H Toyota αποκάλυψε την 5η γενιά του Prius και, όπως περιμέναμε, συνοδεύεται από τις πιο ριζικές αλλαγές, στα 25 χρόνια κυκλοφορίας του. Δραματική διαφοροποίηση σχεδιαστικά, τεράστια αναβάθμιση μηχανικά και αποκλειστικά PHEV σύστημα, για τη νέα μορφή του μοντέλου που έμαθε στον κόσμο τι εστί υβριδικό.
Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, μετά βίας αναγνωρίζεις το σχήμα ως Prius. Το MK5 πραγματοποιεί άλμα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, υιοθετώντας απείρως πιο σπορ και δυναμικές γραμμές, που φέρνουν τη σιλουέτα δίπλα στο χαρακτηρισμό «τετράθυρο κουπέ». Το εμπρός μέρος δανείζεται στοιχεία από τα ηλεκτρικά bZ και το νέο Crown, με το μεγάλο Toyota να δίνει έμπνευση και για τα ενιαία φανάρια στο πίσω μέρος. Το σφηνοειδές μοτίβο του αμαξώματος ενισχύεται από τις στάνταρ 19άρες ζάντες και δίνει την αίσθηση πως έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, αλλά στην πραγματικότητα αυτό ισχύει μόνο για το μεταξόνιο.
Το νέο Prius διαθέτει 50 χλστ. επιπλέον μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, παρέχοντας στους επιβάτες 2.750 χλστ. στο σύνολο. Το μήκος αντίθετα μειώθηκε κατά 46 χλστ., φτάνοντας στα 4.524 χλστ. Μείωση είδε και το ύψος, που πλέον βρίσκεται στα 1.420 χλστ. (-50 χλστ.), ενώ το πλάτος έχει πάρει 22 χλστ. (1.782 χλστ.). Αναλογίες που, αν μη τι άλλο, καθιστούν το ιαπωνικό υβριδικό όχι μόνο ως το πιο καλαίσθητο και εντυπωσιακό όλων μέχρι σήμερα, αλλά και ως ένα από τα πιο ξεχωριστά mainstream μοντέλα!
Ανάλογες κοσμογονικές αλλαγές και στο εσωτερικό, όπου η τεχνοτροπία του bZ4 μεταφέρεται στο Prius και απογειώνει την εικόνα. Η μεγάλη παραλληλόγραμμη αφής οθόνη των 12,3 ιντσών κυριαρχεί στο πάνω μέρος του ταμπλό, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων δίπλα της και τους αεραγωγούς του κλιματισμού από κάτω, ενώ στη βάση τους συναντάμε τα χειριστήριά του. Αρκετά κουμπιά φιλοξενεί και το τιμόνι, την ώρα που στον ambient φωτισμό οι τεχνικοί της Toyota βρήκαν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, για να σημειώσουν πρωτιά. Αν το αυτοκίνητο αναγνωρίσει ότι πλησιάζει σε όχημα ή πεζό, μέσω των ανάλογων συστημάτων (αναγνώριση πεζών/τυφλών σημείων και ελέγχου 360 μοιρών), ολόκληρο το ταμπλό αρχίζει να αναβοσβήνει για να προειδοποιήσει τον οδηγό!
Τέτοια μεταστροφή στην εμφάνιση και την καμπίνα, δεν θα μπορούσε να μη συνοδεύεται από ανάλογες κινήσεις κάτω από το αμάξωμα. Το Prius MK5 βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας TGNA, προσφέροντας -σύμφωνα με τους μηχανικούς της Toyota- υψηλότερη ακαμψία, καλύτερη απόκριση στις στροφές και μεγαλύτερη ευστάθεια στην ευθεία, με την ανάρτηση να αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω. Χαρακτηριστικά που το νέο Prius χρειάζεται στο έπακρο, όντας πιο ισχυρό από ποτέ.
Την κίνησή του αναλαμβάνει αποκλειστικά ένα plug-in υβριδικό σύστημα, που αποτελείται από τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό Dynamic Force, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 13,6 kWh (από 8,8 kWh του απερχόμενου). Η συνολική ισχύς διαμορφώνεται στα 220 άλογα, σηματοδοτώντας αύξηση 98 ολόκληρων ίππων σε σχέση με το σημερινό! Η Toyota αναφέρει αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας κατά 50%, ενώ προσφέρει και ηλιακά πάνελ στην οροφή για περαιτέρω ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Τα φωτοβολταϊκά συλλέγουν ακτινοβολία και τη μετατρέπουν σε ηλεκτρική ενέργεια, την οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούν για να φορτίσουν τη μπαταρία και να λειτουργούν τα ηλεκτρικά συστήματα (κλιματισμό, ηχοσύστημα κλπ). Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ιαπώνων, τα ηλιακά πάνελ μπορούν να προσφέρουν ενέργεια ικανή για έως 1.250 χλμ. ετησίως!