Η φωτογραφία που είχε διαρρεύσει στις αρχές Απριλίου, αλλά και τα renderings που ακολούθησαν, αποδείχτηκαν απολύτως εύστοχα. Το νέο Tesla Model 3 είναι εδώ, πιο εντυπωσιακό και δυναμικό, ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα.
Όπως βλέπουμε το ανανεωμένο Model 3 αλλάζει σε μεγάλο βαθμό μπροστά, υιοθετώντας πολύ πιο αιχμηρές και δυναμικές γραμμές. Το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων αναβαθμίζει το δυναμισμό του σχήματος, αντλώντας επιρροές από το πρωτότυπο Roadster (που ακόμα το περιμένουμε) και ερχόμενο πιο κοντά στα πρότυπα των μεγαλύτερων Model S/X. Ο προφυλακτήρας χαρακτηρίζεται από τις πιο ομαλές διακυμάνσεις των γραμμών, ακολουθώντας το μοτίβο των φαναριών και χαρίζοντας μια έντονα σφηνοειδή απεικόνιση στο «μούτρο» του αυτοκινήτου.
Ανάλογος ο αντίκτυπος και στην αεροδυναμική, όπου ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώνεται στο 0,219 από 0,23, ενώ πίσω συναντάμε πιο ήπιες αλλά εξίσου σημαντικές αλλαγές. Τα φωτιστικά σώματα κρατούν τη βασική τους διάταξη, αλλά αποκτούν πιο premium εκτέλεση σε σχήμα «C». Στο ίδιο premium μήκος κύματος η αντικατάσταση του σήματος της Tesla από την ολόγραφη ονομασία, ανάμεσα στα πίσω φανάρια. Ελαφρώς ανασχεδιασμένος και ο προφυλακτήρας, με πλαστικό προστατευτικό στο κέντρο και ενσωματωμένους εκεί τους ανακλαστήρες.
Πολύ μεγάλες οι αλλαγές και στο εσωτερικό, όπου ο μινιμαλισμός συναντά την ψηφιακότητα. Το λιτό ταμπλό διατρέχεται από ambient φωτισμό (που εκτείνεται μέχρι το μέσο των θυρών) και κυριαρχείται από την οθόνη αφής, η οποία μεγαλώνει στις 15,4 ίντσες (από 15). Οθόνη διαθέτουν πλέον και οι πίσω επιβάτες, με τη μορφή μιας 8άρας που προσφέρει έλεγχο στο ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και το infotainment. H Tesla υπόσχεται ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης και ησυχία, χάρις στη χρήση ακουστικών κρυστάλλων και περισσότερης ηχομόνωσης, ενώ παράλληλα αναβαθμίζει το ηχοσύστημα του Long Ranger δίνοντάς 3 έξτρα ηχεία (17 πλέον), 2 subwoofer κι άλλους 2 ενισχυτές.
Οι αλλαγές στο αμάξωμα είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του μήκους κατά 26 χλστ., φτάνοντας αισίως τα 4.720 χλστ. Το ύψος αντίθετα μειώνεται, έστω ελάχιστα (-2 χλστ., 1.441 χλστ. συνολικά), την ώρα που πλάτος και μεταξόνιο μένουν αμετάβλητα (1.849 και 2.875 χλστ. αντίστοιχα). Παρά τη μικρή αύξηση στο μήκος οι σχεδιαστές/μηχανικοί της αμερικανικής εταιρίας κατάφεραν να δώσουν 33 λίτρα επιπλέον στο πορτμπαγκάζ, που ανεβαίνει στα 594 λίτρα (από 561). Κι αυτό δίχως να αλλάξει το παραμικρό σε κινητήρες και μπαταρίες.
Η γκάμα παραμένει ως είχε, αλλά με ενισχυμένη αυτονομία λόγω καλύτερης αεροδυναμικής. Το μονοκινητήριο Standard Range των 325 ίππων και τη μπαταρία των 60 kWh, μπορεί να φτάσει πλέον μέχρι τα 558 χλμ. με τους στάνταρ 18άρηδες τροχούς (513 χλμ. με τους 19άρηδες). Το δικινητήριο Long Range των 441 ίππων και τη μπαταρία των 80,5 kWh από την πλευρά του, ταξιδεύει έως 678 και 629 χλμ. αντίστοιχα (με 18άρες και 19άρες ζάντες) με μια φόρτιση. Οι επιδόσεις μένουν αμετάβλητες, ήτοι 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ. για το Standard και 4,4 δλ. για το Long Range (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική 201 χλμ./ώρα και στα δύο).
Το νέο Model 3 βρίσκεται ήδη στους ελληνικούς τιμοκαταλόγους, και με μικρή αναμονή μάλιστα (εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης Οκτώβρη-Νοέμβρη), εκκινώντας από τις 41.990 ευρώ για το Standard Range και τις 49.990 ευρώ για το Long Range.