Η Mercedes παρουσίασε την 5η γενιά C-Class, στην οποία το πνεύμα του downsizing διέπει όλες τις εκφάνσεις της.
Η W206 θυμίζει εν πολλοίς S-Class υπό κλίμακα εμφανισιακά, με τη διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων εμπρός-πίσω να παραπέμπουν στη ναυαρχίδα από τη Στουτγκάρδη. Διαφορετικά, θα μπορούσαμε να πούμε πως πρόκειται για CLA σε μεγέθυνση, καθώς ιδίως μπροστά οι ομοιότητες με το μικρότερο σεντάν είναι εμφανείς. Οι επιλογές για τις ζάντες ξεκινούν από τις 17 ίντσες και φτάνουν μέχρι τις 19, ενώ στην Αμερική περιορίζονται μεταξύ 18 και 19 ιντσών. Γενικά, οι σχεδιαστές της Mercedes δεν θέλησαν να προβούν σε ριζικές αλλαγές, κρατώντας σταθερές τις γραμμές της W205. Παρόλα αυτά, οι διαστάσεις είναι αυξημένες σε σχέση με πριν.
Το μήκος φτάνει τα 4.762 χλστ. το πλάτος τα 1.821 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.865 χλστ. (+65 χλστ., +10 και + 26 χλστ. αντίστοιχα), έχοντας μόνο το ύψος να παρουσιάζει μείωση (1.437 χλστ. από 1.447). Ανάλογη αύξηση σημειώνουν οι χώροι για τα πόδια των επιβατών (20 χλστ. περισσότερα για τους πίσω) και τα κεφάλια τους (+10 χλστ.), με αυτόν για τις αποσκευές να παραμένει στα ίδια επίπεδα, των 455 λίτρων (490 λίτρα η Estate).
Όσο συγκερασμένη μεταξύ CLA και S-Class είναι εξωτερικά, τόσο εμφανώς επηρεασμένη από τη δεύτερη είναι στο εσωτερικό η νέα C-Class. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 11,9 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής των 12,3 έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιες, με τη διαφορά ότι εδώ η οθόνη του ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, της τάξης των 6 μοιρών. Το σύστημα πολυμέσων MBUX βρίσκεται στην τελευταία του έκδοση, με τις φωνητικές εντολές «Hey Mercedes» στο στάνταρ εξοπλισμό και το navigation με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας στα έξτρα. Οι εκδόσεις πιο χαμηλά στην γκάμα, διαθέτουν ψηφιακό καντράν 10,25 ιντσών και οθόνη αφής 9,5 ιντσών.
Από την S-Class προέρχεται και το -επίσης προαιρετικό- σύστημα τετραδιεύθυνσης, σε απλοϊκή μορφή. Εδώ οι πίσω τροχοί στρίβουν μέχρι 2,5 μοίρες, τέσσερις φορές λιγότερο σε σχέση με τη ναυαρχίδα. Οι ευεργετικές επιδράσεις στον κύκλο στροφής, όμως, παραμένουν. Εδώ μειώνεται έως 43 εκατοστά, για έναν -εντυπωσιακό για αυτοκίνητο άνω των 4,7 μέτρων μήκους- κύκλο 10,64 μέτρων. Οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς σε ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα, ενώ από εκεί και πάνω ακολουθούν τον εμπρός άξονα προς όφελος της σταθερότητας.
Στους κινητήρες, η γερμανική μπερλίνα ενστερνίζεται την ήπια υβριδική τεχνολογία, κάτι που άλλωστε επιτάσσει και το πνεύμα της εποχής, τόσο για βενζινοκίνητα, όσο και πετρελαιοκίνητα μηχανικά της σύνολα, τα οποία θα είναι αποκλειστικά 4κύλινδρα. Τα ήπια υβριδικά σύνολα 2ης γενιάς, ενσωματώνουν μια ηλεκτρογεννήτρια, η οποία υπο-βοηθά τους κινητήρες σε χαμηλό φορτίο, επιτρέποντας παράλληλα την τάχιστη εκκίνηση του κινητήρα με τη λειτουργία του start/stop. Το βασικότερο όμως είναι πως η γεννήτρια μίζας, προσθέτει επιπλέον ισχύ έως και 20 ίππους κατά την πλήρη επιτάχυνση.
Ας δούμε λίγο αναλυτικότερα τους κινητήρες ξεκινώντας από τους βενζίνης. Βασικός στην γκάμα είναι ο 1.5 λτ. στην έκδοση C 180, με ισχύ 170 ίππων και τη μέγιστη ροπή να ανέρχεται στα 250 Nm από τις μόλις 1.800 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δλ., τελική ταχύτητα 231 χλμ./ώρα και κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ. Συνέχεια έχει η έκδοση C 200, που ενσωματώνει το 1.500άρη βενζίνης, η ισχύς του οποίου όμως αγγίζει τα 204 άλογα και η ροπή τα 300 Nm, καταναλώνοντας 6,3 λτ./100 χλμ. Σε αυτή τη περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 7,3 δλ. ενώ η τελική σταματάει στα 246 χλμ./ώρα. Ακολουθεί η ισχυρότερη C 300 με το 2λιτρο μηχανικό σύνολο 258 ίππων και 400 Nm ροπής, που εκτοξεύει το θελκτικό αμάξωμα στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,0 δλ., με την τελική να είναι 250 χλμ./ώρα. Σε αυτή τη περίπτωση η κατανάλωση αγγίζει τα 6,6 λτ./100 χλμ. Οι C 200 και C 300 μπορούν να εφοδιαστούν και με την 4κίνηση 4MATIC.
Στο μέτωπο των diesel υπάρχουν δυο επιλογές, με χωρητικότητα 2 λίτρων εκάστη. Η Mercedes C 220 d αποδίδει 200 ίππους και 440 Nm ροπής, με κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ., 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. και τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα. Η ισχυρότερη είναι η έκδοση C 300 d, χάρη στους 265 ίππους και τα 550 Nm ροπής. Σε αυτή τη περίπτωση οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,7 δλ. και τελική 250 χλμ./ώρα, απαιτώντας μόλις 5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. κίνησης. Την μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζει ένα 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Σε ότι αφορά τις plug – in υβριδικές εκδόσεις (τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου), αυτές θα ακολουθήσουν, αμέσως μετά το λανσάρισμα του μοντέλου. Η ηλεκτρική ισχύς θα αγγίζει τα 129 άλογα και 440 Nm ροπής και θα μπορούν να κινήσουν τα πολυτελή αμαξώματα, αμιγώς ηλεκτρικά για 100 χλμ., με τη μπαταρία των 25,4 kWh. Στην συνέχεια θα γίνουν διαθέσιμες και Plug-in υβριδικές εκδόσεις με βάση τους diesel κινητήρες της φίρμας.