Στις 23 Οκτωβρίου, στην έκθεση του Τόκιο η Mazda θα παρουσιάσει δυο διαφορετικές εκδοχές για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της, το οποίο θα είναι το εφαλτήριο για την νέα σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ιαπωνικής μάρκας.
Το ολοκαίνουργο πρωτότυπο ηλεκτρικό μοντέλο με το όνομα e-TPV θα προσφέρεται στην μια έκδοσή του ως αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ η άλλη έκδοσή του θα συνδυάζει και μπαταρία με έναν περιστροφικό κινητήρα, που θα λειτουργεί ως range extender, φορτίζοντας τη μπαταρία όποτε χρειαστεί.
Δείτε ακόμα: Έρχεται πισωκίνητο σεντάν 350 ίππων από τη Mazda;
Οι φωτογραφίες του πρωτότυπου μοντέλου που ήρθαν στη δημοσιότητα, εμφανίζουν το αμάξωμα του CX-30, με τον εκπρόσωπο της μάρκας, Yoshikazu Nagai, να αναφέρει πως αρκετά ηλεκτρικά πρωτότυπα θα παρουσιαστούν στη μεγάλη έκθεση, τα οποία θα διαθέτουν το «κουστούμι» του CX-30, αλλά θα πατάνε στην νέα πλατφόρμα της Mazda που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παρόλα αυτά, ο κ. Nagai επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο θα είναι ένα «ολοκαίνουργιο μοντέλο» και όχι απλά ένα ηλεκτροκίνητο CX-30, χωρίς βέβαια να αποκαλύπτει τι θα ισχύει ακριβώς με την εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου. Αυτό που έγινε γνωστό για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου μοντέλου της Mazda, είναι πως για την κίνηση του θα φροντίζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 141 ίππων, με μια συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 35,5 kWh. Σε ότι αφορά την αυτονομία τώρα, αυτή αναμένεται να αγγίζει έως και τα 240 χλμ.
Διαβάστε επίσης: Βελτιωμένο Mazda2 νοσταλγεί τα MPS
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται να ξεκινήσει την καριέρα του στις αγορές της Ιαπωνίας, Κίνας και φυσικά της Ευρώπης και θα ακολουθήσουν οι αγορές των Η.Π.Α. Εν κατακλείδι, το πρωτότυπο e-TPV αναμένεται να αποτελέσει την αρχή για την νέα ηλεκτρική εποχή της Mazda, με την παραγωγή του να έχει οριστεί για το 2020. Το αναπτυξιακό πλάνο της μάρκας αναφέρει πως έως το 2030, το 95% των οχημάτων που θα κατασκευάζει θα εξακολουθούν να διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης συνδυαστικά με κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση, ενώ το υπόλοιπο 5% της παραγωγής θα αφορά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Άλλωστε η Mazda σκοπεύει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα κατά 50% μέχρι το 2030 και κατά 90% μέχρι το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2010.