Μεγάλη μέρα για τη BMW η σημερινή, καθώς σε ένα ντεμπούτο παντρεύει δυο πρεμιέρες. Από τη μια, η νέα Σειρά 5. Από την άλλη, για πρώτη φορά στα 55 χρόνια του βαυαρικού μεγαλομεσαίου, η ηλεκτρική i5 εκδοχή της.
Αρχή με την τελευταία γενιά της 5άρας, η οποία περιγράφεται από τους δημιουργούς της ως η πιο δυναμική όλων των εποχών. Η εμφάνιση (τουλάχιστον από μπροστά) σίγουρα συνηγορεί στην κυριολεκτική επιφώνηση του χαρακτηρισμού, καθώς πράγματι εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό από κάθε άλλη εκδοχή της Σειράς 5. Τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα εμφανώς μεγαλύτερα «νεφρά», μαζί με τον γεμάτο ακμές προφυλακτήρα, χαρίζουν στη G60 το πιο επιθετικό πρόσωπο από κάθε άλλη 5άρα. Πίσω οι αλλαγές είναι ακόμα μεγαλύτερες, καθώς πλέον συναντάμε μακρόστενα φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στο ηλεκτρικό iX.
Σημαντική είναι η διαφοροποίηση και στις διαστάσεις του αμαξώματος, καθώς το μήκος για πρώτη φορά ξεπερνά τα 5 μέτρα (εξαιρούνται προηγούμενες εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο, για την αγορά της Κίνας). Η νέα 5άρα εκτείνεται στα 5.065 χλστ., παίρνοντας 97 χλστ. σε σχέση με την απερχόμενη. Το πλάτος φτάνει τα 1.900 χλστ. (+32 χλστ.), το ύψος τα 1.515 χλστ. (+36 χλστ.) και το μεταξόνιο τα 2.995 χλστ. (+20 χλστ.).
Η ηλεκτρική i5 είναι πανομοιότυπη εμφανισιακά και ίδια από πλευράς διαστάσεων με την κανονική 5άρα, εστιάζοντας στις λεπτομέρειες της αεροδυναμικής. Η διαφορετική μάσκα (κλειστή εδώ), οι ειδικά σχεδιασμένες ζάντες των 19 ιντσών (και έως 21 προαιρετικά) και ο συνδυασμός splitter μπροστά-διαχύτη πίσω, χαρίζουν στην i5 συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,23. Το πακέτο M προσφέρεται, όπως και στη θερμική 5άρα, στον έξτρα εξοπλισμό.
Υπερθέαμα τεχνολογίας και vegan διαθέσεις στην καμπίνα
Αντίθετα, στάνταρ και στις δυο BMW είναι το φαντασμαγορικό εσωτερικό. Η ενιαία διάταξη των οθονών είναι παρούσα, με 12,3 ίντσες μπροστά από τον οδηγό και 14,9 ίντσες ακριβώς δίπλα, για ένα σύστημα πολυμέσων που προσφέρει μέχρι online gaming! Το λειτουργικό σύστημα iDrive 8.5 υποστηρίζει την τελευταία λέξη συνδεσιμότητας, παρέχοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα παρακολούθησης προγραμμάτων σε πλατφόρμες streaming ή παιχνιδιού μέσω διαδικτύου, με ταχύτητες 5G μάλιστα (όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, εννοείται). Το head up display προσφέρει περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας (προαιρετικά), ενώ ακόμα μια πρεμιέρα συνιστούν οι πλήρως vegan επενδύσεις και τα αντίστοιχα υλικά.
Η BMW δηλώνει πως έμφαση έχει δοθεί και στους χώρους, με τη νέα 5άρα και την i5 να προσφέρουν βασιλικές ανέσεις σε έως 5 επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ ποικίλει αναλόγως συστήματος κίνησης, ξεκινώντας από τα 490 λίτρα στην ηλεκτρική και φτάνοντας στα 520 για τις θερμικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Μέχρι αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα έχει, σε διάταξη 40:20:40. Αν, παρόλα αυτά, οι υποψήφιοι αγοραστές ζητούν περισσότερη πρακτικότητα, η Σειρά 5 Touring θα ακολουθήσει την επόμενη άνοιξη.
Μόνο 2.0λιτρα ήπια υβριδικά μοτέρ αρχικά, έως 601 άλογα η ηλεκτρική
Στο θέμα των κινητήρων τώρα, οι Βαυαροί προσφέρουν ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς – αρκεί να είναι 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο. Στην Ευρώπη η νέα 5άρα περιορίζεται μόνο στα 2.0 λίτρα, σε τρεις μόλις εκδόσεις: μια βενζίνης, συν δυο ντίζελ. Η βενζινοκίνητη 520i αποδίδει 208 ίππους και προσφέρει κατανάλωση 5,7-6,4 λίτρων/100 χλμ. (130-144 γρ. CO2/χλμ, ενώ οι 520d και 520d xDrive διαθέτουν 197 ίππους και καταναλώνουν 5.1-5.6/5.5-6.0 λίτρα ανά 100 χλμ. αντίστοιχα (133-147 και 143-157 γρ./χλμ. οι εκπομπές CO2). To ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 βολτ είναι στάνταρ, όπως και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Την άνοιξη του 2024 θα προστεθούν οι plug-in υβριδικές 530e και 550e xDrive, ενώ νωρίτερα στο ίδιο έτος θα παρουσιαστεί ένας ολοκαίνουργιος straight six πετρελαιοκινητήρας.
Η i5 από τη μεριά της εξοπλίζεται με μονό ή διπλό ηλεκτροκινητήρα, ως eDrive 40 και M60i xDrive αντίστοιχα. Η βασική επιλογή αποδίδει 340 ίππους και 430 Nm, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 6,0 δλ. και μέχρι τα 193 χλμ./ώρα, όπου επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός περιοριστής. Η κορυφαία M60i είναι τετρακίνητη και δικινητήρια, παρέχοντας 601 ίππους και 820 Nm στο δεξί πόδι του οδηγού. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 3,8 δλ. και η τελική περιορίζεται μεν ηλεκτρονικά, αλλά όχι πριν τα 230 χλμ./ώρα. Η μπαταρία είναι κοινή, με χωρητικότητα 81,2 kWh, τοποθετώντας τη μέγιστη αυτονομία στα 455-516 χλμ. για την M60i xDrive και τα 497-582 χλμ. για την eDrive 40, με τη λειτουργία Max Range να προσφέρει έως 25% παραπάνω, απενεργοποιώντας όσα συστήματα δεν χρειάζονται (κλιματισμό, ηχοσύστημα κλπ).