H κόντρα μεταξύ Mercedes και Tesla δεν αφορά μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά πλέον επεκτείνεται στα φορτηγά. Οι Αμερικανοί πέταξαν το γάντι στους Γερμανούς με το Semi, το οποίο ακόμα δεν έχει παρουσιαστεί, για να λάβουν την έτοιμη απάντηση από τη Στουτγκάρδη. Το Actros περνά στην ηλεκτρική εποχή, με μια φουτουριστική εκδοχή που έχει έναν και μόνο σκοπό: να τελειώσει το αφήγημα περί φορτηγού από την Tesla, πριν καν αρχίσει.
To eActros 600, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, ξεχωρίζει μονομιάς χάρη στην ιδιαίτερη εικόνα του τράκτορα. Το εμπρός μέρος είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου καλυμμένο, προς όφελος της αεροδυναμικής, ενώ ακόμα και το «αστέρι» εμφανίζεται διαφορετικό από ό,τι ξέρουμε στα φορτηγά της Mercedes. Εδώ ούτε χρωμιωμένο είναι (προαιρετικά ναι, όπως και φωτιζόμενο), ούτε έχει εισαγωγές αέρα πίσω του. Το σήμα εδράζεται σε έναν ενιαίο και ανάγλυφο δίσκο, που είναι σχεδιασμένος κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ομαλοποιεί τη ροή του αέρα. Άπαξ και οι Γερμανοί δίνουν τέτοια προσοχή στην αεροδυναμική, δεν θα πρέπει να προκαλέσουν εντύπωση οι ειδικά σχεδιασμένοι ανεμοθραύστες στις εμπρός κολώνες (αυτά που μοιάζουν με καθρέπτες) και το ανάλογο μοτίβο των φλας, που «πιάνουν» στην κορυφή σχεδόν του παρμπρίζ. Μέχρι και τα σκαλοπάτια έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα το συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος παρόλα αυτά δεν ανακοινώνεται.
Η επιμηκυσμένη κατά 80 χλστ. (για -τι άλλο- καλύτερη αεροδυναμική) καμπίνα προσφέρει ψηφιακό καντράν και οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, ωστόσο την παράσταση κλέβουν οι δυο κάθετες οθόνες που λειτουργούν σαν κάμερες, μεταφέροντας εικόνα από τις πλαϊνές κάμερες. στο . Τα Matrix LED φώτα βρίσκονται χαμηλά στον προφυλακτήρα, περιβαλλόμενα από μια εντυπωσιακή συστοιχία LED ημέρας. Μιλώντας για συστοιχίες, η μπαταρία του eActros 600 αποτελείται από 3 μονάδες ιόντων-φωσφορικού σιδήρου συνολικής χωρητικότητας 621 kWh. Η Mercedes ανακοινώνει μέγιστη αυτονομία 500 χλμ. και υπογραμμίζει πως το 60% των ταξιδιών από τους πελάτες της, δεν ξεπερνούν αυτή την απόσταση χωρίς στάση. Κάτι που σημαίνει πως ενόσω ο οδηγός ξεκουράζεται, η φόρτιση αναλαμβάνει να γεμίσει τη μπαταρία στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Το eActros αυτή τη στιγμή μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως 400 kW, ωστόσο οι Γερμανοί εξελίσσουν τεχνολογία που θα επιτρέψει το 1 megawatt. Όταν επιτευχθεί ο στόχος, τότε το ηλεκτρικό φορτηγό θα μπορεί να γεμίσει από το 10 στο 80% εντός μόλις 30 λεπτών. Ανεξάρτητα από την πηγή ή την ταχύτητα φόρτισης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του σταθερά 544 ίππους από δυο ηλεκτροκινητήρες (στον πίσω άξονα), οι οποίοι φτάνουν τους 816 με λειτουργία overboost! Τα πρότυπα εξέλιξης είναι κοινά με του κανονικού Actros, εξ ου και η δέσμευση της Mercedes για απροβλημάτιστη χρήση μέχρι 1,2 εκατ. χλμ. σε βάθος δεκαετίας. Μάλιστα, οι Γερμανοί υπογραμμίζουν πως ακόμα και πέρα από αυτό το όριο η απόδοση των μπαταριών θα ξεπερνά το 80%.
Στο θέμα του κόστους τώρα, ενώ η Mercedes αναφέρει ότι το eActros 600 θα έχει τιμή αγοράς 2-2μιση φορές υψηλότερη από το αντίστοιχο ντίζελ, τονίζουν πως , είπαν ότι σε ορισμένες αγορές το ηλεκτρικό θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο συμφέρουσα αγορά μακροπρόθεσμα. Κάτι που εξαρτάται, βέβαια, από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των επιδοτήσεων και του κόστους ηλεκτρικού ρεύματος. Όταν αυτά τα κριτήρια πληρούνται, το eActros μπορεί να αρχίσει να κάνει απόσβεση περίπου στο μέσο του κύκλου χρήσης του, τουτέστιν 5 χρόνια ή 600.000 χλμ.
Το eActros αναμένεται να μπει στην παραγωγή την επόμενη χρονιά, όπως το ίδιο περιμένουμε να κάνει (κι έχει αργήσει πολύ) το Tesla Semi.