Η Subaru αποκάλυψε στην Έκθεση του Λος Άντζελες την 6η γενιά Impreza, η οποία συμπληρώνει 30 χρόνια καριέρας για τον άλλοτε κυρίαρχο των ράλλυ και σηματοδοτεί την κατάργηση του πιο χαρακτηριστικού αμαξώματος: του σεντάν.
Το νέο Impreza, που σχεδιαστικά αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου και ενστερνίζεται λίγες αναλογικά διαφορές, διατίθεται παγκοσμίως μόνο ως χάτσμπακ. Ό,τι γίνεται στην Ευρώπη, δηλαδή, από το 2007 και την τρίτη γενιά. Πλέον, η πεντάθυρη μορφή του ιαπωνικού μικρομεσαίου είναι καθολική. Αν κάποιος, πάντως, θέλει σεντάν Impreza μπορεί να αποκτήσει, αλλά το απερχόμενο. Η Subaru, ωστόσο, δεν αναφέρει μέχρι πότε θα διαθέτει το προηγούμενο σεντάν, ούτε αν υπάρχουν πλάνα για επαναφορά του στο μέλλον.
Στο εσωτερικό η εικόνα παρουσιάζεται δραστικά αλλαγμένη, καθότι στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κάθετη οθόνη των 11,6 ιντσών (7 ίντσες στις χαμηλότερες εκδόσεις της γκάμας). Δίπλα της ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με τις λειτουργίες συνδεσιμότητας να περιλαμβάνουν ασύρματη υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto και WiFi, ενώ στάνταρ είναι και πολλά συστήματα ασφαλείας. Μεταξύ αυτών η βελτιωμένη εκδοχή του EyeSight, που αξιοποιεί μεγαλύτερο εύρος αναγνώρισης πεζών και οχημάτων, φτάνοντας πλέον να ελέγχει και διασταυρώσεις.
Στα μηχανικά μέρη συναντάμε τους παραδοσιακούς boxer των 2.0 και 2.5 λίτρων, σε συνεργασία με την εξίσου πατροπαράδοτη τετρακίνηση Symmetrical All Wheel Drive και αποκλειστικά με κιβώτιο CVT. Ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος παράγει 154 ίππους και 197 Nm, ενώ ο 2.5λτ. 185 ίππους και 241 Nm, δίχως οι Ιάπωνες να αποκαλύπτουν στοιχεία επιδόσεων ή κατανάλωσης. Η μετάδοση διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic προσφέρει λειτουργία με 8 προεπιλεγμένες σχέσεις, για όσους επιθυμούν αίσθηση χειροκίνητων αλλαγών.
Η έκδοση RS είναι πιο σημαντική προσθήκη στη γκάμα του Impreza. Το πιο σπορ παράγωγο του μοντέλου παραπέμπει στο 2.5 RS του ’98, ξεχωρίζοντας από τη μαύρη απόχρωση στη μάσκα, τα μαρσπιέ, τα καλύμματα των καθρεπτών και τις ζάντες 18 ιντσών. Στο εσωτερικό αναλαμβάνουν μπάκετ καθίσματα με συνδυασμό γκρι-κόκκινων λεπτομερειών, την ώρα που σε ταμπλό-κεντρική κονσόλα βλέπουμε απομίμηση ανθρακονημάτων.