Έχουμε συνηθίσει τόσο πολύ τα λανσαρίσματα ηλεκτρικών από κάποιες εταιρίες, ώστε όταν παρουσιάζουν θερμική έκδοση μας κάνει εντύπωση. Η MINI είναι μια από τις μεγαλύτερες λάτρεις του εξηλεκτρισμού, ωστόσο δεν αμελεί το βενζινοκίνητο παρελθόν της. Το νέο Cooper με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι η απόδειξη, μαζί με τα πάνω από 200 άλογα που αποδίδει.
Το βενζινοκίνητο MINI εμφανίζεται σχεδιαστικά ταυτόσημο με το ηλεκτρικό, επικεντρώνοντας τις διαφορές στη μάσκα (ανοιχτή αντί κλειστή στα E και SE) και τις διαφορετικές ζάντες (από 16 ως 18 ίντσες). Στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις απαντώνται σε εξίσου συγκεκριμένα σημεία, όπως τον επιλογέα ταχυτήτων και τα γραφικά στη στρογγυλή κεντρική οθόνη 9,44 ιντσών, η οποία προαιρετικά συνοδεύεται από 3D απεικόνιση του navigation και τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Γενικότερα το Cooper βρίθει gadgets και ηλεκτρονικών συστημάτων, που περιλαμβάνουν ραντάρ μπροστά, 12 ultrasonic αισθητήρες, λειτουργία Safe Exit που ενημερώνει τους άλλους χρήστες του δρόμου όταν ανοίγει κάποια πόρτα, συν τα καθιερωμένα επικουρικά συστήματα.
Το τεράστιο ενδιαφέρον του αυτοκινήτου αφορά το μηχανοστάσιο, όπου συναντάμε δυο επιλογές βενζινοκινητήρα. Το βασικό Cooper C αξιοποιεί τον τρικύλινδρο 1.500άρη τούρμπο των 156 ίππων και 230 Nm, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 7,7 δλ. Το Cooper S ανεβαίνει στους τέσσερις κυλίνδρους και τα 2.0 λίτρα, τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς με 204 άλογα και 300 Nm. Εδώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι ζήτημα 6,6 δλ., ενώ όσοι θέλουν κάτι ακόμα ταχύτερο θα πρέπει περιμένουν το JCW των 300 ίππων (αργότερα στη χρονιά η πρεμιέρα του). Τελικές δεν ανακοινώνονται, ούτε αν αργότερα θα υπάρξουν χειροκίνητες εκδόσεις. Το πιθανότερο, όμως, είναι ότι όλα τα Cooper θα παραμείνουν αποκλειστικά αυτόματα (8άρι Steptronic).
Οι Άγγλοι δεν έδωσαν πολλές πληροφορίες σχετικά με άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά των Coooper C/S, λέγοντας απλά ότι τα δυο νέα MINI εξοπλίζονται με ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση για τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηρισμών και της ευελιξίας, όπως και ότι αμφότερα διαθέτουν πολύ δυνατά φρένα. Προδιαγραφές, ωστόσο, δεν ανακοινώνονται για τίποτα από τα δύο.