινώνεται πως βρίσκεται στα επίπεδα του κανονικού AE86.
To «πράσινο» προφίλ των δυο αναγεννημένων AE86 αποτυπώνεται και στο εσωτερικό, όπου τα μπάκετ καθίσματα αποτελούνται από ανακυκλωμένα υλικά. Στο θέμα του ενδεχομένου παραγωγής τώρα, παρότι τα αυτοκίνητα δείχνουν έτοιμα για τις αντιπροσωπείες της Toyota, ο Ιάπωνας κατασκευαστής δεν προτίθεται να τα αναβαθμίσει από το στάδιο των πρωτοτύπων.