Το MX-5 αποτελεί «ευαγγέλιο» για ολόκληρη την αυτοκίνηση, όχι μόνο για τη Mazda. O εξηλεκτρισμός για το Miata μοιάζει αναπόφευκτος, όσο κι αν οι Ιάπωνες το αναβάλλουν. Οι εξελίξεις είναι αμείλικτες για όλους τους κατασκευαστές, μηδενός εξαιρουμένου. Το θέμα είναι πως προσαρμόζεται κάθε ένας σε αυτές. Η φίρμα από τη Χιροσίμα στρέφεται στην περιστροφική της κληρονομιά, προκειμένου να βάλει το εμβληματικό roadster στον υβριδικό δρόμο.
Το Japan Mobility Show έχει το προνόμιο να φιλοξενεί την πρεμιέρα του Iconic SP, που με τη σειρά του ανοίγει παράθυρο στο μέλλον του MX-5. Το φουτουριστικό πρωτότυπο διακρίνεται για το καλοσμιλεμένο αμάξωμα, τα slide up φωτιστικά σώματα εμπρός και τα κυκλικά πίσω, ωστόσο οι περισσότερες εντυπώσεις αφομοιώνονται από τη μορφή και τη γραμμή της οροφής. Σταθερότατη και στρογγυλότατη, με τις καμπύλες να χαρακτηρίζουν ολόκληρο το αμάξωμα του Iconic SP. Σε αντίθεση με τα σημερινά δεδομένα του MX-5, αλλά και την 34ετή παράδοση των προηγούμενων γενιών, δεν είναι αναδιπλούμενη -υφασμάτινη ή μεταλλική. Ουδείς γνωρίζει αν η μελλοντική διαμόρφωση του Miata θα αφορά αποκλειστικά κουπέ μοτίβο, αλλά πιθανότατα θα είναι μεταξύ των επιλογών.
Στο εσωτερικό συνεχίζει ο μινιμαλισμός, σε εκσυγχρονισμένη εκδοχή. Δυο οθόνες (πίνακας οργάνων και πολυμέσα) φροντίζουν για την εποπτεία όλων των συστημάτων, με τα κουμπιά στο τιμόνι και τους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα να παρέχουν έλεγχο στον οδηγό. Το suede καλύπτει τη συντριπτική πλειονότητα των επιφανειών, ενώ αίσθηση προκαλεί η αντικατάσταση του σήματος στο τιμόνι με την ολόγραφη παρουσία του «Mazda». Πάμε τώρα και στα πάρα πολύ ενδιαφέροντα.
Το Iconic SP διατηρεί σε συμπαγές επίπεδο τις διαστάσεις, φτάνοντας τα 4.180 χλστ. μήκους (1.850 χλστ. πλάτος, 2.590 χλστ. μεταξόνιο, 1.150 χλστ. ύψος). Αρκετά μεγαλύτερο σε σχέση με το MX-5 (3.915 χλστ. μήκος, 1.750 χλστ. πλάτος, 2.309 χλστ. μεταξόνιο), αλλά όχι με τάσεις γιγαντισμού. Επίτευγμα από πλευράς Ιαπώνων, αναλογιζόμενοι το κινητήριο σύνολο. Καρδιά του SP είναι μια υβριδική ζεύξη ενός διρότορου Wankel (που καταναλώνει και υδρογόνο) και ηλεκτροκινητήρα/κινητήρων (δεν ανακοινώνεται ο αριθμός), που παράγει συνδυαστικά 370 ίππους! Η διάταξη θυμίζει εκείνη του MX-30 e-Skyactiv R-E , όπου το περιστροφικό μοτέρ λειτουργεί ως range extender, συνεπώς κάτι ανάλογο θα πρέπει να περιμένουμε και εδώ. Σημαντικότερα για τα μελλούμενα του MX-5, όμως, το βάρος δεν παίρνει υπερβολικά την ανιούσα.
Η Mazda δεν αναφέρει μέγεθος μπαταρίας, ούτε χωρητικότητα στον Wankel, μήτε στάτους ηλεκτρισμού. Τουλάχιστον δυο ηλεκτρικά μοτέρ αναμένουμε, πάντως, καθότι μονή διάταξη με 370 άλογα φαντάζει άφταστο νούμερο. Όπως και να έχει, ωστόσο, η ζυγαριά δεν υπερβαίνει τα 1.450 κιλά. Τεράστια αύξηση συγκριτικά με το σημερινό (από 996 έως 1.053 κιλά) μεν, σε απολύτως λογικά πλαίσια για plug-in υβριδικό sportscar δε.