Η Mercedes με κάθε επισημότητα μας παρουσίασε την νέα ηλεκτρική Mercedes EQS, που ουσιαστικά είναι η ηλεκτρική S–Class της γερμανικής μάρκας, που ήρθε για να βάλει δύσκολα στην Porsche Taycan και στο Tesla Model S!
Το νέο πολυτελές ηλεκτρικό μοντέλο θα προσφέρεται με δυο επιλογές μπαταρίας με τη συνολική αυτονομία να αγγίζει τα 770 χλμ. με τη δύναμη να σκαρφαλώνει στους 523 ίππους. Επιπλέον θα είναι διαθέσιμη είτε ως 2κίνητη, είτε ως 4κίνητη! Ας δούμε όμως την EQS λίγο αναλυτικότερα, το πρώτο από τα έξι νέα ηλεκτρικά που σκοπεύει να κατασκευάσει η Mercedes έως το 2022.
Αντικρίζοντας την εμφάνιση της EQS γίνεται αντιληπτό, ότι το βλέμμα των σχεδιαστών της μάρκας είναι καρφωμένο στο μέλλον. Οι εξωτερικές επιφάνειες είναι σμιλευμένες με έναν μοναδικό τρόπο, σαφώς με απώτερο σκοπό να πετύχουν έναν κορυφαίο συντελεστή αεροδυναμικής. Και το κατάφεραν, μιας και η EQS πετυχαίνει την κορυφαία τιμή του Cd: 0,20! H νέα EQS είναι το πρώτο μοντέλο που κατασκευάζεται πάνω στην πλατφόρμα EVA. Η συγκεκριμένη αρθρωτή πλατφόρμα (θα χρησιμοποιηθεί και για τις νέες EQE, EQE SUV και EQS SUV) προορίζεται για ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας και λύνει τα χέρια στους σχεδιαστές. Το εμπρόσθιο μέρος χαμηλώνει ιδιαίτερα, με τη κλειστή, αλλά στιλάτη και πολυτελή μάσκα να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον, με τις θυρίδες της να ανοιγοκλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του ηλεκτρικού συνόλου.
Πηγαίνοντας προς τα πίσω, όπου και συνεχίζονται με μοναδική αρμονία οι ρευστές γραμμές, καταλήγουμε στο έντονα κεκλιμένο κομμάτι της οροφής, αλλά και στο εξαιρετικό πίσω τμήμα της EQS. Εκεί τα βλέμματα συγκεντρώνουν τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μια φωτεινή λωρίδα LED. Τέλος σε ότι αφορά της διαστάσεις, το μήκος της EQS ανέρχεται στα 5.216 χλστ., το πλάτος στα 1.926 χλστ., το ύψος στα 1.512 χλστ. Εμφατικές διαστάσεις όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της εν λόγω κατηγορίας.
Εσωτερικό από το μέλλον
Ομολογουμένως η καμπίνα της Mercedes EQS είναι κάτι το μοναδικό και σίγουρα δεν έχετε ξαναδεί κάτι αντίστοιχο σε μοντέλο παραγωγής, ειδικά με την προσθήκη του προαιρετικού Hyperscreen. Αυτό διαθέτει εντυπωσιακό εύρος 141 εκατοστών, ενώ η περιοχή που μπορούν να βιώσουν οι επιβάτες είναι 2.432,11 τετραγωνικά εκατοστά. Το μεγάλο και καμπύλο γυάλινο κάλυμμα της οθόνης δημιουργείται με χύτευση σε θερμοκρασίες περίπου 650 βαθμούς Κελσίου. Ο έλεγχος των λειτουργιών των οθονών πραγματοποιείται με την αρωγή μιας 8πύρηνης CPU με μνήμη 24 GB που μπορεί ασφαλώς να υποστηρίξει over-the-air ενημερώσεις.
Η κεντρική οθόνη εμπρός από τον οδηγό τεχνολογίας OLED έχει διαγώνιο 12,3 ιντσών, υπάρχει μια δεύτερη 17,7 ιντσών κάθετα τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα και μία τρίτη με διαγώνιο 12,3 ίντσες εμπρός από τον συνοδηγό, που εκείνος την προσαρμόζει ανάλογα τις προτιμήσεις του. Από εκεί και πέρα, το σύστημα αναγνώρισης προσώπου με κάμερες στην κεντρική οθόνη χρησιμοποιείται για ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών άνεσης και υποβοήθησης της οδήγησης, όπως βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας, προειδοποίηση κόπωσης και απόσπασης της προσοχής του οδηγού και ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών στην προκαθορισμένη θέση. Για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των πίσω επιβατών, η Mercedes έχει εγκαταστήσει στις πλάτες των καθισμάτων δύο οθόνες 11,6 ιντσών.
«Μαθήματα αυτονομίας» στην Tesla
Από τη στιγμή που η EQS στοχεύει κατευθείαν στα Tesla Model 3 και Model S (κυρίως το δεύτερο), η προσφορά περισσότερων από μια επιλογές στα κινητήρια σύνολα ήταν προαπαιτούμενο. Η βασική EQS 450+ διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, απόδοσης 333 ίππων και 568 Nm ροπής, που εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ. Η κορυφαία EQS 580 προσθέτει ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα (δικινητήρια και τετρακίνητη), προσφέροντας 523 ίππους και 854 ολόκληρα Nm στον οδηγό. Εδώ τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,3 δλ., παρά τα 105 κιλά επιπλέον (2.585 αντί 2.480 κιλών της EQS 480). Σε αμφότερες, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Mercedes επιβεβαιώνει την εξέλιξη έκδοσης AMG, που θα αποδίδει τουλάχιστον 725 άλογα και φημολογείται πως θα ξεπερνά τα 1.000 Nm!
Στο φλέγον ζήτημα της αυτονομίας, οι Γερμανοί υπόσχονται πως θα κάνουν τους Αμερικανούς να σκίσουν τα πτυχία τους. Το Tesla Model S Long Range ανακοινώνεται στα 610 χλμ. Η EQS στα 770 χλμ. (σε WLTP και τα δυο μοντέλα)! Η μεγάλη μπαταρία των 107,8 kWh και ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,20, διασφαλίζουν πως η «ηλεκτρική S-Class» φτάνει πιο μακριά από κάθε ανταγωνιστή με μια φόρτιση. Αργότερα, θα διατεθεί και μικρότερη μπαταρία 90 kWh.
Με τη χρήση ταχυφορτιστή 200kW μπορεί να πάρει 300 χλμ. σε μόλις 15 λεπτά. Σε φορτιστή 110 kW, το ποσοστό της μπαταρίας αυξάνεται από 10 σε 80% εντός 35 λεπτών, ενώ με οικιακό WallBox 240 Volt η πλήρης φόρτιση διαρκεί κάτι παραπάνω από 11 ώρες.