Όταν παρουσιάζει νέο μοντέλο η εταιρία του Christian Erland Harald von Koenigsegg, ξέρουμε εκ προοιμίου πως μόνο συνηθισμένο δεν θα είναι. Οι Σουηδοί αρέσκονται στα τεχνολογικά αριστουργήματα, αλλά και στην ανάδειξη της κληρονομιάς τους. Μια κληρονομιά που ξεκίνησε να χτίζεται 20 χρόνια πριν, με το CC8. Το ολοκαίνουργιο CC850 έρχεται να αποτίσει το δέοντα φόρο τιμής, στο γεννήτορα όλων των Koenigsegg.
Βάζοντας τα CC850 και CC8 δίπλα-δίπλα, διαπιστώνεις μια απίστευτη ομοιότητα. Οι γραμμές του αμαξώματος, η έντονη κλίση του παρμπρίζ (α λα καλύπτρα μαχητικού), το σχέδιο των ζαντών, η διαμόρφωση των προφυλακτήρων, τα φωτιστικά σώματα, όλα παραπέμπουν στο πρώτο Koenigsegg του 2002. Την ίδια ώρα, όμως, υιοθετεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα. Η παραγωγή κάθετης δύναμης, εξάλλου, υπήρξε από τα πιο διαβόητα ζητήματα του CC8. Αρετή που χρειάζεται το νέο CC850, καθώς διαθέτει πολύ πάνω από 1.000 άλογα.
Ο 5.0λιτρος twinturbo V8 προέρχεται από το Jesko, όπως και ολόκληρη η πλατφόρμα. Η απόδοση ξεκινά από τα 1.185 άλογα με χρήση αμόλυβδης και φτάνει έως τα 1.385 άλογα με βιοιθανόλη E85, με τη ροπή να αγγίζει τα 1.385 Nm. Το όριο περιστροφής ανέρχεται στις 8.500 σ.α.λ. και τοποθετείται στα υψηλότερα στρώματα των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, ωστόσο το τεχνολογικό highlight εντοπίζεται στη μετάδοση. Οι πίσω τροχοί παραλαμβάνουν τα τεράστια ποσά ισχύος μέσω του κιβώτιου Light Speed Transmission, επίσης προέλευσης Jesko. Μια ματιά στην καμπίνα των επιβατών, όμως, και συγκεκριμένα σε κεντρική κονσόλα-πεντάλ φανερώνει κοσμογονικές αλλαγές.
Αποκλειστικά για το CC850, το 9άρι αυτόματο κιβώτιο αποκτά πεντάλ συμπλέκτη και χειροκίνητο λεβιέ ταχυτήτων! Σε μια ακόμα επίδειξη μηχανολογικής φαντασμαγορίας από τους τεχνικούς της Koenigsegg, η μετάδοση μπορεί να εναλλάσσεται από αυτόματη σε παραδοσιακή χειροκίνητη. Προσέξτε: δεν μιλάμε απλά για χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου, αλλά για πλήρη μετατροπή του σε μηχανική μετάδοση! Πώς το κατάφεραν αυτό οι Σουηδοί; Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το hypercar από το Άνγκελχολμ όντως κατά βάση, είναι αυτόματο με χειροκίνητη λειτουργία. Η τεράστια διαφορά εδώ έγκειται στο πως αυτή εφαρμόζεται. Αντί για paddles πίσω από το τιμόνι ή κίνηση του λεβιέ εμπρός-πίσω, το mode KESS (Koenigsegg Engage Shifter System) προσφέρει την πλήρη εμπειρία της «χεράτης» εναλλαγής σχέσεων.
Με το KESS ενεργοποιημένο οι σχέσεις δεν αλλάζουν με το τράβηγμα ενός «αυτιού» ή το «τακ» στον επιλογέα, έχοντας παράλληλα το γκάζι πατημένο. Το κιβώτιο λειτουργεί όπως ένα πατροπαράδοτο μηχανικό, απαιτώντας πάτημα συμπλέκτη-άφημα γκαζιού και ανακάτεμα στο «Η» του λεβιέ! Χάνεις μεν 3 σχέσεις σε σχέση με την αυτόματη λειτουργία (6άρι, με την όπισθεν πάνω δεξιά), αλλά κερδίζεις επιλογές στην κλιμάκωση των σχέσεων. Το KESS προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Wet/Normal/Track), καθένα εκ των οποίων συνδυάζεται με τη δική του 6άδα γραναζιών από το 9άρι αυτόματο! Τι εννοούμε: Π.χ. επιλέγει ο οδηγός το Wet, άρα ομαλότερη παροχή ισχύος. Σε αυτό το mode η 1η ταχύτητα του χειροκίνητου είναι η 2α/3η του αυτόματου, η 2α του η 4η/5η, η 3η ή 5η/6η και ούτω καθεξής, προς όφελος της απλωμένης κατανομής δύναμης στο φάσμα των στροφών.
Στο Track, αντίθετα, όπου ζητούμενο είναι η μέγιστη ισχύς, το «ματσάρισμα» μεταξύ των δυο λειτουργιών βρίσκεται στο 1:1. Οι 6 πρώτες σχέσεις του αυτόματου εφαρμόζονται και στο χειροκίνητο, ενώ όταν επιλεγεί το Normal έχουμε σχεδόν την ίδια εικόνα, με τη διαφορά ότι η 6η εδώ αντιστοιχεί στην 7η ή 8η του auto (κάτι σαν overdrive, δηλαδή). Οι Σουηδοί, μάλιστα, χρησιμοποιούν ελαφρώς χιουμοριστικά το ακρωνύμιο TWMPAFMPC για το κιβώτιο, που αντιστοιχεί σε «The World’s Most Powerful And Fastest Manual Production Car». Κοινώς, «το ισχυρότερο χειροκίνητο παραγωγής στον κόσμο»!
Η αλλαγή σε αυτόματο είναι μια κίνηση του λεβιέ κάτω αριστερά δρόμος, στο «D», όπου το σύστημα Ultimate Power On Demand (UPOD) μπορεί να κατεβάσει μέχρι 5 σχέσεις μαζεμένες (από 8η σε 3η για παράδειγμα), όταν πατηθεί τέρμα το δεξί πεντάλ!
Στοιχεία επιδόσεων δεν ανακοινώνονται ακόμα, ούτε και επίσημη τιμή. Η φημολογία θέλει το CC850 να ξεκινά από τα 2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η παραγωγή αναφέρεται πως θα περιοριστεί σε μόλις 50 κομμάτια, για τον εορτασμό των 50ων γενεθλίων του von Koenigsegg.