Η BMW παρουσιάζει το πρώτο ηλεκτρικό crossover της Ιστορίας της, με το iX να πλαισιώνει το i3 και να δείχνει τη μελλοντική μορφή της βαυαρικής γκάμας.
Το iX έχει παρεμφερές μήκος και πλάτος με την X5, ισοφαρίζοντας σχεδόν την X6 σε ύψος και διαθέτοντας τροχούς στη διάσταση της X7. Όσο όμοια είναι σε διαστάσεις με τα θερμικά SUV της BMW, τόσο ξεχωρίζει εμφανισιακά. Στο κέντρο του εμπρός μέρους κυριαρχούν τα κάθετα τοποθετημένα «νεφρά» αλλά και τα φωτιστικά σώματα, που είναι τα λεπτότερα σε BMW παραγωγής όλων των εποχών. Οι γραμμές εκφράζουν μια «αθέατη» τεχνοτροπία, με τις χειρολαβές των θυρών να είναι κρυφές (λειτουργούν πιέζοντας ένα μπουτόν), το στόμιο πλήρωσης υγρού πλύσης παρμπρίζ κάτω από το λογότυπο της BMW στο καπό, τα πλαϊνά παράθυρα χωρίς πλαίσιο και την πίσω πόρτα δίχως αρμούς, εκτεινόμενη σε όλο το πίσω τμήμα. Εκεί ξεχωρίζουν τα επίσης πολύ λεπτά φανάρια, ενώ ανάμεσά τους το σήμα της BMW φιλοξενεί την κάμερα οπισθοπορείας.
Δείτε ακόμα: Η νέα BMW M4 θέλει να μοιάσει στη M3 E30
Οι σχεδιαστές έδειξαν ιδιαίτερη προσήλωση στην αεροδυναμική απόδοση, εξασφαλίζοντας συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,25!
Στο εσωτερικό, η «κρυφή» τεχνοτροπία συνεχίζεται. Οι ενδείξεις και τα χειριστήρια έχουν περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα, ενισχύοντας την εντύπωση μιας απέριττης καμπίνας που ξεκουράζει τον επιβάτη, ενώ τα ηχεία είναι κρυφά. Οι αεραγωγοί διακρίνονται για την ιδιαίτερη σχεδίαση και η διακριτική αναδίπλωση του προτζέκτορα του συστήματος BMW Head-Up Display στον πίνακα οργάνων, τον καθιστά πρακτικά αόρατο.
Διαβάστε επίσης: Ποιες καινοτομίες είχε η BMW Σειρά 7 E65;
Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive φροντίζει για την κίνηση του iX. Οι δυο ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνδυαστικά πάνω από 500 ίππους, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 5 δλ. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα άνω των 100 kWh και εμφανίζει μέση κατανάλωση 21 kWh/100 χλμ., ισοδυναμώντας με πάνω από 600 χιλιόμετρα αυτονομίας βάσει WLTP. Η νέα τεχνολογία φόρτισης της BMW iX επιτρέπει ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) ισχύος έως 200 kW, φορτίζοντας τη μπαταρία από το 10 μέχρι το 80% σε λιγότερο από 40 λεπτά. Πέραν αυτού, μέσα σε δέκα λεπτά η ενέργεια που διοχετεύεται στη μπαταρία μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου πάνω από 120 χλμ. Χρειάζονται λιγότερο από 11 ώρες για τη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας υψηλής τάσης στο 100% της χωρητικότητάς της με ισχύ 11 kW από ένα Wallbox.
Δείτε ακόμα: Τι χαλάει πιο γρήγορα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;