Η Mercedes δεν έκανε ούτε στο ελάχιστο «κράτει» όταν παρουσίασε την κορυφαία έκδοση της νέα S-Class. Η AMG S 63 E Performance είναι με τεράστια διαφορά η ισχυρότερη S-Class όλων των εποχών, κατά πάσα πιθανότητα η πιο δυνατή λιμουζίνα παραγωγής που έχει εμφανιστεί, και μια από τις πιο ισχυρές Mercedes παραγωγής στα χρονικά. Η έκδοση Edition 1 είναι όλα αυτά, συν η πρώτη και συλλεκτική έκδοση του μοντέλου.
Η S 63 E Performance Edition 1 ανοίγει την αυλαία για τη διάθεση της ύψιστης W223, βαμμένη στο Manufaktur Alpine Grey και με τις πολυάκτινες νικελωμένες 21άρες ζάντες (20άρες κανονικά) στις τέσσερις άκρες να πλαισιώνονται από τα πακέτα Exterior Night ή Carbon, που προσφέρουν αντίστοιχα χρωμιωμένες ή ανθρακονημάτινες πινελιές στο περίγραμμα της μάσκας, τις εισαγωγές του προφυλακτήρα, τα καλύμματα των καθρεπτών και τις ενθέσεις χαμηλά στις πόρτες. Οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τα φιμέ κρύσταλλα και το καπάκι βενζίνης από βουρτσισμένο αλουμίνιο, που παράλληλα φέρει το λογότυπο της AMG, αποτελούν ιδιαίτερα ξεχωριστές λεπτομέρειες.
Στο εσωτερικό η S63 δεν λησμονεί πως πρόκειται για την υπέρτατη γερμανική λιμουζίνα, διατηρώντας σε πρώτο πλάνο την πολυτέλεια και τον πλουσιοπάροχο εξοπλισμό. Τέσσερις μπάκετ πολυθρόνες φροντίζουν για την άνεση και την πλευρική στήριξη του οδηγού και 3 επιβατών, οι οποίοι απολαμβάνουν οθόνες μέχρι στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, κόκκινο ambient φωτισμό, αποκλειστικές ραφές AMG και δέρμα Nappa παντού. Η επιγραφή «Edition 1» στην κεντρική κονσόλα και ο κόκκινος φωτισμός του «AMG» στα μαρσπιέ, ξεχωρίζουν τη συγκεκριμένη έκδοση από τις υπόλοιπες S63.
Κάτω από το καπό, αντίθετα, η κατάσταση μένει αμετάβλητη. Καρδιά της νέας S63 είναι το plug-in υβριδικό σύνολο, που πρωτοείδαμε στην GT 63 S E Performance. Ο 4.0 V8 twinturbo παράγει 612 ίππους (αντί 639 της GT 63) και 900 Nm (ίδια), ενώ ελαφρώς detuned είναι και ο ηλεκτροκινητήρας, που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Εδώ η αρωγή του ρεύματος ανέρχεται σε 190 ίππους (από 204), ενσωματώνοντας κιβώτιο 2 σχέσεων, (το βασικό κιβώτιο είναι το 9τάχυτο της AMG) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Συνολικά, ο οδηγός προστάζει με το δεξί του πόδι 802 ίππους και 1.430 Nm ροπής (843 άλογα και 1.470 Nm η GT 63) – με τεράστια διαφορά ό,τι ισχυρότερο έχει φορέσει το σήμα της S-Class, στα 68 χρόνια ιστορίας του μοντέλου! Στα λιγότερο ενθουσιώδη νέα, η μπαταρία των 13.1 kWh εξασφαλίζει μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 33 χλμ.
Παρά την αρκετά μεγάλη αύξηση στο βάρος σε σχέση με την προηγούμενη S63 (+525 κιλά, 2.520 στο σύνολο), το χάσμα στην ισχύ (+190 ίπποι και +530 Nm) είναι τέτοιο ώστε «ξυρίζει» δυο δέκατα στο 0-100 χλμ./ώρα. Η PHEV τετρακίνητη ναυαρχίδα της Mercedes-AMG θέλει μόλις 3,2 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, με την τελική να εξακολουθεί να περιορίζεται είτε στα 250 χλμ./ώρα (στάνταρ) είτε στα 290 χλμ./ώρα (πακέτο AMG Driver’s).
Η παντοδύναμη ναυαρχίδα της φίρμας από τη Στουτγκάρδη μόλις ξεκίνησε την εμπορική της καριέρα, με τιμή εκκίνησης στη Γερμανία τις 208.392 ευρώ.