Την ονομασία «Challenge» την ξέρουμε πρωτίστως από τα βελτιωμένα Micra και Almera της Nissan Sport Team, ενώ πιο πρόσφατα την αναβίωσε το «μικρό» Mazda RX-8 των 192 ίππων. Η Skoda απαντά στην «πρόκληση» και παρουσιάζει την Octavia RS Challenge.
Ως επί το πλείστον το κορυφαίο -μαζί με το Kodiaq, πια- Skoda RS είναι φορτωμένο με όλο τον κατάλογο του έξτρα εξοπλισμού και βαμμένο σε κατάμαυρο χρώμα. Εμφανισιακά οι διαφορές με την απλή Octavia RS δεν χρειάζονται ιδιαίτερη ανάλυση: full black παρουσιαστικό, το οποίο εκτείνεται μέχρι τις τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης και τα σήματα «vRS» (το οποίο γενικότερα τελευταία υποβάλλεται σε αλλαγές χρωματισμών).
Δείτε ακόμα: H Skoda Octavia RS «σφάζεται» με τα GTi (+video)
Στο εσωτερικό το σκοτεινό μοτίβο συνεχίζεται, με την «μαυρίλα» να σπάει από το λίγο κόκκινο που συναντάμε στο ύψος των προσκεφάλων και τις ραφές του δερμάτινου τιμονιού, αλλά και τον λεβιέ. Τα αυτοκίνητα με το 7αρι DSG αποκτούν paddles αλλαγής πίσω από το τιμόνι, χαρακτηριστικό που έρχεται ως προαιρετικός εξοπλισμός στα κοινά RS. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα πολυμέσων της Amundsen με ενσωματωμένο WiFi, ενώ στάνταρ είναι και οι full LED προβολείς μαζί με τον εσωτερικό κρυφό φωτισμό.
Διαβάστε επίσης: Η Skoda Octavia RS ήταν (και είναι) το πιο φθηνό οικογενειακό «γκάζι»
Κατά τα λοιπά, δεν συναντάμε μηχανικές διαφοροποιήσεις. Κάτω από το καπό συναντάμε τον 2λιτρο TSI των 245 ίππων και 370 Nm ροπής, ο οποίος μπορεί να επιταχύνει την οικογενειακή «βολίδα» από την Τσεχία στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 6,6 δλ. και να της χαρίσει μια τελική ταχύτητα της τάξης των 250 χλμ./ώρα. Στην Ελλάδα, βέβαια, μοναδική διαθέσιμη έκδοση της Octavia RS είναι αυτή με τον 2λίτρο TDI των 184 ίππων και το σύστημα τετρακίνησης, τα οποία συνδυάζονται αποκλειστικά με το 7αρι DSG. Ο 2.0 TSI του Challenge προσφέρει την επιλογή του 6τάχυτου χειροκίνητου, όμως αφορά αποκλειστικά την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Ενδεικτικά η πάμπλουτα εξοπλισμένη και κατάμαυρη Octavia RS εκεί κοστολογείται 2.755 λίρες (ή 3.100 ευρώ) παραπάνω από την απλή.