Νέες BMW Z4, Σειρά 4 και Μ4 με έξτρα άλογα

Απανωτά χτυπήματα με νέα μοντέλα από τη BMW, η οποία παρουσίασε μαζί τις νέες Z4, Σειρά 4 και M4. Πολυεπίπεδα τα οφέλη στις ανανεωμένες «Μπέμπες», περιλαμβάνοντας από αισθητικό φρεσκάρισμα μέχρι νέα κιβώτια και περισσότερα άλογα.

Ξεκινάμε από τη Z4, όπου το μεγαλύτερο νέο αφορά την προσθήκη χειροκίνητου κιβωτίου στην κορυφαία M40i. H BMW εκπλήρωσε την επιθυμία πολλών πελατών της, απαντώντας παράλληλα στην πρόκληση της αδερφής Toyota Supra που διατίθεται με μηχανική μετάδοση από πέρσι. Το 6άρι κιβώτιο αποτελεί μέρος του πακέτου «Handschalter» (χειροκίνητο, γερμανιστί) και συνοδεύεται από διαφορετικό σετάρισμα στην ανάρτηση, νέο λογισμικό για traction control και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικό, ανασχεδιασμένες 19άρες ζάντες και νέα χρώματα στην παλέτα. Οι μηχανικοί του m GmbH διατρανώνουν πως η νέα μετάδοση μεταφέρει την αίσθηση που έχει κάνει τον κόσμο να λατρεύει τις χειροκίνητες BMW, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως δεν πρόκειται για κλώνο του κιβωτίου που συναντάμε στη Supra.

 

Στο θέμα των επιδόσεων, αναμενόμενα οι «χεράτες» αλλαγές και το πεντάλ του συμπλέκτη επιβαρύνουν το χρόνο επιτάχυνσης, αλλά πιστεύουμε πως ουδείς νοιάζεται. Εξάλλου η διαφορά είναι μικρή, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα θέλει πλέον 4,2 δλ. (από 3,9 δλ. της 8τάχυτης αυτόματης). Η τελική ταχύτητα συνεχίζει να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ και ο 3.0λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά twinturbo παραμένει στους 387 ίππους και τα 500 Nm.

Συνεχίζουμε τη νέα 4άρα, η οποία γίνεται πιο εκφραστική μέσω των ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων και φωτιστικών σωμάτων, που με τη σειρά τους αποκτούν προαιρετικά τεχνολογία laser. Φρεσκάρισμα χωρίς νέα χρώματα και ζάντες δεν γίνεται, εξ ου οι αποχρώσεις Cape York Green και Vegas Red που προστίθενται στην παλέτα. Προσθήκες έχουμε και στους κινητήρες, με τη μορφή mild hybrid συστήματος στον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο και τον 3.0λιτρο διπλά υπερτροφοδοτούμενο straight six. Η απόδοση στην 430i παραμένει στα 259 άλογα και 400 Nm, όμως η BMW αναφέρει καλύτερη απόκριση και βέλτιστο τράβηγμα από χαμηλά χάρις στον ανασχεδιασμό των θυρών εισαγωγής, αλλά και του θαλάμου καύσης. Η M440i τώρα κερδίζει εκτός από αίσθηση, και δύναμη. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει 11 ίππους και 200 Nm, ανεβάζοντας τη συνολική απόδοση στους 391 ίππους και τα 539 Nm (από 382 άλογα και 500 Nm).

Τέλος, κλείνουμε με την κορυφαία όλων. Η νέα M4 επίσης αποκτά ανασχεδιασμένα φανάρια εμπρός-πίσω, αλλά και ένα σετ ταιριαστά αυτοκόλλητα σε καπό και πόρτα πορτμπαγκάζ (προαιρετικά). Τα διαφορετικά σχέδια στις ζάντες δεν θα μπορούσαν να λείπουν, ούτε η Curved Display ενιαία διάταξη των οθονών (12,3 ίντσες ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, 14,9 ίντσες το infotainment) στο εσωτερικό, που συνιστά τη μεγαλύτερη αλλαγή σε όλη τη Σειρά 4. Ειδικά για τη M4 έχουμε και νέο τιμόνι, αυτή τη φορά με επίπεδο κάτω μέρος και μικρότερη διάμετρο.

Στο μηχανικό σκέλος οι πισωκίνητες εκδόσεις δεν εμφανίζουν διαφορές. Τόσο η βασική όσο και η Competition παραμένουν στα 480 και 510 άλογα αντίστοιχα, ωστόσο η τετρακίνητη Competition πλέον τις κοιτάει αφ’ υψηλού. Η M4 Competition xDrive είδε τον S58 να κερδίζει 20 ίππους, φτάνοντας αισίως στα 530 άλογα (σταθερά στα 650 Nm η ροπή). Παρόλα αυτά οι επιδόσεις δεν αλλάζουν, με το 0-100 χλμ./ώρα να παραμένει στα 3,4 δλ. (3,6 δλ. η πισωκίνητη Competition) και την τελική να περιορίζεται είτε στα 250 χλμ./ώρα (στάνταρ), είτε στα 290 χλμ./ώρα (M Driver’s Package).

Get it on Google Play Download on the App Store