To Ζ επέστρεψε και επίσημα στη γκάμα της Nissan, ισχυρότερο από ποτέ και με την Toyota Supra ξεκάθαρα στο στόχαστρο.
Η ονομασία τελικώς δεν είναι 400Z, όπως ποντάριζε η αυτοκινητική κοινότητα. Οι Ιάπωνες έστειλαν άπαντες στον «κουβά», ονομάζοντας το νέο τους sportscar Z Coupe. Αυτή είναι και η κυριότερη διαφορά σε σχέση με το πρωτότυπο Z Proto. Κατά τα άλλα, ακόμα και στις ζάντες, το Z Coupe είναι ταυτόσημο του Proto. Το σχήμα του καπό και οι κεκλιμένοι προβολείς LED σε σχήμα δακρύων θυμίζουν έντονα το πρώτο Z, ενώ έντονοι σχεδιαστικοί δεσμοί υπάρχουν με αυτό και στο πλάι, από το εμπρός μέχρι το πίσω άκρο του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος τα φώτα είναι εμπνευσμένα από του 300ZX (Z32), με τις διαστάσεις και το σχήμα της ορθογώνιας μάσκας διαστάσεις να παραπέμπουν στα 350Z/370Z. Τέσσερα Z σε ένα.
Ρετρό και σύγχρονα στοιχεία συνδυάζει και το εσωτερικό του Z Coupe, όπου οι ψηφιακές οθόνες του πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και του συστήματος πολυμέσων ταιριάζουν απόλυτα με τα κλασικά στρογγυλά όργανα (για το turbo και την μπαταρία) στο πάνω μέρος του ταμπλό. Σπορ είναι ακόμα το τιμόνι και τα καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη και τις δερμάτινες επενδύσεις.
Στα μηχανικά μέρη πρωταγωνιστεί ο 3.0 V6 twinturbo, απόδοσης 400 ίππων και 475 Nm. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω στάνταρ 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, που επωφελείται ανθρακονημάτινου άξονα μετάδοσης και τεχνολογίας rev matching. Όσοι δεν έχουν διάθεση να αλλάζουν μόνοι τους σχέσεις, μπορούν να επιλέξουν ένα 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Στην κορυφαία έκδοση Performance (Sport η βασική) υπάρχει και μπλοκέ διαφορικό, μαζί με φαρδύτερα ελαστικά για τις 19άρες ζάντες (255/40 εμπρός – 275/35 πίσω, 245/45 γύρω-γύρω το Sport).
Για περιορισμό αριθμό αντιτύπων (240) θα διατεθεί η ειδική έκδοση Z Proto Spec, που ενστερνίζεται την εμφάνιση του πρωτοτύπου. Οι κίτρινες δαγκάνες (4πίστονες μπροστά – 2πίστονες πίσω, σε κάθε περίπτωση) πίσω από μπρονζέ τροχούς και τα δερμάτινα καθίσματα με τις κίτρινες ραφές, μετά του κίτρινου χρώματος στο αμάξωμα, είναι οι διαφορές που κάνουν ξεχωριστό το Proto Spec.
H ανάρτηση του νέου Z αποτελείται από διπλά ψαλίδια στις τέσσερις γωνίες, με 20% σφιχτότερα αμορτισέρ σε σχέση με το 370Z. Χάρις και στην αναθεωρημένη γεωμετρία, η Nissan υποστηρίζει πως το Z Coupe είναι 13% ταχύτερο στις στροφές από το απερχόμενο μοντέλο. Με το 9άρι αυτόματο υπάρχουν και δυο προγράμματα λειτουργίας: Standard και Sport. Το δεύτερο επενεργεί στο γκάζι, τιμόνι, το κιβώτιο και το σύστημα Active Sound Enhancement, που τονώνει τον ήχο του κινητήρα μέσω των ηχείων.
Στο φλέγον ζήτημα των επιδόσεων, οι Ιάπωνες εξακολουθούν να μας κρατούν σε αγωνία. Αν πάρουμε ως μέτρο σύγκρισης τη Supra, το Ζ Coupe έχει 65άλογα περισσότερα (18 συγκριτικά με κάποιες επιλεγμένες αγορές), αλλά υπολείπεται 25 Nm. Το Nissan βέβαια προσφέρει χειροκίνητη μετάδοση, ενώ στην αυτόματη διαθέτει μια σχέση παραπάνω από το 8άρι της Toyota. Βάσει αυτής, θα πρέπει να περιμένουμε ένα 0-100 χλμ./ώρα στην περιοχή των 4 δλ. για το αυτόματο και λίγο πάνω από αυτό για το χειροκίνητο, δίχως να γνωρίζουμε αν τοποθετείται ηλεκτρονικός περιοριστής στην τελική.