Η Kia παρουσίασε το νέο και κορυφαίο της SUV, που τοποθετείται στην κορυφή τόσο της ηλεκτρικής όσο και όλης της γκάμας. Το EV9 έρχεται να πάρει θέση ως ναυαρχίδα της εταιρίας, με κύρια προσόντα τη φουτουριστική σχεδίαση, την υψηλή τεχνολογία, αλλά και την πρακτικότητα.
Το EV9 ξεχωρίζει για την τολμηρή του εμφάνιση, που διακατέχεται από τη φιλοσοφία «Opposites United» και το επιβλητικό του παράστημα. Στο εμπρός μέρος συναντάμε την ψηφιακή εκδοχή της μάσκας «Tiger Nose», με τα κάθετα φωτιστικά σώματα ακροβολισμένα και τα «Star Map» LED ημέρας να «ρέουν» μέχρι κάτω από το μέσο της μάσκας. Τα γεωμετρικά σχήματα δεσπόζουν ακόμα και στη διαμόρφωση των προστατευτικών στους θόλους, οι οποίοι στεγάζουν τις μεγάλες (δεν ανακοινώνεται διάσταση) και πρωτότυπες σχεδιαστικά ζάντες.
Ούτε διαστάσεις μας λέει η Kia, αλλά από το προφίλ φαίνεται πως το EV9 είναι ό,τι μεγαλύτερο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα, τουλάχιστον για την Ευρώπη όπου δεν έχουμε το Telluride – στο οποίο εξάλλου παραπέμπουν ελαφρώς τα εμπρός φανάρια. Από το πλάι βλέπουμε τη σχεδόν ευθεία γραμμή της οροφής και τις έντονες ακμές στα πίσω φτερά, που οδηγούν το μάτι στα περίτεχνα πίσω φανάρια, το σχήμα των οποίων θυμίζει ηλεκτρικό κύκλωμα!
Στο εσωτερικό το πρώτο που συλλαμβάνει το βλέμμα είναι το «αιωρούμενο» ταμπλό, που φιλοξενεί μια ενιαία διάταξη οθονών 12,3 ιντσών (μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια για το σύστημα πολυμέσων). Ένα head-up display 5 ιντσών προσθέτει πόντους στην ευχρηστία και την ψηφιακότητα, εμφανίζοντας ενδείξεις και από το σύστημα πολυμέσων επαυξημένης πραγματικότητας. Η πολύ φαρδιά κεντρική κονσόλα κρύβει έναν εξίσου μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, δείχνοντας πως η πρακτικότητα ήταν στις πρώτες προτεραιότητες των σχεδιαστών.
Αυτό το διαπιστώνεις ακόμα καλύτερα στα πίσω καθίσματα, τα οποία μπορούν να περιστραφούν κατά 180 μοίρες και να δημιουργήσουν ένα ωραιότατο σαλόνι σπιτιού, σε σμίκρυνση. Το EV9 διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων, προσφέροντας 6θέσια διάταξη. Με την περιστροφή της μεσαίας σειράς, οι 4 πίσω επιβάτες μπορούν να τα λένε «face to face», σε μια από τις πιο ευρύχωρες, πρακτικές και «ζεστές» καμπίνες της αγοράς, ανεξαρτήτου κατηγορίας και συστήματος κίνησης.
Αναφορικά με αυτό, η Kia τηρεί σιγή ιχθύος για το κορυφαίο της μοντέλο. Το EV9 αναπτύχθηκε στο παγκόσμιο κέντρο R&D στο Namyang της Κορέας σε μια περίοδο 44 μηνών. Κατά τη διάρκεια της τελικής φάσης δοκιμών, το κορεατικό SUV υποβλήθηκε ακατάπαυστα σε ένα εξαντλητικό πρόγραμμα διαφόρων τεστ, όπως οδήγηση σε λόφο αναρρίχησης 4WD, σε πίστα ανώμαλου εδάφους και οδήγηση σε βαθιά νερά, για να διασφαλιστεί η μέγιστη αξιοπιστία ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Όπως στο EV6, έτσι και εδώ ο θεμέλιος λίθος αποτελείται από την πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP), συνεπώς θα πρέπει να περιμένουμε εκδόσεις με μονό (τοποθετημένο πίσω) και διπλό (εμπρός-πίσω) ηλεκτροκινητήρα.