Εννιά στις δέκα περιπτώσεις που διαβάζουμε για ανανεωμένο ή νέο μοντέλο, το κυριότερο νέο αφορά την προσθήκη κάποιου υβριδικού συνόλου. Το φρεσκαρισμένο Ford Explorer αποτελεί αυτή την εξαίρεση του 1/10, φιλοξενώντας πλέον στο μηχανοστάσιο μόνο υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες!
Το νέο SUV της Ford ξεχωρίζει εμφανισιακά από τη νέα και μεγαλύτερη μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από δυο πιο μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Ανασχεδιασμένες εμφανίζονται και οι εισαγωγές του προφυλακτήρα, ενώ δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα νέα χρώματα στην παλέτα και τα σχέδια για τις ζάντες (από 19 ως 21 ίντσες). Ελαφρώς διαφορετικά παρουσιάζονται και τα γραφικά των LED στα πίσω φανάρια, που εκτείνονται πλέον μέχρι την -επίσης φρεσκαρισμένη- πόρτα του πορτμπαγκάζ.
Εντελώς διαφορετική η εικόνα στο εσωτερικό, όπου το νέο Explorer απέχει παρασάγγας από το σημερινό. Μια νέα οθόνη 13,2 ιντσών παίρνει δεσποτικά θέση στην κορυφή του ταμπλό, έχοντας δίπλα της έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Οι επενδύσεις και τα πλαστικά έχουν αναβαθμιστεί ποιοτικά, ενώ αποκτούν το δικό τους χαρακτήρα και διάκοσμο ανάλογα την έκδοση (Active, ST-Line, Platinum και ST). Ριζικά αναβαθμισμένο και το σύστημα πολυμέσων, που έχει εξελιχτεί από κοινού μεταξύ Ford και Google. Όπως και πριν εντυπωσιάζουν οι χώροι, με την καμπίνα να προσφέρει τρίτη σειρά καθισμάτων και 6θέσια ή 7θέσια διάταξη.
Περνάμε τώρα στα πολύ ενδιαφέροντα υπό του αναζωογονημένου αμαξώματος, όπου πλέον ο οδηγός αλληλεπιδρά αποκλειστικά με τούρμπο και μοτέρ εσωτερικής καύσης. Το κορυφαίο plug-in hybrid σύνολο, με τον 3.0 V6 EcoBoost και τον ηλεκτροκινητήρα να παράγουν συνδυαστικά 457 ίππους (363 η βενζίνη, 102 το ρεύμα) καταργείται λόγω χαμηλών πωλήσεων. Το ST τοποθετείται και πάλι στην ανώτερη βαθμίδα της γκάμας από πλευράς ισχύος, έχοντας τον 3.0 V6 twinturbo να στέλνει στους πίσω τροχούς (προαιρετικά τετρακίνητο, όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις) 400 ίππους και 563 Nm. Η συγκεκριμένη εκδοχή του EcoBoost εξοπλίζει τώρα και το Platinum, που μέχρι πρότινος είχε είτε το PHEV σύνολο είτε τον 3.0 V6 EcoBoost στα 365 άλογα. Βασική επιλογή εξακολουθεί να αποτελεί ο τετρακύλινδρος 2.3 EcoBoost, των 300 ίππων και 420 Nm. Και οι δυο κινητήρες, τέλος, συνδυάζονται αποκλειστικά με 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.