Αρκετά χρόνια πριν την επέλαση των SUV, τα μικρομεσαία σεντάν μαζί με τα χάτσμπακ, αποτελούσαν την πρώτη επιλογή για όσους ήθελαν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Γεγονός που ίσχυε και για τη Nissan, καθώς πριν παρουσιαστεί το Qashqai, κυριαρχούσε το Sunny και ο μετέπειτα διάδοχός του, το Almera. Η πρώτη του εμφάνιση πραγματοποιήθηκε το 1995, ενώ η τελευταία στις 28 Νοεμβρίου 2007. Έκτοτε, και αφού ακολούθησε η κατάργηση και του Primera το 2008, τα τετράθυρα αμαξώματα εξαφανίστηκαν από την ευρωπαϊκή γκάμα του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Σε άλλες αγορές, αντίθετα, συνεχίζουν κανονικά μέχρι σήμερα. Το ίδιο συμβαίνει και με το Almera, το οποίο διατίθεται επίσης με το όνομα Versa στις Η.Π.Α. Στην Ταϊλάνδη (και τη Μαλαισία), ωστόσο, διατηρεί το όνομα που μάθαμε στα μέρη μας. Όχι μόνο αυτό, αλλά ανανεώνεται και αποκτά μέχρι στοιχεία Nismo! Το φρεσκαρισμένο Almera ξεχωρίζει από τη μεγαλύτερη μάσκα V Motion, το σκουρόχρωμο σήμα της Nissan και την ολόγραφη παρουσία του ονόματος πάνω από τη μάσκα. Το εντυπωσιακό body kit των φωτογραφιών είναι προαιρετικό, αλλά πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να λείπει από το λογισμό κανενός υποψηφίου αγοραστή.
Ο επιθετικός προφυλακτήρας συνδυάζεται με splitter, στο πλάι αναλαμβάνουν οι αντίστοιχες αεροδυναμικές προσθήκες (βλέπε ποδιές), οι ζάντες φτάνουν τις 17 ίντσες, η διχρωμία αμαξώματος-οροφής δίνει άλλο αέρα, το νέο Gray Sky Pearl χρώμα επίσης, όμως ο μεγάλος πρωταγωνιστής είναι ο πίσω προφυλακτήρας, που φιλοξενεί διαχύτη και δυο κεντρικές απολήξεις για την εξάτμιση.
Στο εσωτερικό η εικόνα παραμένει όπως πριν, δηλαδή με έμφαση στους χώρους (4.495 χλστ. μήκος, 482 λίτρα πορτμπαγκάζ) και γεμάτο ομοιότητες με εκείνο του Micra, στην πλατφόρμα του οποίου βασίζεται το Almera.
Από το σουπερμίνι της Nissan προέρχεται και ο συνδυασμός κινητήρα-μετάδοσης. Το μικρομεσαίο σεντάν κινείται από το γνωστό τρικύλινδρο 1.000άρι turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης, ισχύος 100 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και με ροπή 152 Nm στις 2.400-4.000 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται αποκλειστικά μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic CVT. Περισσότερες τεχνικές προδιαγραφές δεν ανακοινώνονται, εκτός από τη μεικτή κατανάλωση των 5,4 λτ./100 χλμ.