Το Kia Telluride δεν το ξέρουμε στην Ευρώπη, αλλά στην Αμερική κάνει «χρυσές δουλειές» για την κορεατική εταιρία. Παρότι βρίσκεται στην αγορά από το 2019, το μεγαλύτερο SUV της γκάμας δεν «κόβει» σε πωλήσεις. Μόνο πέρσι ταξινομήθηκαν στους δρόμους των Η.Π.Α. 115.204 μονάδες, σημειώνοντας σερί θετικά πρόσημα στις εμπορικές του επιδόσεις (ενδεικτικά, +13% από Γενάρη μέχρι Σεπτέμβρη φέτος). Μια ανανέωση, όμως, τη χρειαζόταν, ειδικά για να ενσωματωθεί στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Kia.
Η δεύτερη γενιά Telluride λοιπόν, είναι γεγονός, ξεχωρίζοντας για την επιβλητική (έως τρομοκρατική) και «ορεσίβια» εμφάνισή του. Το τετραγωνισμένο και σκληροτράχηλο (ειδικά στην έκδοση X-Pro, που βλέπουμε) αμάξωμα υιοθετεί τα τελευταία εμφανισιακά γνωρίσματα των νέων Kia, με τα κάθετα ευμεγέθη LED ημέρας να φέρνουν σε EV9, μαζί με την ανάλογη μάσκα (πλήρως λειτουργική εδώ, καθότι πίσω της υπάρχει θερμικός κινητήρας). Από πλευράς διαστάσεων αναμενόμενα έχουμε αύξηση, καθότι το Telluride βασίζεται στο νέο Hyundai Palisade. Το μήκος πλέον φτάνει τα 5.059 χλστ. (+58 χλστ. σε σχέση με πριν, 5.090 χλστ. το Palisade) και το μεταξόνιο τα 2.977 χλστ. (+76 χλστ. συγκριτικά με το απερχόμενο, 2.966 χλστ. το Hyundai), ενώ το πίσω μέρος εύκολα θα μπορούσες να το μπερδέψεις με Range Rover.
Εντελώς διαφορετική εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό, πάντα προέλευσης Palisade, με τις δίδυμες οθόνες των 12,3 ιντσών να στεγάζονται σε ένα ιδιαίτερα διαμορφωμένο ταμπλό, όπου το πάνω μέρος του αγκαλιάζει το υπόλοιπο.

Όλως περιέργως η Kia δεν ανακοινώνει ακόμα γκάμα κινητήρων ή τεχνικά χαρακτηριστικά, πέρα από ότι η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται σε 231 χλστ. στην έκδοση X-Pro. Φυσιολογικά πάντως, η συγγένεια μεταξύ Palisade-Telluride θα συνεχίζεται, χαρίζοντας για πρώτη φορά στο μεγάλο Kia υβριδική τεχνολογία. Η κορυφαία έκδοση του Pallisade θα μεταφέρει αυτό το προνόμιο στην αντίστοιχη του Telluride, αξιοποιώντας το συνδυασμό ενός 2.5άρη τετρακύλινδρου τούρμπο και 2 ηλεκτροκινητήρων, συνολικής απόδοσης 335 ίππων και 460 Nm, ικανό να ρυμουλκήσει ως 1.814 κιλά. Η βασική έκδοση κινείται από έναν ατμοσφαιρικό V6 3.5 λίτρων, που παράγει 295 ίππους και 355 Nm ροπής, διαθέσιμη τόσο σε μπροστοκίνητη όσο και τετρακίνητη διάταξη. Στη δεύτερη, δε, μπορεί να τραβήξει ως 2.267 κιλά! Ειδοποιός διαφορά μεταξύ απλού και Hybrid Palisade, το κιβώτιο: 8άρι στο ατμοσφαιρικό, 6άρι στο υβριδικό.















































