Τις παλιές, καλές μέρες όταν ακούγαμε για νέα Mercedes-AMG, περιμέναμε κάποιον στομφώδη V8 κάτω από το καπό με τρομερό ήχο και ατελείωτη ισχύ. Το τελευταίο ισχύει, αλλά V8 και σχετικοί ήχοι απουσιάζουν από την EQE 53 4Matic+, η οποία είναι η δεύτερη ηλεκτρική AMG μετά την αντίστοιχη EQS.
Η κορυφαία EQE δηλώνει τις προθέσεις της μέσω της νέας μάσκας, των πιο έντονων προφυλακτήρων, των τροχών 20 ιντσών και του ελαφρώς μεγαλύτερου διαχύτη στο πίσω μέρος. Σε γενικές γραμμές, πάντως, δεν ξεχωρίζει από μια απλή EQE εξοπλισμένη με το πακέτο AMG. Πρέπει να δεις πίσω από τις ζάντες, τους δίσκους των 415 χλστ. εμπρός και 378 χλστ. πίσω, για να αντιληφθείς πως η συγκεκριμένη συνιστά την κορυφαία έκδοση του μεσαίου ηλεκτρικού της Mercedes. Αν επιλεγούν τα προαιρετικά κεραμικά δισκόφρενα, επιβάλλεται η αναβάθμιση σε 21άρες ζάντες προκειμένου να χωρέσουν μπροστά οι μεγαλύτεροι δίσκοι των 440 χλστ.
Στο εσωτερικό δεσπόζει η υπερ-οθόνη Hyperscreen, που αποτελείται από τρεις οθόνες σε ενιαία μορφή και προσφέρει εύρος θέασης στους επιβάτες 2.432,11 τετραγωνικών εκατοστών (56 ίντσες στο σύνολο)! Τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα, ο συνδυασμός δέρματος-suede σε τιμόνι, πόρτες, κεντρική κονσόλα και ταμπλό, αλλά και ο κόκκινος ambient φωτισμός δίνουν έμφαση στο σπορ χαρακτήρα της EQE 53.
Πολύ περισσότερο το κάνουν οι δυο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός, ένας πίσω), που παράγουν συνδυαστικά 626 ίππους και 950 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που χαρίζουν στο EV από τη Στουτγκάρδη είναι ταχύτατες, με 3,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική στα 220 χλμ./ώρα. Για τους ασυμβίβαστους υπάρχει το πακέτο Dynamic Plus, που αυξάνει την ισχύ στα 687 άλογα και 1.000 Nm, συμπαρασύροντας τον κόφτη στα 250 χλμ./ώρα και κατεβάζοντας τον χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα στα 3,2 δλ.! Μια μπαταρία 90,6 kWh φροντίζει για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών μοτέρ, παρέχοντας αυτονομία 444 έως 518 χλμ.
Οι μηχανικοί της Mercedes-AMG επενέβησαν στη γεωμετρία της ανάρτησης (τεσσάρων συνδέσμων μπροστά, πολλαπλών πίσω), τις αντιστρεπτικές και τις πλήμνες των τροχών, τοποθετώντας παράλληλα στο στάνταρ εξοπλισμό την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση AMG Ride Control+ και το σύστημα τετραδιεύθυνσης, που στρίβει τους πίσω τροχούς μέχρι 3,6 μοίρες και στην ίδια τροχιά με τους εμπρός σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα, για βελτίωση της σταθερότητας. Σε χαμηλές ταχύτητες κάνουν το αντίθετο, προς όφελος της ευελιξίας, της μείωσης του κύκλου στροφής και της διευκόλυνσης στις μανούβρες παρκαρίσματος.
Η παροχή της ισχύος εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας. Το 100% είναι διαθέσιμο μόνο στα Sport+ και Race Start, τη στιγμή που το απλό Sport αξιοποιεί το 90%. Στο Slippery η ισχύς κόβεται στο μισό (313 ίπποι μάξιμουμ συνδυαστικά) και η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο ήπια, χάριν ομαλότητας στην κίνηση σε ολισθηρά οδοστρώματα. Με το Race Start, αντίθετα, είναι εφικτή η επίτευξη των προαναφερθέντων νούμερων επιτάχυνσης.
Όσοι μπορούν να κάνουν δουλειά τους με λιγότερη δύναμη, αλλά θέλουν τα καλούδια της AMG, υπάρχει η EQE 43 4Matic+. Ίδια μπαταρία, δυο ηλεκτροκινητήρες, περισσότερη αυτονομία (462-533 χλμ.), ισχύς 476 ίππων και 850 Nm, 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2 δλ. και τελική που σταματά στα 210 χλμ./ώρα.